Trouwen

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Trouwen

Bericht door samanthi »

Erskinees schreef:
Mara schreef:Het heeft mij in het afgelopen jaar toch wel verbaasd wat allemaal mocht in een kerk.(middenflank)
Alles versierd met bloemen, guirlandes, linten. Een fotograaf die gedurende de hele dienst foto's maakte.
Anselmus schreef:Teveel bruidsparen vinden dat het hun dienst is
Een weddingplanner is ook geen bijzonderheid meer. Alles lijkt wel perfect te moeten verlopen.
Opa en oma krijgen een kaartje: Save the Date. En dan staat er een datum op 12 maanden later.
Waarom stuur je zo'n kaartje naar je hoogbejaarde opa en oma, zou je toch denken?
De mensen zijn er vaak verlegen mee. "Alsof we van plan zijn ergens heen te gaan", zeggen ze dan soms.
Mooi toch? Het is toch ook niet helemaal uit te leggen dat je huwelijksdienst nu live gestreamd wordt met beeld, maar het ten strengste verboden is dat een fotograaf een paar mooie foto's maakt tijdens de dienst.
:?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Trouwen

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Waarom zou je daar verlegen mee zijn? Het is gewoon een kaartje wat iedere gast krijgt. 12 maanden is wat overdreven, maar ik hoorde onlangs dat ik in september een hele dag op een bruiloft mag komen. Dat is erg leuk, maar vraagt ook wel wat voorbereiding. Ook ivm werk.
Het zijn mensen van 85+!
Als je dit bij werkende mensen doet, snap ik dat, maar hallo, bij hoogbejaarde mensen die geen kant op kunnen.
Erskinees schreef:Mooi toch? Het is toch ook niet helemaal uit te leggen dat je huwelijksdienst nu live gestreamd wordt met beeld, maar het ten strengste verboden is dat een fotograaf een paar mooie foto's maakt tijdens de dienst.
Dit was in oktober en december, toen er nog geen covid virus in beeld was!
En een paar foto's, noem jij het, maar het waren er tientallen. Meerdere mensen met mij vonden het hinderlijk, aangezien wij ook allemaal op kiek gezet werden tijdens het luisteren naar de preek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Trouwen

Bericht door Erskinees »

Mara schreef: Als je dit bij werkende mensen doet, snap ik dat, maar hallo, bij hoogbejaarde mensen die geen kant op kunnen.
Tjonge, waar maak je je druk om. Een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.
Wanneer je naar jonge familieleden een kaart stuurt om de datum aan te kondigen, is het hartstikke leuk om deze ook naar je oude opa en oma te sturen. Juist die laatsten hechten ook nog waarde aan een kaartje en het vroeg weten van de datum. Zou toch vreemd zijn om datumaankondigingskaartjes alleen naar drukke mensen te sturen? Die stuur je juist naar je oude opa en oma.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Trouwen

Bericht door Zeeuw »

Erskinees schreef:
Mara schreef: Als je dit bij werkende mensen doet, snap ik dat, maar hallo, bij hoogbejaarde mensen die geen kant op kunnen.
Tjonge, waar maak je je druk om. Een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.
Wanneer je naar jonge familieleden een kaart stuurt om de datum aan te kondigen, is het hartstikke leuk om deze ook naar je oude opa en oma te sturen. Juist die laatsten hechten ook nog waarde aan een kaartje en het vroeg weten van de datum. Zou toch vreemd zijn om datumaankondigingskaartjes alleen naar drukke mensen te sturen? Die stuur je juist naar je oude opa en oma.
Juist. Je kan overal moeilijk over doen.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Trouwen

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Waarom zou je daar verlegen mee zijn? Het is gewoon een kaartje wat iedere gast krijgt. 12 maanden is wat overdreven, maar ik hoorde onlangs dat ik in september een hele dag op een bruiloft mag komen. Dat is erg leuk, maar vraagt ook wel wat voorbereiding. Ook ivm werk.
Het zijn mensen van 85+!
Als je dit bij werkende mensen doet, snap ik dat, maar hallo, bij hoogbejaarde mensen die geen kant op kunnen.
Erskinees schreef:Mooi toch? Het is toch ook niet helemaal uit te leggen dat je huwelijksdienst nu live gestreamd wordt met beeld, maar het ten strengste verboden is dat een fotograaf een paar mooie foto's maakt tijdens de dienst.
Dit was in oktober en december, toen er nog geen covid virus in beeld was!
En een paar foto's, noem jij het, maar het waren er tientallen. Meerdere mensen met mij vonden het hinderlijk, aangezien wij ook allemaal op kiek gezet werden tijdens het luisteren naar de preek.
Ik probeer me de paniek bij mijn oma voor te stellen als ze hoort dat anderen al wel het save-the-date-kaartje hebben gekregen, maar zij nog niet. Manmanman, wat zou dat een hoop telefoontjes en gepieker opleveren. Snap jij dat nou? Zouden ze niet willen dat ik kom? Ach ja, zo'n oud mens, die hebben ze er liever niet bij. Enz enz.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Trouwen

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:
Mara schreef: Als je dit bij werkende mensen doet, snap ik dat, maar hallo, bij hoogbejaarde mensen die geen kant op kunnen.
Tjonge, waar maak je je druk om. Een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.
Ik werk bij oudere mensen, die dit helemaal niet begrijpen!
Zeeuw schreef:Juist. Je kan overal moeilijk over doen.
Tuurlijk.
Waar maken die ouwetjes zich toch druk om he? :huhu

Memento mori was het toch?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Trouwen

Bericht door Bertiel »

En dat geldt voor jou niet?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Trouwen

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Erskinees schreef:
Mara schreef: Als je dit bij werkende mensen doet, snap ik dat, maar hallo, bij hoogbejaarde mensen die geen kant op kunnen.
Tjonge, waar maak je je druk om. Een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.
Ik werk bij oudere mensen, die dit helemaal niet begrijpen!
Zeeuw schreef:Juist. Je kan overal moeilijk over doen.
Tuurlijk.
Waar maken die ouwetjes zich toch druk om he? :huhu

Memento mori was het toch?
Wat heeft dat laatste ermee te maken?
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Trouwen

Bericht door DDD »

Ik denk in ieder geval dat Mara zich om van alles druk maakt


Maar dat neemt niet weg dat een save the date kaartje bij iemand van 85plus wel zeker van DV mag worden voorzien.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Trouwen

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik denk in ieder geval dat Mara zich om van alles druk maaktAfbeelding


Maar dat neemt niet weg dat een save the date kaartje bij iemand van 85plus wel zeker van DV mag worden voorzien.
Ik denk dat een dergelijk kaartje bij iedereen van een DV mag worden voorzien. Maar ik begrijp wel dat je niet per leeftijdscategorie een apart kaartje gaat maken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Trouwen

Bericht door Jantje »

Bertiel schreef:En dat geldt voor jou niet?
:D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Trouwen

Bericht door Mara »

Bertiel schreef:En dat geldt voor jou niet?
Het geldt voor ons allemaal!
Zeeuw schreef:Wat heeft dat laatste ermee te maken?
Vind jij het gepast - voor een christen - dat iemand aan jou vraagt om 15 juli 2021 vrij te houden?
En helemaal als je die vraagt stelt aan een 87 jarige oma, met ernstige bewegingsbeperking en de 89 jarige opa, met hartfalen en COPD.
DDD schreef:Ik denk in ieder geval dat Mara
Ik denk dat jij eens minder moet denken.
Zeeuw schreef:Ik denk dat een dergelijk kaartje bij iedereen van een DV mag worden voorzien. Maar ik begrijp wel dat je niet per leeftijdscategorie een apart kaartje gaat maken.
Ik begrijp persoonlijk dit hele fenomeen niet en ik heb het eens rondgevraagd bij de jongere generatie en zij hebben dit nog niet meegemaakt in hun vriendenkring. Er wordt alleen gezegd dat ze hopen te trouwen, de trouwkaart komt dan ruim van tevoren.
Er zijn bepaalde zaken die je helaas wel moet plannen, maar in deze onzekere tijd, waarin elke dag ons weer verontrustend nieuws brengt, zodat je wel bij de dag moet leven, ga je toch mensen niet oproepen om een dag vrij te maken? Over 365 dagen!!
Wie van ons weet wat wat er gebeurt over 17 dagen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Trouwen

Bericht door Herman »

Een dag plannen en doorgeven is natuurlijk gewoon erg mooi. Het is toch heel leuk om je opa en oma te vertellen dat je op 15 augustus 2021 gaat trouwen? Maar dat doe je gewoon mondeling. En zes of vier weken van tevoren stuur je de uitnodiging.

Dat hele 'prinses-achtige' kaartjes gebeuren kan wat mij betreft sowieso gestolen worden.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Trouwen

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef: Ik begrijp persoonlijk dit hele fenomeen niet en ik heb het eens rondgevraagd bij de jongere generatie en zij hebben dit nog niet meegemaakt in hun vriendenkring. Er wordt alleen gezegd dat ze hopen te trouwen, de trouwkaart komt dan ruim van tevoren.
Er zijn bepaalde zaken die je helaas wel moet plannen, maar in deze onzekere tijd, waarin elke dag ons weer verontrustend nieuws brengt, zodat je wel bij de dag moet leven, ga je toch mensen niet oproepen om een dag vrij te maken? Over 365 dagen!!
Wie van ons weet wat wat er gebeurt over 17 dagen?
Maar dat jij het niet begrijpt maakt het toch niet raar? Een bruiloft plan je lang van tevoren.
Je laatste zin is totaal onnodig. Je plant een vakantie toch ook vooraf? In mijn werk heb ik terugkerende afspraken, die plannen we soms gewoon een jaar door. Een bezoek aan de tandarts gaat vrij lastig zonder plannen.
Plannen en afhankelijk zijn, zijn geen 2 tegenstrijdige zaken. Ik begrijp dan niet waarom je volgens jou bepaalde zaken 'helaas' moet plannen. Plannen is toch een onderdeel van het leven?

En gepast voor een christen? Dat vind ik in dit geval niet zo relevant. Ook christenen plannen.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 22 jul 2020, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Trouwen

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Een dag plannen en doorgeven is natuurlijk gewoon erg mooi. Het is toch heel leuk om je opa en oma te vertellen dat je op 15 augustus 2021 gaat trouwen? Maar dat doe je gewoon mondeling. En zes of vier weken van tevoren stuur je de uitnodiging.
Maar in feite doe je dan toch hetzelfde? Nl aan mensen laten weten dat je over een jaar oid gaat trouwen. Of je dat nu mondeling of schriftelijk doet, maakt dan toch ook niet zoveel uit?
Plaats reactie