Trouwen

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Trouwen

Bericht door Bertiel »

Verschrikkelijk.
Altijd plaatsvervangende schaamte
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Trouwen

Bericht door Tiberius »

Geytenbeekje schreef:
Bertiel schreef:Precies.
En wij hebben vrij duidelijk gezegd: geen stukjes.
Maar dat wordt nu automatisch opgelost
Zijn stukjes zo erg ?
Nee hoor, ik vind ze meestal erg leuk.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Trouwen

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Zoals veel stelletjes nu hun trouwdag gaan invullen juich ik alleen maar van harte toe!
Een "select" gezelschap van familie en vrienden die hele dag meebeleven met elkaar en niet nog eens een receptie/feestavond erbij.
Wij hebben het 26 jaar geleden ook nog op de manier gedaan zoals velen voor, met en na ons deden met een receptie/feestavond na het burgerlijk, kerkelijk huwelijk én de maaltijden maar ik zou het achteraf liever anders gedaan hebben!
Ik ook. Meer dan 250 mensen op de receptie.
a) Totaal geen tijd om deze mensen de aandacht te geven die ik wilde;
b) Een behoorlijk aantal is inmiddels uit mijn leven verdwenen.

Achteraf gezien: veel kleiner, niet laten sturen door wat familie wil en alleen echt goede bekenden/vrienden uitnodigen.
Hendrien
Berichten: 1327
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Trouwen

Bericht door Hendrien »

Wij hadden ook zeker 200 man op de receptie. Ik heb er erg van genoten! Zoveel mensen die je komen feliciteren... geweldig!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Trouwen

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Maar ja, ik ben zeer gelukkig getrouwd met de allerliefste vrouw van de ganse aarde dus ik denk er niet over na.
Je hebt ook kinderen.
Laat die lekker zelf denken.
-
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Trouwen

Bericht door HersteldHervormd »

[/quote]

De locaties regel je toch gewoon zelf? :fi[/quote]De verplichtingen op de dag zelf vaak niet. Denk aan allerlei fotosessies en weet ik wat voor ongein aan planning op de feestavond meer.[/quote]Hier een familielid als ceremoniemeester gehad. Twee zelfs. Geen problemen, niet van hot naar her gesleept en géén ongein. Net zoals @Mannetje aangaf: instructies geven, of: goed overleg gehad.[/quote]O. Ik ken de voorbeelden. Ceremoniemeesters (meestal zijn dat de vrouwelijke personen die zo'n grote broek aantrekken) die de planning dusdanig strak indelen dat je helemaal kierewiet wordt, stukjes die worden opgevoerd, en waarbij het bruidspaar zich het liefst door de grond zou zien zakken van schaamte, en ga zo maar door. Geloof me, de cultuur van vandaag de dag is anders dan 10-20 jaar geleden. En geregeld heeft het bruidspaar helemaal niets te vertellen.[/quote]

Ben je zelf (zo) getrouwd?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Trouwen

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
Geytenbeekje schreef:
Bertiel schreef:Precies.
En wij hebben vrij duidelijk gezegd: geen stukjes.
Maar dat wordt nu automatisch opgelost
Zijn stukjes zo erg ?
Nee hoor, ik vind ze meestal erg leuk.
Ik ook, echt bekrompen om het zo pontificaal af te wijzen.

Maarja ieder zo zijn of haar smaak.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
DDD
Berichten: 28475
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Trouwen

Bericht door DDD »

Ik vind stukjes zelden leuk. Ik geloof dat ik vier keer ceremoniemeester was, maar ik heb nooit een bruidspaar gedwongen tot een programma wat het zelf niet wilde.

Ik heb wel een keer het dilemma gehad of ik wel gelukkig was met een huwelijk en daar aan mee kon werken. Inmiddels is het stel gescheiden en daar denk ik nog steeds wel eens aan.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Trouwen

Bericht door Hoopvol »

J.C. Philpot schreef: Ook als je sex hebt met elkaar ben je nog steeds niet getrouwd.
Is dat zo? Niet zo lang geleden sprak ik een stel en die dachten daar heel anders over.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Trouwen

Bericht door Piet Puk »

Ik vind stukjes op een feestavond altijd zo in schril contrast staan met de kerkdienst, die er meestal voor plaats heeft. Alsof we 's avonds zeggen: nu hebben we alle officiële dingen gehad, nu gaan we los....

Dan heb je natuurlijk ook nog de goede stukjes. Kan ook, maar zelf heb ik dan zo iets: ik hoef ook niet de nette meneer uit te hangen. Stukjes daar tussen in, ben ik nog niet veel tegen gekomen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Trouwen

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Ik vind stukjes op een feestavond altijd zo in schril contrast staan met de kerkdienst, die er meestal voor plaats heeft. Alsof we 's avonds zeggen: nu hebben we alle officiële dingen gehad, nu gaan we los....

Dan heb je natuurlijk ook nog de goede stukjes. Kan ook, maar zelf heb ik dan zo iets: ik hoef ook niet de nette meneer uit te hangen. Stukjes daar tussen in, ben ik nog niet veel tegen gekomen.
Ik zat vanmiddag wat in de kasten te rommelen en ik kwam een stapel 'feestgidsen" bij de huwelijken van mijn neven en nichten tegen. Even wat door gekeken, en dan zeg ik: Daar heb ik ook wel moeite mee. Meestal na een aantal 'lolligheden' komt er aan het eind nog een net vroom gedicht, dat alles nog goed moet maken.... Men kan me een pessimist en door en door ellendige zwartkijker noemen, dat moet dan maar, maar ik kon het bij het doorlezen ook niet altijd waarderen. Maar ze waren jong, en dachten nog een lang en gelukkig leven voor zich te hebben. Dat de gehuwden veelal voor tegenspoeden onderhevig zouden zijn, wat ze hoorden uit het formulier, scheen dan 's avonds vaak niet zo bemediteerd te worden. Nu is een huwelijk geen droevige dag, en ja, we hoeven de jonggetrouwden ook weer niet te hard te vallen... Maar een beetje terugkijkend.... Verschillende neven en nichten zijn intussen al overleden.
Overigens: Van verschillende feestgidsen was ik de ontwerper van de voorplaat en maakte de lay-out. Ik was ook jong, en hoewel zwak van lichaam, wel nog met meer idealen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Trouwen

Bericht door CvdW »

Ik ben geen voorstander van stukjes. Op onze huwelijksdag werden tijdens de receptie door een samengesteld koor psalmen en geestelijke liederen ten gehore gebracht. Dit 'stukje' hebben we zeer gewaardeerd!
Een collega zei later tegen mij dat ze zoiets nog niet hadden meegemaakt. Dit was meer in de lijn van de trouwdienst.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Trouwen

Bericht door Ambtenaar »

Iedereen moet het invullen zoals men zelf wenst. Het bruidspaar betaalt. En wie betaalt, bepaalt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Trouwen

Bericht door Jantje »

CvdW schreef:Ik ben geen voorstander van stukjes. Op onze huwelijksdag werden tijdens de receptie door een samengesteld koor psalmen en geestelijke liederen ten gehore gebracht. Dit 'stukje' hebben we zeer gewaardeerd!
Een collega zei later tegen mij dat ze zoiets nog niet hadden meegemaakt. Dit was meer in de lijn van de trouwdienst.
Heel mooi!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Trouwen

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Piet Puk schreef:Ik vind stukjes op een feestavond altijd zo in schril contrast staan met de kerkdienst, die er meestal voor plaats heeft. Alsof we 's avonds zeggen: nu hebben we alle officiële dingen gehad, nu gaan we los....

Dan heb je natuurlijk ook nog de goede stukjes. Kan ook, maar zelf heb ik dan zo iets: ik hoef ook niet de nette meneer uit te hangen. Stukjes daar tussen in, ben ik nog niet veel tegen gekomen.
Ik zat vanmiddag wat in de kasten te rommelen en ik kwam een stapel 'feestgidsen" bij de huwelijken van mijn neven en nichten tegen. Even wat door gekeken, en dan zeg ik: Daar heb ik ook wel moeite mee. Meestal na een aantal 'lolligheden' komt er aan het eind nog een net vroom gedicht, dat alles nog goed moet maken.... Men kan me een pessimist en door en door ellendige zwartkijker noemen, dat moet dan maar, maar ik kon het bij het doorlezen ook niet altijd waarderen. Maar ze waren jong, en dachten nog een lang en gelukkig leven voor zich te hebben. Dat de gehuwden veelal voor tegenspoeden onderhevig zouden zijn, wat ze hoorden uit het formulier, scheen dan 's avonds vaak niet zo bemediteerd te worden. Nu is een huwelijk geen droevige dag, en ja, we hoeven de jonggetrouwden ook weer niet te hard te vallen... Maar een beetje terugkijkend.... Verschillende neven en nichten zijn intussen al overleden.
Overigens: Van verschillende feestgidsen was ik de ontwerper van de voorplaat en maakte de lay-out. Ik was ook jong, en hoewel zwak van lichaam, wel nog met meer idealen.
Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen ?
Of er moest toen in gevloekt worden...
Plaats reactie