Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door MePaul »

Uitbreiding weerklank in Putten.
Vanaf september:
In de ochtenddienst de mogelijkheid om weerklank op te geven in de zuiderkerk (voorheen niet mogelijk) en de nieuwe kerk. Vanaf september in alle 3 wk diensten ook na de schoolpsalm weerklank als voorzang. Conclusie als de predikant weerklank opgeeft bevat de dienst 3 weerklankliederen.
In de avond blijft Weerklank in de dienst in de oude kerk.
Door klassieke predikanten (ds van Zwet, ds de Wit en ds C van de Worp) waarschijnlijk pas de laatste zondag van september voor het eerst weerklank in de dienst zelf, in de zuiderkerk. Natuurlijk wel alle zondagen een voorzang uit de Bundel.
Laatst gewijzigd door MePaul op 29 aug 2019, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door HersteldHervormd »

Soms staat er teveel quotes, dan haal ik er een weg, alleen dan gaat het gelijk fout, kan iemand mij helpen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door MePaul »

HersteldHervormd schreef:Soms staat er teveel quotes, dan haal ik er een weg, alleen dan gaat het gelijk fout, kan iemand mij helpen?
Goeie vraag...ik heb dat zelfde probleem.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Herman »

Met de knop backspace gaat het snel, doorgaans.

Uiteindelijk moet je gewoon zoiets overhouden:
[ quote ] tekst die je wilt citeren [ /quote ]
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Valcke »

HersteldHervormd schreef:Soms staat er teveel quotes, dan haal ik er een weg, alleen dan gaat het gelijk fout, kan iemand mij helpen?
Als je precies de binnenste quote weggaat, gaat het goed. Of de binnenste twee. Maar wel de resterende haken goed laten staan.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:
FlyingEagle schreef:Quote eens goed mensen!
Ik wil dat ook onder de aandacht brengen. Want het is verschrikkelijk ergerlijk. Zo moeilijk moet dat quoten toch niet zijn!!! :OO
via Tapatalk gaat het ook nog wel eens mis. Als er via Tapatalk geciteerd wordt dan zie je op de site ook een foutieve quote...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door HersteldHervormd »

Valcke schreef:
HersteldHervormd schreef:Soms staat er teveel quotes, dan haal ik er een weg, alleen dan gaat het gelijk fout, kan iemand mij helpen?
Als je precies de binnenste quote weggaat, gaat het goed. Of de binnenste twee. Maar wel de resterende haken goed laten staan.
Ik ga het eens proberen, bedankt
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Augustienus »

MePaul schreef:Uitbreiding weerklank in Putten.
Vanaf september:
In de ochtend weerklank in zuiderkerk en nieuwe kerk. Vanaf dan ook naast schoolpsalm weerklank als vz. Dus als predikant weerklank opgeeft 3 weerklank.
In de avond Weerklank in de oude kerk.
Overigens is de uitbreiding naar de zuiderkerk. Door klassieke predikanten waarschijnlijk pas laatste zondag van september voor het eerst wk in de dienst zelf, in de zuiderkerk.
Je schrijft bijzonder warrig.
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door MePaul »

Augustienus schreef:
MePaul schreef:Uitbreiding weerklank in Putten.
Vanaf september:
In de ochtend weerklank in zuiderkerk en nieuwe kerk. Vanaf dan ook naast schoolpsalm weerklank als vz. Dus als predikant weerklank opgeeft 3 weerklank.
In de avond Weerklank in de oude kerk.
Overigens is de uitbreiding naar de zuiderkerk. Door klassieke predikanten waarschijnlijk pas laatste zondag van september voor het eerst wk in de dienst zelf, in de zuiderkerk.
Je schrijft bijzonder warrig.
Je heb gelijk, nu ik het nalees zie ik het ook, sorry.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Hendrikus »

MePaul schreef:
Augustienus schreef:
MePaul schreef:Uitbreiding weerklank in Putten.
Vanaf september:
In de ochtend weerklank in zuiderkerk en nieuwe kerk. Vanaf dan ook naast schoolpsalm weerklank als vz. Dus als predikant weerklank opgeeft 3 weerklank.
In de avond Weerklank in de oude kerk.
Overigens is de uitbreiding naar de zuiderkerk. Door klassieke predikanten waarschijnlijk pas laatste zondag van september voor het eerst wk in de dienst zelf, in de zuiderkerk.
Je schrijft bijzonder warrig.
Je heb gelijk, nu ik het nalees zie ik het ook, sorry.
Hij was er zo blij mee dat het ordelijk formuleren er even bij inschoot :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door MePaul »

Hendrikus schreef:
MePaul schreef:
Augustienus schreef:
MePaul schreef:Uitbreiding weerklank in Putten.
Vanaf september:
In de ochtend weerklank in zuiderkerk en nieuwe kerk. Vanaf dan ook naast schoolpsalm weerklank als vz. Dus als predikant weerklank opgeeft 3 weerklank.
In de avond Weerklank in de oude kerk.
Overigens is de uitbreiding naar de zuiderkerk. Door klassieke predikanten waarschijnlijk pas laatste zondag van september voor het eerst wk in de dienst zelf, in de zuiderkerk.
Je schrijft bijzonder warrig.
Je heb gelijk, nu ik het nalees zie ik het ook, sorry.
Hij was er zo blij mee dat het ordelijk formuleren er even bij inschoot :huhu
Hahah precies, eindelijk iemand die het begrijpt...
Je kunt beter in Barneveld wonen (als je van gezangen houdt)...gewoon 6 diensten te kiezen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Jantje »

En ik maar denken dat in de hoofdstad van de Biblebelt er juist weinig gezangen gezongen worden... :cry
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door MePaul »

Jantje schreef:En ik maar denken dat in de hoofdstad van de Biblebelt er juist weinig gezangen gezongen worden... :cry
Haha dus niet..
In die grote gemeentes worden vaak gezangen gezongen; Rijssen, Barneveld, Huizen, Nunspeet, Veenendaal en Ede.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zoals eerder gezegd vind ik de bundel Weerklank beslist te breed. Waarom is niet gekozen voor de Hervormde Bundel van 1938?
Hier op het forum van voorstanders nooit een degelijke onderbouwing gezien, dan dat Paulus het heeft over geestelijke liederen enzo.

Sommige lijken gewoon (vooral) tegen Psalmen en willen daarom meer gezangen zingen.
Ook al staan die soms wat betreft inhoud verder van de Heilige Schrift.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door MePaul »

Johann Gottfried Walther schreef:Zoals eerder gezegd vind ik de bundel Weerklank beslist te breed. Waarom is niet gekozen voor de Hervormde Bundel van 1938?
Hier op het forum van voorstanders nooit een degelijke onderbouwing gezien, dan dat Paulus het heeft over geestelijke liederen enzo.

Sommige lijken gewoon (vooral) tegen Psalmen en willen daarom meer gezangen zingen.
Ook al staan die soms wat betreft inhoud verder van de Heilige Schrift.
Veel jongeren (en volwassenen) vinden psalmen moeilijk, saai en ouderwets. Tenminste dat is wat ik hier ter plaats hoor.
Gesloten