Positief topic over de GGIN

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Carrie »

Jantje schreef:Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
Mooie samenvatting ook...

„We willen hier met twee woorden spreken, de dood in Adam en het leven in Christus."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Zeker! Vandaar ook dat ik het in dit draadje heb geplaatst.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door GGotK »

Jantje schreef:Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
Wat kan de GG daar van leren?
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Carrie »

GGotK schreef:
Jantje schreef:Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
Wat kan de GG daar van leren?
Ik denk dat hij bedoeld dat hij zich niet voor de buitenkant eerst in een zwart pak hijst. En geld niet alleen voor GG, bepaalde cgk kan daar ook wat van.

Een oude vriendin haar oma zij altijd... Die zwarte pakken... Het is de weelde...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Carrie schreef:Ik denk dat hij bedoeld dat hij zich niet voor de buitenkant eerst in een zwart pak hijst. En geld niet alleen voor GG, bepaalde cgk kan daar ook wat van.
Precies.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Er zijn genoeg GG waar deze nieuwigheid niet aan de orde is hoor.

Maar goed, het artikel geeft goede herinneringen. Ik ben voor mijn werk verschillende keren in Nieuwaal geweest, en de school daar volg ik nog altijd op een afstand.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
Misschien zit je dan in de verkeerde gemeente. Tenminste, als je een fleecevest en een spijkerbroek bij een ambtsdrager wil zien.
(~)
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Het is geen fleecevest maar een jas.

En verder is dit echt heel prima kleding en daar hoef je echt niet voor naar een andere kerk, dus ik snap niet wat Wandelende zegt. Al is het een bijkomstigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

DDD schreef:(...)

Maar goed, het artikel geeft goede herinneringen. Ik ben voor mijn werk verschillende keren in Nieuwaal geweest, en de school daar volg ik nog altijd op een afstand.
Bedoel je de kerk daarmee? Waarom?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Nee, dat bedoel ik er niet mee. Naast een kerk zijn er in Nieuwaal nog allerlei andere dingen te vinden.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Wandelende »

DDD schreef:Het is geen fleecevest maar een jas.

En verder is dit echt heel prima kleding en daar hoef je echt niet voor naar een andere kerk, dus ik snap niet wat Wandelende zegt. Al is het een bijkomstigheid.
Ik vind dat ook prima kleding.
En @Jantje vond dat de Gereformeerde Gemeenten daar nog iets van konden leren.
Nu ja, dan zal hij dat niet gewend zijn, want anders is er niets te leren.
Dus als @Jantje graag spijkerbroeken en fleecevesten (of zo u wilt 'jassen') bij ambtsdragers wil zien, dan moet hij blijkbaar niet in zijn eigen gemeente zijn.

Hoewel ik hier geen pleidooi houd om van gemeente te wisselen omdat er spijkerbroeken en fleecevesten in de andere gemeente gedragen worden. :)
(~)
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Ik denk dat Jantje het vooral in zijn algemeenheid bedoelde en niet specifiek in eigen gemeente.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Wandelende »

DDD schreef:Ik denk dat Jantje het vooral in zijn algemeenheid bedoelde en niet specifiek in eigen gemeente.
Akkoord.
En dit is ook slechts één voorbeeld waarmee je niet direct een heel kerkverband kan aanspreken. Zowel niet in positief opzicht als in negatief opzicht.
"De Gereformeerde Gemeenten" werd er gezegd. Ik ken echter voldoende afzonderlijke gemeenten waar er geen enkele moeite gedaan zou worden om eerst een zwart pak aan te trekken alvorens men op de foto / video gaat. Dus in die zin zou @Jantje een deurtje verder kunnen kijken als hij graag ambtsdragers in spijkerbroeken met fleecevesten wil zien. ;)
(~)
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Carrie »

Wandelende schreef:
DDD schreef:Ik denk dat Jantje het vooral in zijn algemeenheid bedoelde en niet specifiek in eigen gemeente.
Akkoord.
En dit is ook slechts één voorbeeld waarmee je niet direct een heel kerkverband kan aanspreken. Zowel niet in positief opzicht als in negatief opzicht.
"De Gereformeerde Gemeenten" werd er gezegd. Ik ken echter voldoende afzonderlijke gemeenten waar er geen enkele moeite gedaan zou worden om eerst een zwart pak aan te trekken alvorens men op de foto / video gaat. Dus in die zin zou @Jantje een deurtje verder kunnen kijken als hij graag ambtsdragers in spijkerbroeken met fleecevesten wil zien. ;)
Ik heb het gevoel dat er weinig zijn die willen begrijpen wat @jantje bedoeld.
En als het zo ontzettend vaak voor komt, snap ik niet waarom ik dat zo zelden in het rd ziet.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik jantje volkomen begrijp. Dat ambtsdragers het nodig vinden om zelfs op een kerkmarkt, of kerkontbijt in hun zwarte pak te komen. Dan denk ik... Waarom?

En nee, het is absoluut geen hoofdzaak. Maar ik kan het wel waarderen als hier iemand op de foto staat die als ik het goed begreep tuinder is, en zich niet door kerkelijke en/of sociale druk laat verleiden om alleen met een zwart pak aan op de foto te willen.

Gewoon iets positiefs over de ggin :-)
Plaats reactie