Positief topic over de GGIN

HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.youtube.com/watch?v=Z9hOnVI7as0

Mooie video over Chris Stoffer, nog meer rede om SGP te stemmen.
Waarom in dit topic? Omdat Chris Stoffer naar mijn weten in de GGiN kerkt en ik dit een mooie getuigenis vind van een GGiN'er.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

Mooie schets! Vind zo’n kerk veel mooier dan modellen die je 10-15 jaar geleden zag gebouwd worden. Lijkt veel op model van GGiN Leerdam (zelfde architect dacht ik). Vindt sowieso modellen als bijv. GG Leiderdorp ook veel meer een kerk dan bijvoorbeeld GG Kapelle of GG(iN) Barneveld.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Hendrikus »

Simon0612 schreef:
Mooie schets! Vind zo’n kerk veel mooier dan modellen die je 10-15 jaar geleden zag gebouwd worden. Lijkt veel op model van GGiN Leerdam (zelfde architect dacht ik). Vindt sowieso modellen als bijv. GG Leiderdorp ook veel meer een kerk dan bijvoorbeeld GG Kapelle of GG(iN) Barneveld.
Allemaal ontwerpen uit Psalm 42: voed het oud vertrouwen weder. Geen spatje originaliteit, het lijkt allemaal op elkaar.
~~Soli Deo Gloria~~
Online
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door pierre27 »

Simon0612 schreef:
Mooie schets! Vind zo’n kerk veel mooier dan modellen die je 10-15 jaar geleden zag gebouwd worden. Lijkt veel op model van GGiN Leerdam (zelfde architect dacht ik). Vindt sowieso modellen als bijv. GG Leiderdorp ook veel meer een kerk dan bijvoorbeeld GG Kapelle of GG(iN) Barneveld.
Ja ik vind de schets ook mooi, de plek waar deze komt is ook een prima plek. Prima idee. Hopelijk komt er ook een goed orgel in met prettige organisten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Hendrikus »

pierre27 schreef:
Ja ik vind de schets ook mooi, de plek waar deze komt is ook een prima plek. Prima idee. Hopelijk komt er ook een goed orgel in met prettige organisten.
Wat is een goed orgel, wat zijn prettige organisten? Laten we daar maar geen topic over starten :oO
Ik zou zeggen: hopelijk krijgt de kerk een akoestiek waarin het goed zingen is. Kerken van dit type klinken vaak voor geen meter, en zijn dus funest voor de gemeentezang.
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
pierre27 schreef:
Ja ik vind de schets ook mooi, de plek waar deze komt is ook een prima plek. Prima idee. Hopelijk komt er ook een goed orgel in met prettige organisten.
Wat is een goed orgel, wat zijn prettige organisten? Laten we daar maar geen topic over starten :oO
Ik zou zeggen: hopelijk krijgt de kerk een akoestiek waarin het goed zingen is. Kerken van dit type klinken vaak voor geen meter, en zijn dus funest voor de gemeentezang.
In de HHG van Ouderkerk aan den IJssel is het anders heerlijk zingen hoor. En dat is ook zo'n soort ontwerp.

Maar goed, de smaak die jij hebt, kan mij niet bekoren. Ik vind de organisten die jij prettig vindt, vooral heel technisch en met weinig warmte en gevoel spelen. En de registratie laat vaak ook veel te wensen over. Van transponeren hebben ze bijvoorbeeld nog nooit gehoord, terwijl dát nou júist zo mooi is, of het nu halverwege, aan het eind of aan het begin van een nieuwe Psalmregel is. En het tempo is ook niet om over naar huis te schrijven. Alsof ze met de sneltrein mee moeten die over 2 minuten vertrekt. Ook spelen ze vaak véél te hoog, zodat een bovenstem ook onmogelijk meegezongen kan worden.

Dat allemaal 'gezegd' hebbende, hadden ze in Kootwijkerbroek beter met de GG om tafel kunnen gaan zitten. Ze zouden daar makkelijk samen kunnen. Als er ergens geen verschil meer is...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Welk zangtempo je prettig vindt, hangt in hoge mate af van je verwerkingssnelheid. Daar valt moeilijk over te twisten.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Welk zangtempo je prettig vindt, hangt in hoge mate af van je verwerkingssnelheid. Daar valt moeilijk over te twisten.
Nou, ik verwerk alles heel snel. Deze post ook, bijvoorbeeld. Maar ik zing het liefst langzaam.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Ik heb er ook geen bewijs voor, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er een duidelijk verband is tussen het gemiddelde iq en de gemiddelde verwerkingssnelheid van een gemeente en het natuurlijke zangtempo van een gemeente. Daar kun je als kerkenraad of als organisten misschien niet eens zoveel invloed op uitoefenen. Maar ik ben niet deskundig, en ik weet niet of hier publicaties over zijn.
Online
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door pierre27 »

Hendrikus schreef:
pierre27 schreef:
Ja ik vind de schets ook mooi, de plek waar deze komt is ook een prima plek. Primsa idee. Hopelijk komt er ook een goed orgel in met prettige organisten.
Wat is een goed orgel, wat zijn prettige organisten? Laten we daar maar geen topic over starten :oO
Ik zou zeggen: hopelijk krijgt de kerk een akoestiek waarin het goed zingen is. Kerken van dit type klinken vaak voor geen meter, en zijn dus funest voor de gemeentezang.
Tja daar verschillen de meningen zeker over Hendrikus, een ieder neemt zijn belevingen mee he. Nietemin zijn de technieken vast verbeterd vergeleken met jouw beginjaren. Ik hoop ook op een goede akoestiek.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Zita »

Jantje schreef:Maar goed, de smaak die jij hebt, kan mij niet bekoren. Ik vind de organisten die jij prettig vindt, vooral heel technisch en met weinig warmte en gevoel spelen. En de registratie laat vaak ook veel te wensen over. Van transponeren hebben ze bijvoorbeeld nog nooit gehoord, terwijl dát nou júist zo mooi is, of het nu halverwege, aan het eind of aan het begin van een nieuwe Psalmregel is. En het tempo is ook niet om over naar huis te schrijven. Alsof ze met de sneltrein mee moeten die over 2 minuten vertrekt. Ook spelen ze vaak véél te hoog, zodat een bovenstem ook onmogelijk meegezongen kan worden.
:haha :haha Ik vind het knap hoe je de aversies van Hendrikus in één keer allemaal in één bericht weet te krijgen.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik heb er ook geen bewijs voor, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er een duidelijk verband is tussen het gemiddelde iq en de gemiddelde verwerkingssnelheid van een gemeente en het natuurlijke zangtempo van een gemeente. Daar kun je als kerkenraad of als organisten misschien niet eens zoveel invloed op uitoefenen. Maar ik ben niet deskundig, en ik weet niet of hier publicaties over zijn.
Dus OGGIN heeft dan een IQ gemiddelde van 80, en een Bonds gemeente heeft een IQ van 120?

Dit is misschien wat overdreven, maar over hoeveel IQ punten heb jij het? Het verschil?

En al zou het zo zijn: De eenvoudige zal God stééds gadeslaan...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Herman »

Is het al 1 april?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Ik heb er ook geen bewijs voor, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er een duidelijk verband is tussen het gemiddelde iq en de gemiddelde verwerkingssnelheid van een gemeente en het natuurlijke zangtempo van een gemeente. Daar kun je als kerkenraad of als organisten misschien niet eens zoveel invloed op uitoefenen. Maar ik ben niet deskundig, en ik weet niet of hier publicaties over zijn.
Dus OGGIN heeft dan een IQ gemiddelde van 80, en een Bonds gemeente heeft een IQ van 120?

Dit is misschien wat overdreven, maar over hoeveel IQ punten heb jij het? Het verschil?

En al zou het zo zijn: De eenvoudige zal God stééds gadeslaan...
Het heeft ook wat met traditie te maken.
Maar ik denk dat als alle OGGiN-leden hetzelfde dachten als dhr van der Staaij dat het wel anders zou zijn
Plaats reactie