Waarachtige bekering?!

Wouter

Bericht door Wouter »

Oorspronkelijk gepost door visje
Oorspronkelijk gepost door Adorote
Wat zou de Hemelse Vader wel niet denken van deze draad.

En het is toch zo eenvoudig he.

Wanneer zouden de mensen de Heilige Schrift is echt gaan lezen,en dan lezen met hun hart.
juist Adorate, daar hoeven wij niets bij te doen, God spreekt tot ons door Zijn Woord, da's genoeg.

wij hoeven geen maatstaf aan te leggen of iets waarachtig is of niet......
inderdaad, dat is Godswerk en géén mensenwerk.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door voorbijganger
Hoezo jongeren onder de duisternis als gevolg van de SCHULD van hun ouders?

Denk even rustig na wat er staat. Volgens mij dit. De ouders veroorzaken duisternis, zodat hun kinderen niet tot het licht (kunnen) komen. Want zonder een directe en bewuste actie van de ouders kun je niet spreken van hun schuld. Zij veroorzaken dus actief de duisternis.
Wanneer het erom gaat dat we als ouders moeten voorleven en als we zien wat we ervan maken, dan moet ik als ouder de schuld toeeigenen en met schaamte erkennen dat ik er niet van maak wat de Heere van me vraag.
In dat opzicht zijn ouders inderdaad MEDEschuldig als het erom gaat als kinderen niet Gods weg gaan.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Laten we even rustig en gecontroleerd blijven reageren mensen. Het lijkt wel of sommige mensen aan het wachten zijn tot ze iets lezen waarop ze toe kunnen slaan.

Voorbijganger, ikmoet één ding even recht zetten. Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat God niet kan werken en geen mensen kan bekeren omdat iets Hem zou tegenhouden.

Maar wel is het zo dat deze generatie een vrucht is van de generatie daarvoor. Er is toch niets mis mee om de vraag te stellen hoe voeden wij onze kinderen op? Hoe gaan wij met ze om? Kunnen ze jaloers worden op ons? Dat staat God inderdaad niets in de weg, maar dat zeg ik ook helemaal niet. Hoe kan papa en mama de kinderen in 'de vreze des Heeren' opvoeden en grootbrengen zonder zelf deze God te vrezen en te kennen?

Ik kwam er achter dat ik dit eigenlijk in een verkeerd topic heb geplaatst omdat het hier gaat over de 'waarachtige bekering' en of dat er nu veel of weinig mensen bekeerd worden. Sorry voor dit misverstand, maar laten we aub. een beetje rustig blijven en niet direct overspannen reageren. Dat is nergens voor nodig.

Ik heb me toevallig wel een beetje verdiept in het 3e gebod waar God zegt dat het de zonde bezoekt tot in het 3e en 4e geslacht. Ik heb daar zelf dingen van gezien wat gewoon verschrikkelijk is. Maar is deze opmerking wel van toepassing op deze problematiek in DIT topic?

mvrgr, Grace

[Aangepast op 17/9/04 door Grace]
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
england

Bericht door england »

Ik ben het met Grace eens! Ouders kunnen het verkeerde voorbeeld geven, en daarmee een verkeerde kijk op de Bijbel!

Bijvoorbeeld door nooit hun kinderen aan te sporen omtot Christus te vluchten, omdat dat immers niet mag, dat is Gods werk... Of om steevast hun kinderen voor te houden vooral niet te proberen om zelf de Bijbel te begrijpen, daar heb je de dominee voor...

Of om op woensdag te zuchten dat het toch wel zoooo lastig is die doordeweekse diensten, dan raak je helemaal uit je ritme...

En zo ken ik er nog wel een paar... En dan hebben we het nog niet eens over die zaken die Grace noemde, namelijk openlijke zonden die van geslacht tot geslacht voort lijken te gaan...
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
openlijke zonden die van geslacht tot geslacht voort lijken te gaan...
dit is een hele pijnlijke!
daar zou veel meer aandacht aan gegeven moeten worden

durft iemand hierover een nieuwe topic te openen?

Waarom Anemoon de twee voorgaande bijdragen ,hebben toch niets meer met deze draad van doen WAARACHTIGE BEKERING,eerder kijk is hoe goed ik ben ,geleende wijsheid ,en het hart is afwezig.
england

Bericht door england »

HUH?????? ik vat em effe niet.....

Ben je het er niet mee eens????? We hadden het er toch over voor de laatste weet ik hoeveel postings dat de ouders in de weg kunnen staan van de kinderen? Daar gaat dit gewoon op verder.....

Dus laten we weer effe fijn terug naar het onderwerp gaan....

( een u2u is misschien beter op z'n plaats in zo'n situatie....)

[Aangepast op 17/9/04 door england]
gravo
Berichten: 588
Lid geworden op: 10 jun 2004, 00:30
Locatie: : De grote stad

Bericht door gravo »

Ik word langzamerhand zo diep-treurig van deze topic, die ik helemaal heb doorgelezen, dat ik de vurige wens begin te koesteren om dan maar geen waarachtige bekering mee te maken, geen drieslag ellende - verlossing - dankbaarheid, geen meetlatten, die mijn geloof een voorwerp maken van achterdocht, spot en ongeloof....

... als ik dan maar Jezus Christus behoud, Hem kan liefhebben, Hem mag bezingen en prijzen in mijn lied! Alleen Hij is de eer waard en de lof en de bewondering.

Ik voel me soms als de zieke man, waarvan de mensen zich afvroegen of hijzelf of zijn ouders gezondigd hebben.

Alleen Jezus is in staat geweest om deze beschuldigingen jegens mij van hun kracht te beroven.

Ik denk, om me nog enigszins staande te houden in het geweld van de postings aan twee teksten, die nog enig licht laten in een zware crisis:

'Kom ik om, dan kom ik om'

en

'Bedde ik mij in de hel...Gij zijt daar!'

[ deze posting is vooral als enig pastoraal pleisterwerk bedoeld ten bate van al die OSW-ers, waarmee de vloer werd aangeveegd]


gravo
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Is het niet verstandiger om deze topic te sluiten? Iedereen heeft in beginsel z'n zegje gedaan. Het wordt nu meer een elkaar verwijten. Dat zal de bedoeling niet zijn geweest van deze topic.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Prediker 3 vers 14.

Ik weet, dat al wat God doet, dat zal in der eeuwigheid zijn, en er niet toe te doen, noch is er af te doen, en God doet [dat], opdat men vreze voor Zijn aangezicht.

Laten we deze tekst voor ogen houden, over het stuk waarachtige bekering.

[Aangepast op 17/9/04 door Andre]
Plaats reactie