Gereformeerde Bond

Hendrikus

Re: Gereformeerde Bond

Berichtdoor Hendrikus » 25 Jan 2023, 15:02

-DIA- schreef:
Herman schreef:
-DIA- schreef:Wie onderwijst mij in dezen? Het is een vraag... Om het meer concreet te maken: Wat menen wij als verschil aan te merken tussen pof. Graafland en ds. Kievit. Was in dezen ds. G. Boer een soort van 'verbindende factor'?

Het gaat om ds. L. Kievit. Hij en C. Graafland zijn van een jongere generatie en blijkens de analyse van Ds. Van der Sluijs tendeerden zij wat meer naar een algemene verzoening ten opzichte van Ds. G. Boer en ds I. Kievit (de vader van L.) . Dat is een waarneming die wel klopt, maar waarvan ik niet zeker ben of hij de juiste theologische typering hanteert.

Ik geloof dat ik nooit iets van ds. L. Kievit heb gelezen. Is er (online) iets van zijn hand in te zien?

Een website vol: https://www.verbidiviniminister.nl/
Daar kun je even mee vooruit ;)
~~Soli Deo Gloria~~

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 25 Jan 2023, 15:07

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Herman schreef:
-DIA- schreef:Wie onderwijst mij in dezen? Het is een vraag... Om het meer concreet te maken: Wat menen wij als verschil aan te merken tussen pof. Graafland en ds. Kievit. Was in dezen ds. G. Boer een soort van 'verbindende factor'?

Het gaat om ds. L. Kievit. Hij en C. Graafland zijn van een jongere generatie en blijkens de analyse van Ds. Van der Sluijs tendeerden zij wat meer naar een algemene verzoening ten opzichte van Ds. G. Boer en ds I. Kievit (de vader van L.) . Dat is een waarneming die wel klopt, maar waarvan ik niet zeker ben of hij de juiste theologische typering hanteert.

Ik geloof dat ik nooit iets van ds. L. Kievit heb gelezen. Is er (online) iets van zijn hand in te zien?

Een website vol: https://www.verbidiviniminister.nl/
Daar kun je even mee vooruit ;)

Hartelijk dank. Hoe zou u de prediking van deze ds. Kievit kunnen typeren? Meer richting ds. I. Kievit of misschien iet meer richting prof. Graafland? We hopen het zelf ook wat te onderzoeken. Nogmaals hartelijk dank!
© -DIA- | De rust is elders. Zoek het dan niet hier.

Hendrikus

Berichtdoor Hendrikus » 25 Jan 2023, 15:17

-DIA- schreef:Hartelijk dank. Hoe zou u de prediking van deze ds. Kievit kunnen typeren? Meer richting ds. I. Kievit of misschien iet meer richting prof. Graafland? We hopen het zelf ook wat te onderzoeken. Nogmaals hartelijk dank!

Graag gedaan. Je zou langzamerhand wel kunnen weten dat ik wars ben van hokjes, vakjes en etiketjes, dus ik zou zeggen: ga luisteren, het is de moeite waard.
~~Soli Deo Gloria~~

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 25 Jan 2023, 15:18

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Hartelijk dank. Hoe zou u de prediking van deze ds. Kievit kunnen typeren? Meer richting ds. I. Kievit of misschien iet meer richting prof. Graafland? We hopen het zelf ook wat te onderzoeken. Nogmaals hartelijk dank!

Graag gedaan. Je zou langzamerhand wel kunnen weten dat ik wars ben van hokjes, vakjes en etiketjes, dus ik zou zeggen: ga luisteren, het is de moeite waard.

Dan komen we hierin met elkaar overeen.
© -DIA- | De rust is elders. Zoek het dan niet hier.

Johann Gottfried Walther

Berichtdoor Johann Gottfried Walther » 25 Jan 2023, 15:28

Luister vooral ds Kievit zijn preek over Zondag 23!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"

Terug naar “Kerk en Cultuur - Algemeen”