Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door parsifal »

Ik laat me in de kerk vaak van de internationale kant zien en draag batik. Het is erg kleurrijk, maar er zijn delen in de wereld waar het formeler is dan een een donker pak.

Ik deed het ook met college geven, 1 keer kreeg ik op een evaluatieformulier van een student de o0merking "I really like his shirts" (was verder ook vrij positief trouwens).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Dat is interessant. In de GG heb je bijvoorbeeld Dirksland en Zwolle als gezamenlijke uitersten in kledingstijl. Ik verwachtte zoiets in Elspeet ook, maar daar was het juist helemaal niet zo.

Ik zit in een van oorsprong gematigde GG, maar daar zijn spijkerbroeken voor mensen boven de 30 echt niet heel gebruikelijk (op zondag).
Wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

En kan @Ad Anker dat bevestigen?

Overigens zag ik zondag ook weer mensen in de kerk die zich kleedden alsof ze naar een bruiloft moesten. Daar ben ik inderdaad te nuchter voor.
Veel zwart en donkerblauw. Een twee- of driedelig donker pak met stropdas voor een zevenjarige was geen uitzondering. Een beetje de kleding die je in oude polygoon-journaals ziet, maar dan in modernere snit en niet bruin maar donker.

Het heeft vast iets te maken met de mate van (sub)culturele overdracht en de behoudendheid van de volksaard.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door merel »

Waar koop je een driedelig pak voor een kind? Ik kan mij niet voorstellen dat een kind dat graag aanheeft. Mag dat pak na de dienst dan wel uit of zit je dan de hele dag netjes op de bank?
parsifal schreef:Ik laat me in de kerk vaak van de internationale kant zien en draag batik. Het is erg kleurrijk, maar er zijn delen in de wereld waar het formeler is dan een een donker pak.

Ik deed het ook met college geven, 1 keer kreeg ik op een evaluatieformulier van een student de o0merking "I really like his shirts" (was verder ook vrij positief trouwens).
Een batik is inderdaad erg kleurrijk. Bij donkere mensen vind ik de kleuren zo mooi bij hun huid staan. Ik denk dat ze daar in het Groningse wel aan moeten wennen :haha
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

Ik denk dat in winkels die zich richten op allochtonen dat wel eenvoudig te vinden is. Want op Turkse bruiloften zie je ook veel kinderen in pak. En daarnaast zijn er specifieke winkels voor refo-kleding, en ik denk dat die op sommige plaatsen ook zulke pakjes verkopen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Ik denk dat in winkels die zich richten op allochtonen dat wel eenvoudig te vinden is. Want op Turkse bruiloften zie je ook veel kinderen in pak. En daarnaast zijn er specifieke winkels voor refo-kleding, en ik denk dat die op sommige plaatsen ook zulke pakjes verkopen.
Ik heb het deze zomer hier ook nog gezien bij kindertjes van vakantiegangers. Al ontbrak daar wel de stropdas. Dus dat die kinderpakjes er zijn, geloof ik wel.

Maar ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van @Ad Anker hierover.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door MGG »

Er zijn genoeg winkels waar pakken voor kids te koop zijn. Ook hij standaard winkels als de h&m. Persoonlijk winkel ik bijna alleen nog maar bij Zalando, omdat die bijna alles hebben.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: RE: Re: RE: Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Panny »

helma schreef:
Chrisje72 schreef:
Panny schreef:Bij ons in de kerk is een donker pak voor mannen echt wel de standaard. Zelfs als het heel warm is stappen de meeste mannen daar niet van af en zie je ze flink zitten zweten.
Ik draag in de lente en zomer altijd een lange broek en een overhemd.
Ik zie er geen nut in om je veel te warm te kleden maar zou geen korte broek en een shirtje aantrekken naar de kerk.

Bij vrouwen lijkt het anders te werken en zijn blousjes met korte mouwen (zonder jasje) wel weer de standaard in de zomer.
Waaaa altijd gedacht dat jij een vrouw was!!!
Ik ook! Zit met verbazing te lezen. Haha
hahaha, ik ben dus wel heel goed vermomd op dit forum :haha
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Mannetje »

Ook ik hen weer wat geleerd in dit topic:
- Panny is een man (volgens autocorrectie ook pannenkoeken, maar dat terzijde)

- Die rare dopjes heten fascinators

- Je hebt meerdere tinten zwart

Boeiend draadje zo
-
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef:Ook ik hen weer wat geleerd in dit topic:
- Panny is een man (volgens autocorrectie ook pannenkoeken, maar dat terzijde)

- Die rare dopjes heten fascinators

- Je hebt meerdere tinten zwart

Boeiend draadje zo
Je vergeet de kinderpakjes :nananere
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Mannetje »

Dat wist ik al :OO3
-
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef:Dat wist ik al :OO3
Oh, dragen ze die bij jou ook zeker? :D
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Mannetje »

GerefGemeente-lid schreef:
Mannetje schreef:Dat wist ik al :OO3
Oh, dragen ze die bij jou ook zeker? :D
Nope
-
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Bourdon16 »

Als kind had ik een vreselijke hekel aan die stropdasjes. Inmiddels niet meer maar ik draag er zelden eentje.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door -DIA- »

Bourdon16 schreef:Als kind had ik een vreselijke hekel aan die stropdasjes. Inmiddels niet meer maar ik draag er zelden eentje.
Bij deze temperaturen voelt een stropdas zeker niet goed.
Normaal draag ik die wel als ik 'gekleed' wil zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Orchidee »

Stropdas, fascinator, kleurrijke, bloemrijke, spijker, casual kleding en nog véél meer bij God weghoudend geneuzel.
Je kan je er allemaal maar druk om maken: triest
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie