Schitterende foto's (2)

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Bourdon16 »

helma schreef:Technisch zal er best een en ander mankeren aan deze foto. Maar het symbolische trof mij. Wat hebben we nodig dat er stromen van levend water komen over de kerk/Kerk!

Het is volgens mij de Hervormde Kerk van Wijk en Aalburg. Wij voeren gister over de Afgedamde MaasAfbeelding
Het is inderdaad de Hervormde Kerk van Wijk. Aalburg is iets meer richting Heusden.
Wie weet heb ik je nog wel voorbij zien varen..
Hoe vond je de omgeving?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door helma »

Erik1960 schreef:
helma schreef:Technisch zal er best een en ander mankeren aan deze foto.
Doe je iets aan fotobewerking?
Ja, ik heb wel een (gedeeltelijk, gratis) programma. Dus kan niet heel geavanceerd. Wat adviseer je?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door helma »

Bourdon16 schreef:
helma schreef:Technisch zal er best een en ander mankeren aan deze foto. Maar het symbolische trof mij. Wat hebben we nodig dat er stromen van levend water komen over de kerk/Kerk!

Het is volgens mij de Hervormde Kerk van Wijk en Aalburg. Wij voeren gister over de Afgedamde Maas[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202208 ... 33416c.jpg[/img]
Het is inderdaad de Hervormde Kerk van Wijk. Aalburg is iets meer richting Heusden.
Wie weet heb ik je nog wel voorbij zien varen..
Hoe vond je de omgeving?
Prachtig! Mijn vader is in Veen geboren, dus de omgeving is me wel een beetje bekend. Mijn dochter en haar man wonen in Zaltbommel. Ze hebben een bootje liggen in Nederhemert, daar is mijn vader in het grijze verleden onderwijzer is geweest.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Bourdon16 »

helma schreef:
Bourdon16 schreef:
helma schreef:Technisch zal er best een en ander mankeren aan deze foto. Maar het symbolische trof mij. Wat hebben we nodig dat er stromen van levend water komen over de kerk/Kerk!

Het is volgens mij de Hervormde Kerk van Wijk en Aalburg. Wij voeren gister over de Afgedamde Maas[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202208 ... 33416c.jpg[/img]
Het is inderdaad de Hervormde Kerk van Wijk. Aalburg is iets meer richting Heusden.
Wie weet heb ik je nog wel voorbij zien varen..
Hoe vond je de omgeving?
Prachtig! Mijn vader is in Veen geboren, dus de omgeving is me wel een beetje bekend. Mijn dochter en haar man wonen in Zaltbommel. Ze hebben een bootje liggen in Nederhemert, daar is mijn vader in het grijze verleden onderwijzer is geweest.
Mooier dan Veen wordt het niet zeg ik weleens. Tot grotere ergernis van mijn vrouw.
Het gebied dat je ziet tussen de kerk en de maas heet het Wijkerzand. Uniek is dat dit eigendom is van de inboorlingen van Wijk. Dat ben je als je daar geboren bent en er een schoorsteen hebt roken (woont). Als je nog mooie foto's wilt maken kan ik je ook het natuurgebied Pompveld aanraden.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Erik1960 »

helma schreef:
Erik1960 schreef:
helma schreef:Technisch zal er best een en ander mankeren aan deze foto.
Doe je iets aan fotobewerking?
Ja, ik heb wel een (gedeeltelijk, gratis) programma. Dus kan niet heel geavanceerd. Wat adviseer je?
Je opmerking dat er wellicht technisch iets aan mankeert maakte dat ik me afvroeg of je je foto’s bewerkt. Qua software is de keuze reuze. Ik ben gewend aan Lightroom CS en Photoshop. Paar weken geleden heb ik een workshop portret- en buitenfotografie gedaan van 2 avonden en een zaterdagmiddag. De fotograaf die die workshop gaf, was positief over ON1 Photo RAW. Zelf werkte hij overigens ook met LR en PS. Maar als je dat al je hele leven gewend bent, schakel je niet zo snel meer om, denk ik.
Fotografeer je in RAW?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Anselmus »

Erik1960 schreef:
helma schreef:
Erik1960 schreef:
helma schreef:Technisch zal er best een en ander mankeren aan deze foto.
Doe je iets aan fotobewerking?
Ja, ik heb wel een (gedeeltelijk, gratis) programma. Dus kan niet heel geavanceerd. Wat adviseer je?
Je opmerking dat er wellicht technisch iets aan mankeert maakte dat ik me afvroeg of je je foto’s bewerkt. Qua software is de keuze reuze. Ik ben gewend aan Lightroom CS en Photoshop. Paar weken geleden heb ik een workshop portret- en buitenfotografie gedaan van 2 avonden en een zaterdagmiddag. De fotograaf die die workshop gaf, was positief over ON1 Photo RAW. Zelf werkte hij overigens ook met LR en PS. Maar als je dat al je hele leven gewend bent, schakel je niet zo snel meer om, denk ik.
Fotografeer je in RAW?
(Fijn dat je weer terug bent!) :super
Fides Quaerens Intellectum
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Erik1960 »

Anselmus schreef:(Fijn dat je weer terug bent!) :super
Goede (wandel)tijd gehad, kunnen reflecteren op wat mij voedt en wat mij begrenst, waar steek ik energie in en wat laat ik gaan.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Erik1960 »

En tijdens het lopen natuurlijk foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Job »

Ook prachtige beelden. "God schildert".
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Bourdon16 »

Erik1960 schreef:
Anselmus schreef:(Fijn dat je weer terug bent!) :super
Goede (wandel)tijd gehad, kunnen reflecteren op wat mij voedt en wat mij begrenst, waar steek ik energie in en wat laat ik gaan.
Mooie foto's en leuk weer eens wat van je te horen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door helma »

Prachtige foto's Erik!
Ik moest even vragen wat het verschil was tussen RAW en jpg. Heb er echt niet zoveel verstand van.

Maar ik maak dus jpg foto's.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Erik1960 »

helma schreef:Prachtige foto's Erik!
Ik moest even vragen wat het verschil was tussen RAW en jpg. Heb er echt niet zoveel verstand van.

Maar ik maak dus jpg foto's.
Heeft jouw fotocamera wel de mogelijkheid om (ook) RAW-foto’s te maken? Dat maakt dat je meer mogelijkheden tot bewerking hebt. Van een foto in jpg kun je nog wel wat doen met helderheid en contrast, maar dingen als belichting en witbalans zijn in jpg niet meer te veranderen.
En de vraag is natuurlijk ook of je dat wilt. Van een mooie foto kun je immers ook heerlijk genieten.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door helma »

Vaak vind ik de foto's zonder bewerken goed genoeg. Wel even rechtzetten en wat overtollig er af knippen. En inderdaad wat contrast ofzo.
Ik zie vaak foto's die echt zo overbewerkt zijn dat het niet meer natuurlijk is. Daar hou ik zelf niet zo van, al is het effect soms best mooi.

Vandaag weer mooie foto's gemaakt tijdens mijn ommetjes. Hier en daar staan nog bloemen en de bijen zijn erg actief. Ook zie je weer wat meer vogels nu de meeste jongen wel uitgevlogen zijn. En sommige bomen laten al veel blad vallen, dus ze zijn weer wat meer zichtbaar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door helma »

Vrij diverse vondsten vandaag.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Erik1960 »

helma schreef:Vaak vind ik de foto's zonder bewerken goed genoeg. Wel even rechtzetten en wat overtollig er af knippen. En inderdaad wat contrast ofzo.
Ik zie vaak foto's die echt zo overbewerkt zijn dat het niet meer natuurlijk is. Daar hou ik zelf niet zo van, al is het effect soms best mooi.

Vandaag weer mooie foto's gemaakt tijdens mijn ommetjes. Hier en daar staan nog bloemen en de bijen zijn erg actief. Ook zie je weer wat meer vogels nu de meeste jongen wel uitgevlogen zijn. En sommige bomen laten al veel blad vallen, dus ze zijn weer wat meer zichtbaar.
Het begint allemaal bij het ‘zien’ en dat kun je met geen enkel bewerkingsprogramma toevoegen. Dat ‘zien’ kun je wel ontwikkelen door bijvoorbeeld een workshop te volgen. Dan zie je ook hoe anderen zien en dat kan je wel vooruit brengen. Toen we net hier woonden ben ik een tijdje lid geweest van een fotoclub die zich met name richtte op de startende fotograaf. Was ook erg leuk en leerzaam om te doen. Lekker naar buiten en fotograferen en daarna samen nabespreken. Het blijft een heerlijke hobby. Ik kan me voorlopig weer ‘uitleven’ op onze kleindochter…
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie