Ringtones

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ringtones

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:
Hendrikus schreef:
sweelinck 25 schreef:Sinds vandaag heb ik een nieuwe mobiel, maar er staan echt geen normale ringtones op.

Weet iemand waar je normale ringtones kan krijgen. Volgens hij heb ik ooit weleens een christelijke site gezien, met o.a. orgelstukken erop.

Wie helpt me?
Klopt, zie http://www.musicareligiosa.nl/ en dan rechtsonder
Weet iemand waar ik de ringtones van Sietze de Vries kan vinden? Ik zoek psalm 136. Ze lijken wel van het internet verdwenen.
Musica Religioso is wegbezuinigd. En daarmee de ringtones ook. Kees Schuurman zet zijn programma voort bij Radio Bloemendaal, maar de ringtones zijn niet meeverhuisd.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ringtones

Bericht door Dodo »

Ik heb mijn eigen ringtones gemaakt met i-ringer. Daarmee kun je een muziekstuk van bv een cd gebruiken en er je beltoon van maken. Heel makkelijk en je hebt een toon die niemand heeft.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ringtones

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:Ik heb mijn eigen ringtones gemaakt met i-ringer. Daarmee kun je een muziekstuk van bv een cd gebruiken en er je beltoon van maken. Heel makkelijk en je hebt een toon die niemand heeft.
Als je geen iPhone hebt, heb je niet veel aan i-ringer, toch?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Ringtones

Bericht door Roos2017 »

Psalmen zijn toch bedoeld tot Gods eer? Ik vraag me af of dat doel beoogd wordt wanneer psalmmuziek als ringtone gebruikt wordt.
Wellicht goed bedoeld, maar ik vind dat toch ongepast.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ringtones

Bericht door Ambtenaar »

Ik heb de originele Nokia beltoon op mijn Lumia. Bekijk de appstore of playstore en volgens mij kun je dan heel veel ringtones downloaden.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ringtones

Bericht door Dodo »

Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Ik heb mijn eigen ringtones gemaakt met i-ringer. Daarmee kun je een muziekstuk van bv een cd gebruiken en er je beltoon van maken. Heel makkelijk en je hebt een toon die niemand heeft.
Als je geen iPhone hebt, heb je niet veel aan i-ringer, toch?
Ik heb al heel lang een iphone, dus van andere merken weet ik het niet zo precies. Maar misschien zijn er vergelijkbare programmaatjes voor android.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ringtones

Bericht door DDD »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:
Hendrikus schreef:
sweelinck 25 schreef:Sinds vandaag heb ik een nieuwe mobiel, maar er staan echt geen normale ringtones op.

Weet iemand waar je normale ringtones kan krijgen. Volgens hij heb ik ooit weleens een christelijke site gezien, met o.a. orgelstukken erop.

Wie helpt me?
Klopt, zie http://www.musicareligiosa.nl/ en dan rechtsonder
Weet iemand waar ik de ringtones van Sietze de Vries kan vinden? Ik zoek psalm 136. Ze lijken wel van het internet verdwenen.
Musica Religioso is wegbezuinigd. En daarmee de ringtones ook. Kees Schuurman zet zijn programma voort bij Radio Bloemendaal, maar de ringtones zijn niet meeverhuisd.
Het zou een mooi onderdeel van de website van Sietze de Vries zijn. Wat jammer dat zo'n mooi initiatief gestrand is.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ringtones

Bericht door DDD »

Roos2017 schreef:Psalmen zijn toch bedoeld tot Gods eer? Ik vraag me af of dat doel beoogd wordt wanneer psalmmuziek als ringtone gebruikt wordt.
Wellicht goed bedoeld, maar ik vind dat toch ongepast.
Op mijn telefoon kun je je ringtone ook gebruiken als wekker. Dat is volstrekt in lijn met psalm 5.

Los daarvan zie ik er geen enkel bezwaar tegen om een psalm als ringtone te gebruiken.
Plaats reactie