dagje uit???

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: dagje uit???

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Zo, ik ben er ook weer, helemaal ontspannen :D
Me dunkt, als EO-medewerker, ben je toch doorlopend ontspannen.
Of geeft ons forum stress?
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Re: dagje uit???

Bericht door Rochus »

jvdg schreef:Me dunkt, als EO-medewerker, ben je toch doorlopend ontspannen.
Ik vat 'em niet. De argumentie is niet helder genoeg (of ik ben het niet).
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: dagje uit???

Bericht door jvdg »

Rochus schreef:
jvdg schreef:Me dunkt, als EO-medewerker, ben je toch doorlopend ontspannen.
Ik vat 'em niet. De argumentie is niet helder genoeg (of ik ben het niet).
Jij bent best wel helder genoeg hoor.
Maar ik doelde meer op de optimistische levensvisie van vele EO-medewerkers.
Ik reken, en dat bedoel ik niet negatief, integendeel, onze Marnix daartoe. :)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: dagje uit???

Bericht door henriët »

jvdg schreef:
Rochus schreef:
jvdg schreef:Me dunkt, als EO-medewerker, ben je toch doorlopend ontspannen.
Ik vat 'em niet. De argumentie is niet helder genoeg (of ik ben het niet).
Jij bent best wel helder genoeg hoor.
Maar ik doelde meer op de optimistische levensvisie van vele EO-medewerkers.
Ik reken, en dat bedoel ik niet negatief, integendeel, onze Marnix daartoe. :)
@MArnix...
jvdg en jet willen wel een sollicitatie gesprek :super ....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: dagje uit???

Bericht door jvdg »

henriët schreef:
jvdg schreef:
Rochus schreef:
jvdg schreef:Me dunkt, als EO-medewerker, ben je toch doorlopend ontspannen.
Ik vat 'em niet. De argumentie is niet helder genoeg (of ik ben het niet).
Jij bent best wel helder genoeg hoor.
Maar ik doelde meer op de optimistische levensvisie van vele EO-medewerkers.
Ik reken, en dat bedoel ik niet negatief, integendeel, onze Marnix daartoe. :)
@MArnix...
jvdg en jet willen wel een sollicitatie gesprek :super ....
Ik ben heel nieuwsgierig naar de reactie van Marnix.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: dagje uit???

Bericht door henriët »

jvdg schreef: Ik ben heel nieuwsgierig naar de reactie van Marnix.
hihi.. ik ook!!!
we wachten vol spanning af jvdg! :slurp
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: dagje uit???

Bericht door Marnix »

Hehe. Ik ben inderdaad een optimist, zowel thuis als op het werk. Maar drukte komt hier ook wel eens voor. Een optimistische levensvisie hebben en heel druk zijn, soms zelfs met wat stress erbij, gaan vaak samen hoor. En zo heb ik de afgelopen tijd ook een erg drukke tijd achter de rug. Daar komt nog eens bij dat ik vroeg mijn bed uit moet en er niet altijd vroeg in lig, dus dan is ontspanning ook wel eens goed. Maar ontspannen is niet het tegenovergestelde van gestressed. Ontspannen is het tegenovergestelde van inspannen, en inspannen kan je je ook zonder daar stress bij te krijgen :) Het valt dus reuze mee met stress enzo, maar het is ook niet zo dat flinke drukte en een beetje stress ook hier wel eens aanwezig zijn. Dat is ook geen probleem, de vraag is vooral hoe je daar mee omgaat. En daar ben ik dan wel weer heel nuchter in. Ik laat me niet gek maken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: dagje uit???

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Hehe. Ik ben inderdaad een optimist, zowel thuis als op het werk. Maar drukte komt hier ook wel eens voor. Een optimistische levensvisie hebben en heel druk zijn, soms zelfs met wat stress erbij, gaan vaak samen hoor. En zo heb ik de afgelopen tijd ook een erg drukke tijd achter de rug. Daar komt nog eens bij dat ik vroeg mijn bed uit moet en er niet altijd vroeg in lig, dus dan is ontspanning ook wel eens goed. Maar ontspannen is niet het tegenovergestelde van gestressed. Ontspannen is het tegenovergestelde van inspannen, en inspannen kan je je ook zonder daar stress bij te krijgen :) Het valt dus reuze mee met stress enzo, maar het is ook niet zo dat flinke drukte en een beetje stress ook hier wel eens aanwezig zijn. Dat is ook geen probleem, de vraag is vooral hoe je daar mee omgaat. En daar ben ik dan wel weer heel nuchter in. Ik laat me niet gek maken.
:)

Maar hoe zit het nou met sollicitatiemogelijkheden?

Recensent van Nederland Zingt voor een full-time salaris lijkt me wel wat.
Of zou dat ook voor veel stress zorgen. :nonnon
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: dagje uit???

Bericht door Marnix »

Allicht. Dat is de straf op de zondeval he.... in het zweet des aanschijns werken op een land dat dorens en distels zal voortbrengen.

Wat sollicitaties betreft kan ik niet anders zeggen dan: Hou de vacatutures in de gaten, die staan op de site. Maar de werkgelegenheid bij de publieke omroepen is wel eens beter geweest, dat moet ik er bij zeggen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: dagje uit???

Bericht door freek »

Marnix schreef:Allicht. Dat is de straf op de zondeval he.... in het zweet des aanschijns werken op een land dat dorens en distels zal voortbrengen.

Wat sollicitaties betreft kan ik niet anders zeggen dan: Hou de vacatutures in de gaten, die staan op de site. Maar de werkgelegenheid bij de publieke omroepen is wel eens beter geweest, dat moet ik er bij zeggen.
In de journalistiek gaat het sowieso slecht. Dat is niet voorbehouden aan de publieke omroepen, denk ik.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: dagje uit???

Bericht door Marnix »

Klopt, maar ik denk dat de publieke omroepen er nog wel iets meer onder lijden, ze zijn afhankelijk van overheidsinkomsten en daar wordt aardig op gekort. Maar inderdaad, het gaat met de journalistiek sowieso niet erg geweldig.

Gelukkig heeft mijn vriendin, net afgestudeerd journalist, gelijk een baan. Niet echt een journalistieke functie, meer de communicatierichting op, maar dat wou ze juist wel graag. Ze gaat werken bij Stichting HiP (Hulp in Praktijk), een christelijke organisatie die in Nederland hart aan de weg timmert. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Re: dagje uit???

Bericht door Rochus »

Marnix schreef:die in Nederland hart aan de weg timmert. :)
:quoi
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: dagje uit???

Bericht door Hendrikus »

Rochus schreef:
Marnix schreef:die in Nederland hart aan de weg timmert. :)
:quoi
ca 60 à 70 slagen per minuut, denk ik ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: dagje uit???

Bericht door Marnix »

Tiepfoutje :) En ja, ik tiep wel vrij snel. Maak van die 60-70 slagen per minuut maar 400 aanslagen per minuut (bij het overtypen van een tekst, als ik dingen in mijn hoofd heb zitten gaat het nog wel een stukje sneller :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: dagje uit???

Bericht door Lourens »

Een heel leuk dagje uit:

Aanstaande zaterdag visserijdag in Spakenburg.

Het oude vissersberoep komt gewoon weer tot leven.
Aan boord van de botters wordt op oude wijze haring gebakken en uitgedeeld.
Verder diverse demonstraties.

Zeer de moeite waard.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie