Nostalgie...

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Nostalgie...

Bericht door John Galt »

Ik heb dat ook, al ben ik nog wel wat jonger dan jij. Ik kijk graag nostalgische documentaires, bekijk boeken met oude foto's of ansichten, dat soort dingen. Maar ik ben meer een romanticus dan dat ik oud word, denk ik.
Who is John Galt? :quoi
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Nostalgie...

Bericht door Geytenbeekje »

John Galt schreef:Ik heb dat ook, al ben ik nog wel wat jonger dan jij. Ik kijk graag nostalgische documentaires, bekijk boeken met oude foto's of ansichten, dat soort dingen. Maar ik ben meer een romanticus dan dat ik oud word, denk ik.
Ik vind dat ook leuk hoor, jaren 80 enzo
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nostalgie...

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
John Galt schreef:Ik heb dat ook, al ben ik nog wel wat jonger dan jij. Ik kijk graag nostalgische documentaires, bekijk boeken met oude foto's of ansichten, dat soort dingen. Maar ik ben meer een romanticus dan dat ik oud word, denk ik.
Ik vind dat ook leuk hoor, jaren 80 enzo
Huh? zijn de jaren 80 al nostalgie? Voor mij zijn dat meer de tweede helft van de jaren 50 en de jaren 60, eventueel nog de jaren 70, maar dan komen we in een nieuwere tijd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nostalgie...

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:
John Galt schreef:Ik heb dat ook, al ben ik nog wel wat jonger dan jij. Ik kijk graag nostalgische documentaires, bekijk boeken met oude foto's of ansichten, dat soort dingen. Maar ik ben meer een romanticus dan dat ik oud word, denk ik.
Ik vind dat ook leuk hoor, jaren 80 enzo
Huh? zijn de jaren 80 al nostalgie? Voor mij zijn dat meer de tweede helft van de jaren 50 en de jaren 60, eventueel nog de jaren 70, maar dan komen we in een nieuwere tijd.
De nostalgietijd begint ongeveer als je tiener bent, vermoed ik. Dus de periode verschilt per mens.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nostalgie...

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:
John Galt schreef:Ik heb dat ook, al ben ik nog wel wat jonger dan jij. Ik kijk graag nostalgische documentaires, bekijk boeken met oude foto's of ansichten, dat soort dingen. Maar ik ben meer een romanticus dan dat ik oud word, denk ik.
Ik vind dat ook leuk hoor, jaren 80 enzo
Huh? zijn de jaren 80 al nostalgie? Voor mij zijn dat meer de tweede helft van de jaren 50 en de jaren 60, eventueel nog de jaren 70, maar dan komen we in een nieuwere tijd.
De nostalgietijd begint ongeveer als je tiener bent, vermoed ik. Dus de periode verschilt per mens.
*rooksignalen*
Mij dat weten, maar mij verwonderen over de jonkheid velen uwer. Mogelijk mede dit een generatie- dan wel een cultuurconflict zijn? Ik mij dit afvragen,

Vriendelijke groet,
Opperhoofd Pafwang
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Nostalgie...

Bericht door John Galt »

Waar zie jij een conflict? Voor Geytenbeekje en mij zijn de jaren 80 nostalgie (het is inmiddels 40 jaar geleden), voor jou hoort het nog bij de moderne tijd. Prima toch?
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Nostalgie...

Bericht door Herman »

John Galt schreef:Voor Geytenbeekje en mij zijn de jaren 80 nostalgie
Volgens mij is het een voorwaarde voor nostalgie dat je de tijd zelf hebt meegemaakt :-)
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nostalgie...

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:
John Galt schreef:Voor Geytenbeekje en mij zijn de jaren 80 nostalgie
Volgens mij is het een voorwaarde voor nostalgie dat je de tijd zelf hebt meegemaakt :-)
Dit inderdaad een definitie kunnen zijn.

Pim Pam Pet, Oud blauw pakje OMO, Honig soepen in blauwe pakjes, Radion waspoeder,
Swift waspoeder, Sunil... dat was populair, maar je ziet haast nergens meer.
IMI ATA en Chefarine4, Exota, B3, DDD, enz. Dát is nostalgie.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 01 mei 2021, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Nostalgie...

Bericht door John Galt »

Is dat zo? Kun je ook niet warme gevoelens krijgen bij "grootmoeders tijd"? Lekker kneuterig en overzichtelijk? Ik houd van boeken over Indië in de jaren 30. Nu ben ik geen 90+ en heb ook nooit voet gezet op Indische bodem, maar toch heb ik daar gevoelens bij. Hoe noem je dat dan? Romantiek?
Who is John Galt? :quoi
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nostalgie...

Bericht door -DIA- »

John Galt schreef:Is dat zo? Kun je ook niet warme gevoelens krijgen bij "grootmoeders tijd"? Lekker kneuterig en overzichtelijk? Ik houd van boeken over Indië in de jaren 30. Nu ben ik geen 90+ en heb ook nooit voet gezet op Indische bodem, maar toch heb ik daar gevoelens bij. Hoe noem je dat dan? Romantiek?
Ja, denk dat dat meest rust zou geven. Ik denk dan meer aan 's avonds samen de krant lezen, lekker om de warme haard. Of 's avonds bij het harmonium psalmen zingen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1356
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Nostalgie...

Bericht door Floppy »

Ik krijg nostalgische gevoelens bij de verhalen van Sherlock Holmes :love waarbij alles nog met paard-en-wagen gebeurde. Toch behoorlijk vóór mijn tijd.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nostalgie...

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:Ik krijg nostalgische gevoelens bij de verhalen van Sherlock Holmes :love waarbij alles nog met paard-en-wagen gebeurde. Toch behoorlijk vóór mijn tijd.
Ik geen Sherlock Holmes kennen. Mij beter bekend zijn met Kleine Hiawatha.. :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Nostalgie...

Bericht door John Galt »

Brabbeltaal gebruiken bij inheemse volken is écht iets van vroeger, DIA! En niet het fraaiste. Dat moeten we maar achter ons laten. ::please
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nostalgie...

Bericht door Terri »

Ik vind de periode tussen 1900 en 1940 een interessante periode, zowel in Nederland als wereldwijd.
Ik merk dat ik telkens naar verhalen uit die tijd grijp.
En nee, toen leefde ik nog niet.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nostalgie...

Bericht door -DIA- »

John Galt schreef:Brabbeltaal gebruiken bij inheemse volken is écht iets van vroeger, DIA! En niet het fraaiste. Dat moeten we maar achter ons laten. ::please
Dat niet meer mogen, dat discrimineren heten. Ook Buys zoenen, daarvan weten daar van mee te praten. En ook Black Peter verboden is. En indianenverhalen? Ach, zolang als Opperhoofd Rutte dat goed oordeelt, geen last.


(PS Bijbeltaal bedoel ik niet)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie