Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleine ergernissen

Bericht door pierre27 »

pierre27 schreef:
DDD schreef:Dat dacht ik eerst ook. Maar ik denk dat ik mij hierin aansluit bij Mannetje.
Dit begrijp ik niet goed, waar bestaat die aansluiting uit?
Lukt het je nog @DDD hier een antwoord op te geven?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Werk. :banghead
Vertel...
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
merel schreef:Werk. :banghead
Vertel...
Kost best veel vrije tijd, denk ik.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Dat dacht ik eerst ook. Maar ik denk dat ik mij hierin aansluit bij Mannetje.
Dit begrijp ik niet goed, waar bestaat die aansluiting uit?
Lukt het je nog @DDD hier een antwoord op te geven?
Ik begrijp niet waarom het jou niet lukt om zelf de bijdrage van Mannetje op te sporen.

Maar natuurlijk lukt dat mij wel:
Mannetje schreef:Soms moet ik gewoon lachen om Van Ewijk. Ik meen me te herinneren dat hij een stuk vlees bij mensen door de bus deed, die drie weken op vakantie bleken te zijn, en nu weer wast hij de gordijnen zo, zodat ze nu in het poppenhuis passen. Ik kan me er niets bij voorstellen, maar blijkbaar zijn er mensen die zo kunnen handelen. Goed bedoeld, maar met een o zo funeste afloop.
Pietjes Bell bestaan blijkbaar in het echt ;)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Eindeloze discussies met zorgverzekeraars, over zorgomzetplafonds en restitutie-polissen. En aan de andere kant zorgverleners.

Gelukkig is het pleit beslecht, maar kost veel tijd, geduld en vasthoudendheid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
merel schreef:Werk. :banghead
Vertel...
Paar jaar geleden is onze vestiging overgenomen door groter bedrijf. Waar onze vestiging nog korte lijnen had en kwaliteit leverde, werden we steeds meer meegezogen in de ellende van het grote geheel. Dat was nog daaraan toe. We hadden veel plezier met het team. Vandaag hebben we gehoord dat de helft van het team over andere vestigingen wordt verdeeld. Ik werk al 16 jaar men hen samen en zij zijn meer dan collega's. We delen echt lief en leed samen en zien elkaar ook privé. Ik vind het echt afschuwelijk.

Nu kom ik voor de keuze te staan wat ik ga doen. Collega's waren de reden dat ik nog bleef, maar wat nu? Ik heb namelijk niet de illusie dat het in ' mijn' branche ergens anders beter is .
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Dat is inderdaad een ellendige situatie. Klinkt als wel meer dan een kleine ergernis... Sterkte in je overpeinzingen.

In het onderwijs zoeken we nog mensen ;)
-
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Mannetje schreef:Dat is inderdaad een ellendige situatie. Klinkt als wel meer dan een kleine ergernis... Sterkte in je overpeinzingen.

In het onderwijs zoeken we nog mensen ;)
Klopt, eigenlijk groot verdriet.

Ik weer niet of ik geschikt ben voor onderwijs aan pubers en omscholing is ook een ding.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik krijg het op een afstand soms wat mee. Die concentratie heeft naar mijn idee weinig nut.

Omscholing is lastig in deze sector. Maar anderzijds: er zijn ook vast nuttige banen in het gezondheidsrecht en anders weet ik nog wel een sector die goede juristen kan gebruiken.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik krijg het op een afstand soms wat mee. Die concentratie heeft naar mijn idee weinig nut.

Omscholing is lastig in deze sector. Maar anderzijds: er zijn ook vast nuttige banen in het gezondheidsrecht en anders weet ik nog wel een sector die goede juristen kan gebruiken.
Eerder 'verdeel en heers'. Vanuit onze vestiging is veel kritiek over kwaliteit en richtlijnen die niet kunnen.

En als jij nog iemand zoekt, weet ik nog wel iemand op jouw vakgebied. ;)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Dat is net zo goed vervelend, inderdaad.

En wij zoeken altijd goede mensen, dus ik houd mij aanbevolen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
Mannetje schreef:
merel schreef:Werk. :banghead
Vertel...
Paar jaar geleden is onze vestiging overgenomen door groter bedrijf. Waar onze vestiging nog korte lijnen had en kwaliteit leverde, werden we steeds meer meegezogen in de ellende van het grote geheel. Dat was nog daaraan toe. We hadden veel plezier met het team. Vandaag hebben we gehoord dat de helft van het team over andere vestigingen wordt verdeeld. Ik werk al 16 jaar men hen samen en zij zijn meer dan collega's. We delen echt lief en leed samen en zien elkaar ook privé. Ik vind het echt afschuwelijk.

Nu kom ik voor de keuze te staan wat ik ga doen. Collega's waren de reden dat ik nog bleef, maar wat nu? Ik heb namelijk niet de illusie dat het in ' mijn' branche ergens anders beter is .
Dat zijn vervelende ontwikkelingen. Doet me denken aan een verkeersbord in Frankrijk waar ik in 2018 langs liep:
Afbeelding

Wens je toe dat je binnenkort ook mogelijkheden kunt ontdekken..
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleine ergernissen

Bericht door pierre27 »

Bedankt DDD, nu weet ik bij welke posting van Mannetje jij je kunt aansluiten.::merci
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Anselmus »

Erik1960 schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Nee, als moderator heb ik daar geen tijd voor.
Oei, jullie soort slaapt nooit? Dat verklaart ineens veel :)
Dat zeg ik toch niet? Alleen maar dat ik geen tijd heb om op de bank van Ewijk te gaan liggen.
Deze week gelezen: “je kunt geen tijd maken, je kunt wel tijd nemen”. :D
Omdenken Scheurkalender? :OO3
Fides Quaerens Intellectum
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Anselmus schreef:Omdenken Scheurkalender? :OO3
Exact die! Tovert regelmatig een glimlach op je gezicht.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie