Kleine ergernissen

Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Simon0612 »

Ararat schreef:Wat zou de reactie zijn van de fout-parkeerder op de wraakdromen van sommigen van jullie?

Ding-dong... "meneer, ik zie dat u gebruik heeft gemaakt van het recht om uw oprijpad te spuiten. Dit bracht me tot het besef dat ik verkeerd geparkeerd stond. Wilt u me alstublieft vergeven?"
Jaja, natuurlijk. :D

Dat geeft jou vervolgens de kans om vurige kolen te stapelen:
"Och meneer, nu zie ik het ook! Ik moet ú om vergeving vragen. Hier. U een sigaar, ik maak de auto even schoon!"
Jaja, natuurlijk. :D

Het legt ook wel bloot hoe men denkt over de heilige koe. De ander proberen te raken door 'een paar modderspetters' :)
:humhihi

Ja als de hogedrukspuit niet helpt is de volgende stap de auto op blokken zetten. Dan gaat de bel en vraagt de foutparkeerder: “Mag ik mijn banden terug”. “Ja hoor, ze liggen hier. Succes met monteren”. Betekend wel dat je nog langer niet van je oprit af kan. Maar daarna gebeurd het niet meer verwacht ik.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ditbenik »

Simon0612 schreef:
Ditbenik schreef:Wonderlijk om te zien hoe mensen soms uitvluchten zoeken om niet te hoeven doen wat Jezus vraagt. Het gereformeerde dogma dat we geneigd zijn tot alle kwaad wordt hier wel zichtbaar gemaakt. Ik snap best dat het vervelend is als iemand voor je oprit staat, of op je oprit staat. Het overkomt me regelmatig maar dat geeft ons niet het recht om eigen rechter te spelen. CvdW wijst al op Handhaving. In plaatsen waar die niet is heeft de overheid andere middelen ter beschikking.
Wonderlijk om te zien hoe mensen op een lollig bedoelde reactie reageren. Je mag best weten dat ik, evenals de postzegels, dit nog nooit heb gedaan. We hebben een gedeelde oprit en een brug, en er staat met regelmaat iemand bovenop de brug. Dan wachten we even of vragen of ze de auto weg doen. Als we aankomen thuis parkeren we op de grasstrook voor de oprit. Wonderlijk te zien dat het ergernissen topic zo populair is en Jezus zegt: indien uw oog u ergert, ruk hem uit, en uw hand? Kap hem af…topic sluiten?

Wat zijn verder de andere middelen die de overheid beschikbaar heeft als een BOA ontbreekt? Politie komt hier niet voor, dat duurt vaak nog eens een tijd ook voor die hier zijn. Dus ben benieuwd.
Verdiep je eerst eens in de betekenis van het bijbelse woord ergeren voordat je nog meer vreemde dingen gaat roepen. Erg flauw en kinderachtig trouwens om eerst serieus een discussie te voeren en als je vastloopt te roepen dat het een grapje is.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

@Bezorgd zou zeggen: 'Neem het forum niet te serieus.'
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Simon0612 »

Ditbenik schreef:
Simon0612 schreef:
Ditbenik schreef:Wonderlijk om te zien hoe mensen soms uitvluchten zoeken om niet te hoeven doen wat Jezus vraagt. Het gereformeerde dogma dat we geneigd zijn tot alle kwaad wordt hier wel zichtbaar gemaakt. Ik snap best dat het vervelend is als iemand voor je oprit staat, of op je oprit staat. Het overkomt me regelmatig maar dat geeft ons niet het recht om eigen rechter te spelen. CvdW wijst al op Handhaving. In plaatsen waar die niet is heeft de overheid andere middelen ter beschikking.
Wonderlijk om te zien hoe mensen op een lollig bedoelde reactie reageren. Je mag best weten dat ik, evenals de postzegels, dit nog nooit heb gedaan. We hebben een gedeelde oprit en een brug, en er staat met regelmaat iemand bovenop de brug. Dan wachten we even of vragen of ze de auto weg doen. Als we aankomen thuis parkeren we op de grasstrook voor de oprit. Wonderlijk te zien dat het ergernissen topic zo populair is en Jezus zegt: indien uw oog u ergert, ruk hem uit, en uw hand? Kap hem af…topic sluiten?

Wat zijn verder de andere middelen die de overheid beschikbaar heeft als een BOA ontbreekt? Politie komt hier niet voor, dat duurt vaak nog eens een tijd ook voor die hier zijn. Dus ben benieuwd.
Verdiep je eerst eens in de betekenis van het bijbelse woord ergeren voordat je nog meer vreemde dingen gaat roepen. Erg flauw en kinderachtig trouwens om eerst serieus een discussie te voeren en als je vastloopt te roepen dat het een grapje is.
Is dat een kleine ergernis voor je? :slurp
Haha, er heeft niemand naar gevraagd of ik dit zelf zou doen. Ik gaf het maar als tip mee met iemand die zich behoorlijk ergert aan auto’s op de oprit.

De bijbelse betekenis ken ik heus wel. Wil jij beweren dat ergeren niet zondig is dan? Volgens mij ben je met iedere ergernis aardig op weg naar de daad van zonde.

Ps: zeer benieuwd welke middelen de gemeente ter beschikking heeft. Hoor ze graag!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ditbenik »

Simon0612 schreef:
Ditbenik schreef:
Simon0612 schreef:
Ditbenik schreef:Wonderlijk om te zien hoe mensen soms uitvluchten zoeken om niet te hoeven doen wat Jezus vraagt. Het gereformeerde dogma dat we geneigd zijn tot alle kwaad wordt hier wel zichtbaar gemaakt. Ik snap best dat het vervelend is als iemand voor je oprit staat, of op je oprit staat. Het overkomt me regelmatig maar dat geeft ons niet het recht om eigen rechter te spelen. CvdW wijst al op Handhaving. In plaatsen waar die niet is heeft de overheid andere middelen ter beschikking.
Wonderlijk om te zien hoe mensen op een lollig bedoelde reactie reageren. Je mag best weten dat ik, evenals de postzegels, dit nog nooit heb gedaan. We hebben een gedeelde oprit en een brug, en er staat met regelmaat iemand bovenop de brug. Dan wachten we even of vragen of ze de auto weg doen. Als we aankomen thuis parkeren we op de grasstrook voor de oprit. Wonderlijk te zien dat het ergernissen topic zo populair is en Jezus zegt: indien uw oog u ergert, ruk hem uit, en uw hand? Kap hem af…topic sluiten?

Wat zijn verder de andere middelen die de overheid beschikbaar heeft als een BOA ontbreekt? Politie komt hier niet voor, dat duurt vaak nog eens een tijd ook voor die hier zijn. Dus ben benieuwd.
Verdiep je eerst eens in de betekenis van het bijbelse woord ergeren voordat je nog meer vreemde dingen gaat roepen. Erg flauw en kinderachtig trouwens om eerst serieus een discussie te voeren en als je vastloopt te roepen dat het een grapje is.
Is dat een kleine ergernis voor je? :slurp
Haha, er heeft niemand naar gevraagd of ik dit zelf zou doen. Ik gaf het maar als tip mee met iemand die zich behoorlijk ergert aan auto’s op de oprit.

De bijbelse betekenis ken ik heus wel. Wil jij beweren dat ergeren niet zondig is dan? Volgens mij ben je met iedere ergernis aardig op weg naar de daad van zonde.

Ps: zeer benieuwd welke middelen de gemeente ter beschikking heeft. Hoor ze graag!
De woorden en opdrachten van Jezus zijn te heilig voor mij om dit soort flauwe spelletjes mee te laten spelen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Simon0612 »

Ditbenik schreef:
De woorden en opdrachten van Jezus zijn te heilig voor mij om dit soort flauwe spelletjes mee te laten spelen.
Klopt, dit is inderdaad een bekent flauw spelletje. Ik zou niet een reden weten waarom je niet op mijn vorige post in hoeft te gaan. Dit is een uitweg zoeken, terwijl je mij dat eerder verweet.

P.s.: je begon zelf deze discussie, die oppervlakkig en met een grapje begon, te ‘vergeestelijken’, en dat in het ‘ergernissen’ topic. Prima discussie die je wilt voeren, maar het ergernissen topic is denk ik niet de juiste plaats. In een ander topic zou ik ook anders reageren, maar dat lijkt me logisch.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleine ergernissen

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:@Bezorgd zou zeggen: 'Neem het forum niet te serieus.'

In deze situatie val ik Bezorgd van harte bij. De Jozef Geelmans-reacties duikelen over elkaar heen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Jozef Geelmans? Dat was toch een boekgenoot van Piet Puk?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Jozef Geelmans? Dat was toch een boekgenoot van Piet Puk?
Jozef Geelman, de saaie zoon van de stoffige drogist, uit de boeken van Pietje Bel, Tib!
Wie Pierre hier nu bedoelt is me een raadsel. Voer voor nieuwe ergenissen. :haha
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Jozef Geelmans? Dat was toch een boekgenoot van Piet Puk?
Drogist Pietje Bell volgens mijn herinnering.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

O ja, dat is waar. Het was Pietje Bel(l).
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

Dat er geen like knop is, vind ik een kleine ergernis.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Dat er geen like knop is, vind ik een kleine ergernis.
Je kan niet alles hebben, Bezorgd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Jozef Geelmans? Dat was toch een boekgenoot van Piet Puk?
Ik denk zo... ja soms denk ik toch wel, maar dan denk k zo wel eens hè, weet je wel, dan lijkt het soms net of ik wel op Jozef Geelman lijkt. Jozef werd ook door niemand bemind en had een verschrikkelijk ergerlijk zelfbeeld dat gepusht wordt door Papa Geelman. Oops! :D
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Simon0612 »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Jozef Geelmans? Dat was toch een boekgenoot van Piet Puk?
Ik denk zo... ja soms denk ik toch wel, maar dan denk k zo wel eens hè, weet je wel, dan lijkt het soms net of ik wel op Jozef Geelman lijkt. Jozef werd ook door niemand bemind en had een verschrikkelijk ergerlijk zelfbeeld dat gepusht wordt door Papa Geelman. Oops! :D
Nee joh dat valt echt wel mee DIA. In mijn beleving staat Jozef Geelman veel meer voor gemaakte correctheid, valse bescheidenheid, etc. Kan ik van jou niet zeggen! Het is wel zo dat ik misschien wat weg heb van Pietje. Gooi graag een knuppel in een hoenderhok…vaak gaan de Geelmannen dan kakelen. :D
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Plaats reactie