Kleine ergernissen

Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Ach, bij de AH is het ook niet alles...
Vorige week, mooie kar boodschappen, keurig ingestapeld met zware spullen onder, kwetsbaar voedsel boven. Afrekenen bij zelfscanbalie, steekproef, steekproef in orde. Afrekenen levert een rare situatie op, bonnetje van 0 euro.
In mijn goedheid meld ik dit.

"O, dan moet u maar even naar de gewone kassa." Bij jou "hielpen" ze tenminste nog, op hun manier. Bij mij vond de cassiere het wel serieus vervelend, maar de medewerker van de zelfscankassa niet, die vond het de normaalste zaak van de wereld.

En ondertussen stonden de boodschappen die ik bij een andere winkel had gedaan lekker op te warmen in de auto...

Maar ja, weinig keuze hier, alleen een AH in ons stadje (naast de Aldi, maar daar kun je niet alles krijgen).


En het blijkt maar weer: je hebt mensen die werken en daar geld voor krijgen, en mensen die hun geld zo krijgen.
-
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Zelfscannen ga ik pas dan nadat de laatste door een mens bemande kassa gesloten is.
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bertiel »

GG lid

kan je ajb een normalere toon aanslaan
alles bestempelen als onzin en raaskallen
Bah bah en nog eens bah
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Bij supermarkten is het vaak tobben inderdaad. Maar bij de Hornbach bijvoorbeeld gaat het prima. Ligt denk ik aan het personeel en of je kortingen hebt.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef:GG lid

kan je ajb een normalere toon aanslaan
alles bestempelen als onzin en raaskallen
Bah bah en nog eens bah
Jaja.

Ik zou zeggen, als een ander niet inhoudelijk kan of wil antwoorden, doe jij het dan!
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

refo schreef:Zelfscannen ga ik pas dan nadat de laatste door een mens bemande kassa gesloten is.
Personeel aan de kassa is ook niet alles. Ik kwam een tijdje geleden bij de Lidl en had geen muntjes voor de kar. Ik liep naar een kassa ( wachtte netjes op m'n beurt) en vroeg om een muntje. Deze waren op. Ik vroeg of ik wat mocht pinnen, niet mogelijk. Ik moest maar een mandje pakken.
Ik probeerde nog uit te leggen dat m'n week boodschappen niet in een mandje pasten, maar kreeg geen reactie. Ik ben naar de AH gegaan.
TSD
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

Tiberius schreef:Bij supermarkten is het vaak tobben inderdaad. Maar bij de Hornbach bijvoorbeeld gaat het prima. Ligt denk ik aan het personeel en of je kortingen hebt.
Wij scannen ook al sinds de invoering hier bij de AH, en dat is al enkele jaren, maar nog nooit problemen gehad. Er zijn toch al best wat controlemomenten geweest en al heel wat kaartjes volgestempeld (en chocoladerepen opgegeten die je krijgt na 5 “goede” controles).

Overigens heb ik begrepen dat als je controle wilt mislopen (bij de AH) dat je dan minimaal 1 leeftijdsgenoten (alcoholhoudend) product moet meenemen. Het systeem geeft namelijk nooit 2 meldingen gelijk, dus dan krijgt alleen een medewerker de opdracht om je te bekijken en dan door te klikken, maar gecontroleerd wordt je dan blijkbaar nooit.

Ik ben zelf ook nooit gecontroleerd als ik alcohol bij had.

Dus wil je gezeur vermijden, biertje of wijntje in je kar :yahoo
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Ik doe vaker boodschappen dan dat ik een alcoholisch drankje drink. Dan wordt de voorraad wel heel groot.
-
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kleine ergernissen

Bericht door FlyingEagle »

Ik ga weer met plezier boodschappen doen sinds de zelfscan kassa’s zijn intrede hebben gedaan. Heerlijk lekker zelf scannen en niet weer de hele kar uitladen op de band om ze vervolgens weer in te laden. Boodschappen doen is weer een feestje geworden…

En toen steeg de inflatie…
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Kleine ergernissen

Bericht door aggieoudje »

refo schreef:Zelfscannen ga ik pas dan nadat de laatste door een mens bemande kassa gesloten is.
Ik ook hoor, vind dat scannen echt niks! Veel te bang dat ik dingen vergeet te scannen. En ik vind uitladen bij de kassa totaal niet erg, fijn juist alles weer alles even door mijn handen, ben ik echt niks vergeten. En inpakken (gelijk na het scannen) kan ik het toch nog niet want het moet allemaal in mijn fietstassen en die zijn buiten ;) . En mijn gezellige praatje met de cassiere bij de kletskassa zou ik ook niet willen missen!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

merel schreef:
refo schreef:Zelfscannen ga ik pas dan nadat de laatste door een mens bemande kassa gesloten is.
Personeel aan de kassa is ook niet alles. Ik kwam een tijdje geleden bij de Lidl en had geen muntjes voor de kar. Ik liep naar een kassa ( wachtte netjes op m'n beurt) en vroeg om een muntje. Deze waren op. Ik vroeg of ik wat mocht pinnen, niet mogelijk. Ik moest maar een mandje pakken.
Ik probeerde nog uit te leggen dat m'n week boodschappen niet in een mandje pasten, maar kreeg geen reactie. Ik ben naar de AH gegaan.
Vreemd. Bij de servicebalie doen ze dat anders. Ik weet niet of iedere Lidl er een heeft, maar ik vergeet zoiets ook wel eens.
TSD
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

Mannetje schreef:Ik doe vaker boodschappen dan dat ik een alcoholisch drankje drink. Dan wordt de voorraad wel heel groot.
Tsja, de tip om meer te gaan drinken vind ik dan iets minder geslaagd dus die doe ik dan maar niet. :D
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Begrijp ik het goed dat je met één blikje bier nooit gecontroleerd wordt? Dan mag daar wel eens heel snel verandering in komen.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Dan doen ze even een snelle leeftijdsscan op afstand denk ik.
-
TSD
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

DDD schreef:Begrijp ik het goed dat je met één blikje bier nooit gecontroleerd wordt? Dan mag daar wel eens heel snel verandering in komen.
Wel gecontroleerd op leeftijd natuurlijk, een medewerker kijkt even naar je, ziet dat je niet in de buurt van de 18 bent, klikt dan op zijn/haar apparaat door en dan kan je verder.

Maar dus geen controle op volledigheid gescande producten, (voor zover ik weet, of dat moeten ze inmiddels hebben aangepast).

Je krijgt nooit 2 meldingen en de “alcoholmelding” gaat altijd voor, dat is ook mijn ervaring.

Wel echt een lek in het systeem inderdaad. Wil je “kwaad” dan is dit wel een open deur naar buiten.
Laatst gewijzigd door TSD op 16 aug 2022, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie