Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ik heb even gekeken, maar Wie is de mol is een spelprogramma.
Dat is heel iets anders als een streamingdienst als Netflix of Videoland.

Bij een (spel)programma gaat het m.i. om de vraag of dat programma inhoudelijk kan.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:
MGG schreef:
Tiberius schreef:Heb jij een abonnement op Netflix, MGG?
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ik heb zelf geen abonnement, maar wel toegang tot een account van iemand anders. (Die persoon heeft een gebruiker over.) Ik heb al maanden niks meer gekeken, omdat ik genoeg goede boeken heb liggen die meer prioriteit hebben. In het verleden heb ik wel eens een documentaire gekeken over mijn vakgebied en diverse over WW2. Ik zie hier zelf geen kwaad in, maar het risico is natuurlijk dat je ook in een 'nette' documentaire op een vloek stuit.
Overigens denk ik dat Netflix een stuk verantwoorder is dan bijvoorbeeld videoland of het bij refo's populaire widm. Bij widm weet je van te voren 99,9% zeker dat er gevloekt wordt. (Tenminste volgens een collega van mij wordt er regelmatig in gevloekt. Ik kijk het zelf niet, maar ik kan mij amper voorstellen dat er in 10 aflevering geen enkele vloek voorkomt.)
Ik sta echt volledig versteld van je bericht.
Netflix, videoland, Widm, ik had niet gedacht dat deze diensten gebruikt worden door refo's, met of zonder abonnement. Hooguit bij jongeren, maar als je eenmaal belijdend lid bent van de GerGem, wat jij volgens mij bent, kan ik dat niet rijmen.
Nou ja zeg. Alsof er zoveel kwaad in zit? Dat jij hier een punt van maakt...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:
Tiberius schreef:
MGG schreef:
Tiberius schreef:Heb jij een abonnement op Netflix, MGG?
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ik heb zelf geen abonnement, maar wel toegang tot een account van iemand anders. (Die persoon heeft een gebruiker over.) Ik heb al maanden niks meer gekeken, omdat ik genoeg goede boeken heb liggen die meer prioriteit hebben. In het verleden heb ik wel eens een documentaire gekeken over mijn vakgebied en diverse over WW2. Ik zie hier zelf geen kwaad in, maar het risico is natuurlijk dat je ook in een 'nette' documentaire op een vloek stuit.
Overigens denk ik dat Netflix een stuk verantwoorder is dan bijvoorbeeld videoland of het bij refo's populaire widm. Bij widm weet je van te voren 99,9% zeker dat er gevloekt wordt. (Tenminste volgens een collega van mij wordt er regelmatig in gevloekt. Ik kijk het zelf niet, maar ik kan mij amper voorstellen dat er in 10 aflevering geen enkele vloek voorkomt.)
Ik sta echt volledig versteld van je bericht.
Netflix, videoland, Widm, ik had niet gedacht dat deze diensten gebruikt worden door refo's, met of zonder abonnement. Hooguit bij jongeren, maar als je eenmaal belijdend lid bent van de GerGem, wat jij volgens mij bent, kan ik dat niet rijmen.
Nou ja zeg. Alsof er zoveel kwaad in zit? Dat jij hier een punt van maakt...
Ik rol bijna van mijn stoel, zeker nu zelfs jij dit zegt: 'alsof er zoveel kwaad in zit'. Dat had ik echt nooit verwacht.
Ik maak er niet zozeer punt van, maar ik sta er versteld van.

Toen ik nog in de GerGem zat, werd er regelmatig stevig tegen Netflix gewaarschuwd; in de kerk, op catechisatie, op huisbezoek.
En nu - nog geen half decennium verder - blijkt ook dit al een gepasseerd station.
Het kan verkeren.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

Tiberius schreef: Ik sta echt volledig versteld van je bericht.
Netflix, videoland, Widm, ik had niet gedacht dat deze diensten gebruikt worden door refo's, met of zonder abonnement. Hooguit bij jongeren, maar als je eenmaal belijdend lid bent van de GerGem, wat jij volgens mij bent, kan ik dat niet rijmen.
Nu ben ik eigenlijk weer echt verbaasd. Jij dacht echt dat refo's (belijdende leden) zich (vrijwel) allemaal zich ver hielden van dergelijke diensten / programma's? Ik dacht toch eigenlijk dat je wel beter wist wat er speelde...?

En ja, voor de duidelijkheid: ik denk dat er veel kwaad in zit en dat we ons beter kunnen onthouden van deze diensten / programma's. Als het dan toch al 2 dagen gaat over wereldgelijkvormigheid...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

TSD schreef:
Tiberius schreef: Ik sta echt volledig versteld van je bericht.
Netflix, videoland, Widm, ik had niet gedacht dat deze diensten gebruikt worden door refo's, met of zonder abonnement. Hooguit bij jongeren, maar als je eenmaal belijdend lid bent van de GerGem, wat jij volgens mij bent, kan ik dat niet rijmen.
Nu ben ik eigenlijk weer echt verbaasd. Jij dacht echt dat refo's (belijdende leden) zich (vrijwel) allemaal zich ver hielden van dergelijke diensten / programma's? Ik dacht toch eigenlijk dat je wel beter wist wat er speelde...?
Ja dat dacht ik. Maar blijkbaar is mijn kennis ietwat gedateerd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:Het kan verkeren.
Ik heb vooral het idee dat je over en weer wat zit te trollen en de heer Erasmiaan gaat daarin mee. :D
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:
MGG schreef:
Tiberius schreef:Heb jij een abonnement op Netflix, MGG?
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ik heb zelf geen abonnement, maar wel toegang tot een account van iemand anders. (Die persoon heeft een gebruiker over.) Ik heb al maanden niks meer gekeken, omdat ik genoeg goede boeken heb liggen die meer prioriteit hebben. In het verleden heb ik wel eens een documentaire gekeken over mijn vakgebied en diverse over WW2. Ik zie hier zelf geen kwaad in, maar het risico is natuurlijk dat je ook in een 'nette' documentaire op een vloek stuit.
Overigens denk ik dat Netflix een stuk verantwoorder is dan bijvoorbeeld videoland of het bij refo's populaire widm. Bij widm weet je van te voren 99,9% zeker dat er gevloekt wordt. (Tenminste volgens een collega van mij wordt er regelmatig in gevloekt. Ik kijk het zelf niet, maar ik kan mij amper voorstellen dat er in 10 aflevering geen enkele vloek voorkomt.)
Ik sta echt volledig versteld van je bericht.
Netflix, videoland, Widm, ik had niet gedacht dat deze diensten gebruikt worden door refo's, met of zonder abonnement. Hooguit bij jongeren, maar als je eenmaal belijdend lid bent van de GerGem, wat jij volgens mij bent, kan ik dat niet rijmen.
Waarom niet? Zelf vind ik het verantwoord om een specifieke documentaire te kijken, mits je ervan uit kan gaan dat Gods geboden niet overtreden worden.
Mocht je vinden dat Netflix niet kan en YouTube wel (los van preken en andere geestelijke filmpjes of muziek), dan ben ik benieuwd naar je argumenten.

Op de reformatorische (basis)scholen in mijn omgeving worden (natuur) documentaires van de BBC vertoond. Persoonlijk vind ik dit verantwoord, mits het een doel dient en de docent weet dat er niet in gevloekt wordt. Gezien het al meer dan tien jaar gebeurt, neem ik aan dat er weinig leerlingen/ouders bezwaar gemaakt hebben. Kun je dit ook niet rijmen?

Een deel van de refo's heeft een TV en een deel volgt tv-programma's via internet. Dat er dan ook streamingsdiensten gebruikt worden, ligt in mijn ogen daarom in de lijn van de verwachting.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erasmiaan »

Herman schreef:
Tiberius schreef:Het kan verkeren.
Ik heb vooral het idee dat je over en weer wat zit te trollen en de heer Erasmiaan gaat daarin mee. :D
:D
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:Ik heb even gekeken, maar Wie is de mol is een spelprogramma.
Dat is heel iets anders als een streamingdienst als Netflix of Videoland.

Bij een (spel)programma gaat het m.i. om de vraag of dat programma inhoudelijk kan.
Het vloeken in een programma als widm vind ik veel belangrijker dan de vraag of iets inhoudelijk is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:
Tiberius schreef:Het kan verkeren.
Ik heb vooral het idee dat je over en weer wat zit te trollen en de heer Erasmiaan gaat daarin mee. :D
Ik zit niet te trollen, en Erasmiaan kennende zal hij dat zeker niet doen.

Edit> Uit het antwoord van MGG blijkt dat ook hij serieus is.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik kijk geregeld iets van Nieuwsuur of Op1 terug, maar verder houdt het een heel eind op.

Ik schrik behoorlijk van hetgeen hier allemaal verkondigd wordt, al ben ik blij met de scherpe analyse van @Herman over hoe ik @Erasmiaans woorden moet opvatten.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:
Herman schreef:
Tiberius schreef:Het kan verkeren.
Ik heb vooral het idee dat je over en weer wat zit te trollen en de heer Erasmiaan gaat daarin mee. :D
:D
Is je account gehackt, Erasmiaan? :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:Ik kijk geregeld iets van Nieuwsuur of Op1 terug, maar verder houdt het een heel eind op.

Ik schrik behoorlijk van hetgeen hier allemaal verkondigd wordt, al ben ik blij met de scherpe analyse van @Herman over hoe ik @Erasmiaans woorden moet opvatten.
En hoe waardeer je de argumenten van MGG dan?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ik kijk geregeld iets van Nieuwsuur of Op1 terug, maar verder houdt het een heel eind op.

Ik schrik behoorlijk van hetgeen hier allemaal verkondigd wordt, al ben ik blij met de scherpe analyse van @Herman over hoe ik @Erasmiaans woorden moet opvatten.
En hoe waardeer je de argumenten van MGG dan?
Waardeloze argumenten, die in het licht van Gods Woord totaal ongeloofwaardig zijn en alleen wanhopig ter tafel worden gebracht om het kijken naar allerlei liegerij en bedriegerij te veroorloven.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:
Toen ik nog in de GerGem zat, werd er regelmatig stevig tegen Netflix gewaarschuwd; in de kerk, op catechisatie, op huisbezoek.
En nu - nog geen half decennium verder - blijkt ook dit al een gepasseerd station.
Het kan verkeren.
Zoals je ongetwijfeld zult weten zitten er in de gg aanzienlijke verschillen. Ik weet een gemeente waar een tv al een decennium geaccepteerd is, terwijl het in heel wat andere gemeente absoluut niet zo is.
Ook in de kerk wordt er nog gewaarschuwd tegen bijvoorbeeld Netflix. Ik deel die waarschuwing ook van harte, omdat 99% van het aanbod niet in overeenstemming is met de Bijbel. Dat neemt in mijn ogen niet weg dat er ook dingen zijn die je verantwoord kunt kijken.
Plaats reactie