Kleine ergernissen

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Bruna schreef:Wellicht ben je je hier niet van bewust maar mij is altijd geleerd dat dit een bastaardvloek is.
Nee, zeker niet. Toen ik opgevoed werd was dit woord niet als zodanig in gebruik. Ik zie dat het in 1961 de betekenis kreeg die jou aangeleerd is.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Bezorgd schreef:
Dan hield ik altijd voldoende afstand waarschijnlijk. Nooit een tik van je gehad ;)
Haha, dat was de goede en oude tijd. Zou deze zo weer over kunnen doen....
Ik denk dat als we met hetzelfde groepje staan, we weer zo door kunnen gaan alsof er geen jaren tussen hebben gezeten ;)
Was zeker een leuke tijd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

Zita schreef:Vreemde honden die aan m'n kuiten likken. Als ik afweren doe, zegt baasje: 'hij doet niks hoor.' Tuurlijk doet hij wel iets: hij likt en dat vind ik vies.
Onze Kerbie zal niet likken, maar wel proberen te snuffelen als je benen naar een andere hond ruiken (niet zo vreemd als je benen net door een andere hond zijn gelikt). We houden dit wat tegen tenzij het bekende buurkinderen zijn (Kerbie is erg populair) of oudere mensen die altijd een zakje hondensnoepjes mee hebben voor iedere hond die ze tegenkomen. :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Bezorgd schreef:
Zita schreef:Vreemde honden die aan m'n kuiten likken. Als ik afweren doe, zegt baasje: 'hij doet niks hoor.' Tuurlijk doet hij wel iets: hij likt en dat vind ik vies.
Sowieso smerig altijd die honden.
Dat snuffelen en zo. En baasjes zijn verbaasd als je dat niet leuk vindt..
Ik schop ze altijd weg. Eerst zachtjes, maar als ze niet luisteren krijgen ze wel een tikje.
Ik weet weer waarom ik zo van beestjes hou.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
Bezorgd schreef:
Zita schreef:Vreemde honden die aan m'n kuiten likken. Als ik afweren doe, zegt baasje: 'hij doet niks hoor.' Tuurlijk doet hij wel iets: hij likt en dat vind ik vies.
Sowieso smerig altijd die honden.
Dat snuffelen en zo. En baasjes zijn verbaasd als je dat niet leuk vindt..
Ik schop ze altijd weg. Eerst zachtjes, maar als ze niet luisteren krijgen ze wel een tikje.
Ik weet weer waarom ik zo van beestjes hou.
Omdat ze aan je kuiten likken?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Misschien dit:
"Als je mensen leert kennen, ga je van dieren houden".
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Terri schreef:Misschien dit:
"Als je mensen leert kennen, ga je van dieren houden".
Dat vind ik altijd zo'n rare uitspraak. Dieren hebben geen ziel, geen geweten en gaan vooral uit van eigen gewin oftewel voedsel. Terwijl er zulke fijne en lieve mensen zijn. Althans ik ben erg blij met de leuke en trouwe mensen om ons heen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
Terri schreef:Misschien dit:
"Als je mensen leert kennen, ga je van dieren houden".
Dat vind ik altijd zo'n rare uitspraak. Dieren hebben geen ziel, geen geweten en gaan vooral uit van eigen gewin oftewel voedsel. Terwijl er zulke fijne en lieve mensen zijn. Althans ik ben erg blij met de leuke en trouwe mensen om ons heen.
daarom hebben dieren geen verborgen agenda’s en stokpaardjes, bovendien roddelen ze niet en verklappen ze nooit iets wat hen in vertrouwen verteld is. Daarom snap ik de beeldspraak wel. Hoewel ik net als jij blij ben met heel veel fijne mensen om me heen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:
merel schreef:
Terri schreef:Misschien dit:
"Als je mensen leert kennen, ga je van dieren houden".
Dat vind ik altijd zo'n rare uitspraak. Dieren hebben geen ziel, geen geweten en gaan vooral uit van eigen gewin oftewel voedsel. Terwijl er zulke fijne en lieve mensen zijn. Althans ik ben erg blij met de leuke en trouwe mensen om ons heen.
daarom hebben dieren geen verborgen agenda’s en stokpaardjes, bovendien roddelen ze niet en verklappen ze nooit iets wat hen in vertrouwen verteld is. Daarom snap ik de beeldspraak wel. Hoewel ik net als jij blij ben met heel veel fijne mensen om me heen.
Geven juist deze dingen ook geen sjeu aan het leven?
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Sjeu is misschien wat veel gezegd, het maakt mij wel droef als mensen zo beschadigd zijn door het leven dat ze de voorkeur aan een dier boven een mens geven.

Maar daarnaast is het vaak ook een dooddoener om het irritante gedrag van dieren goed te praten. Natuurlijk hoort een kat of hond niet aan iemand te snuffelen die daar geen behoefte aan heeft. En als je dat als baas niet kunt garanderen als je huisdier buiten je terrein is, dan moet je huisdier het terrein niet af.
Waarbij ik dus iedereen alle plezier met zijn of haar huisdier wens, maar niet ten koste van de ander, die niet van je huisdier kan genieten.
-
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik vrees dat dieren wel degelijk roddelen en verborgen agenda's hebben.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Ik vrees dat dieren wel degelijk roddelen en verborgen agenda's hebben.
Dat denk ik ook.

Of ze willen je opeten. Dan kun je beter mensen hebben. Ik ben nog nooit een mens tegengekomen die me op wilde eten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik vrees dat dieren wel degelijk roddelen en verborgen agenda's hebben.
Ik wil het geen verborgen agenda noemen, omdat het wel duidelijk is wat een dier wil en doet. Een dier wil eten, boven in de rangorde staan en zich voortplanten. Dat is hun enige motivatie om iets te doen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Ik vrees dat dieren wel degelijk roddelen en verborgen agenda's hebben.
Ja, die slang wel.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
DDD schreef:Ik vrees dat dieren wel degelijk roddelen en verborgen agenda's hebben.
Dat denk ik ook.

Of ze willen je opeten. Dan kun je beter mensen hebben. Ik ben nog nooit een mens tegengekomen die me op wilde eten.
De eerste mensen die door Engeland naar australie gestuurd werden als gevangenen (een stel Fransen) wisten binnen enkele weken te ontsnappen met een Frans handelsschip. Een historicus wist te vertellen dat dit waarschijnlijk niet erg gunstig voor ze was omdat ze bij een volgende stop op de Solomon eilanden overvallen werden en waarschijnlijk in de magen van de lokale bevolking terecht kwamen.

In de statistiek zou men ook opmerken dat hier wat "overlevers bias" is . Als je wel een mens was tegengekomen die je wilde opeten en redelijk goed in het bereiken van zijn (voor het gemak neem ik maar aan dat het om een man gaat) doel is, had je hier gern bericht geplaatst.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie