Kleine ergernissen

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Nee. Ik denk dat hij zeker tien jaar oud is, in ieder geval is de garantie zeker voorbij. Maar goed, hij is maar voor een half huishouden gebruikt, en bovendien is de ophanging gewoon slecht, en ik vermoed dat dat opzettelijk is.

Internet staat vol met klachten over dit probleem.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 2&start=20
Het biedt je de kans om een nieuwe energiezuinige te kopen.
Dat laatste ga ik maar eens gebruiken als argument voor de vaatwasser alhier die maar 0.20 meldingen blijft geven. Afvoer al een paar keer ontstopt; van alles geprobeerd, maar het filter wordt steeds erg vies en de melding blijft komen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

UBO-opgaven doen....
En nog niet weten of je nu tegenwoordig en inschrijving KvK en UBO moet doen. Ik denk het niet eigenlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:UBO-opgaven doen....
En nog niet weten of je nu tegenwoordig en inschrijving KvK en UBO moet doen. Ik denk het niet eigenlijk.
Eenmanszaken zijn vrijgesteld van een UBO registratie, en dat is logisch. Het gaat voornamelijk op bestuurders van besloten vennootschappen, stichtingen en ik dacht ook vennoten in een VOF.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:UBO-opgaven doen....
En nog niet weten of je nu tegenwoordig en inschrijving KvK en UBO moet doen. Ik denk het niet eigenlijk.
Eenmanszaken zijn vrijgesteld van een UBO registratie, en dat is logisch. Het gaat voornamelijk op bestuurders van besloten vennootschappen, stichtingen en ik dacht ook vennoten in een VOF.
Dit is voor een vereniging met vermogen. Ik heb de bestuurders in maart in het UBO gezet. Nu zijn er bestuurswisselingen geweest. Normaal veranderde je dat dan in het KvK-register. Nu, hoop ik, alleen in het UBO-register.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

Volgens mij ook in kvk. Ze moeten matchen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Chrisje72 schreef:Volgens mij ook in kvk. Ze moeten matchen.
Ok, ik ga nog maar eens bellen morgen. Je zou zeggen: het moet eenvoudig kunnen, maar dat gevoel ben ik al even kwijt.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef:
Chrisje72 schreef:Volgens mij ook in kvk. Ze moeten matchen.
Ok, ik ga nog maar eens bellen morgen. Je zou zeggen: het moet eenvoudig kunnen, maar dat gevoel ben ik al even kwijt.

Net ambtenaren.. leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker:)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Chrisje72 schreef:Volgens mij ook in kvk. Ze moeten matchen.
Helemaal gelijk. Dat worden 2 enveloppen met documenten en paspoortkopieen.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

Ja onlangs op de vereniging van mijn man aan de hand gehad. Voorzitter was overleden, secretaris stapte op, alleen penningmeester was nog over. Was nog een heel gedoe.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Een jongerenfeest bij de overburen. De hele achtertuin is kabaal. Ik vind het ook weer zowat om aan te bellen, want het is de eerste keer en ik heb al eens eerder geklaagd over al het onkruid dat uit hun tuin waait en dat vonden ze allemaal geen probleem.

Maar het blijft irritant.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Een jongerenfeest bij de overburen. De hele achtertuin is kabaal. Ik vind het ook weer zowat om aan te bellen, want het is de eerste keer en ik heb al eens eerder geklaagd over al het onkruid dat uit hun tuin waait en dat vonden ze allemaal geen probleem.

Maar het blijft irritant.
Als het de eerste keer is, waarom dan ergernis? Gun de jongelui hun vermaak.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Nou, ik zou het prettig vinden als je zoiets even aankondigt, zodat ik er rekening mee kan houden. Dat lijkt mij dan weer heel normaal. Maar het staat bij de kleine ergernissen. Er zijn ergere dingen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Nou, ik zou het prettig vinden als je zoiets even aankondigt, zodat ik er rekening mee kan houden. Dat lijkt mij dan weer heel normaal. Maar het staat bij de kleine ergernissen. Er zijn ergere dingen.
Wat zou je dan doen om er rekening mee te houden?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Nou, ik zou het prettig vinden als je zoiets even aankondigt, zodat ik er rekening mee kan houden. Dat lijkt mij dan weer heel normaal. Maar het staat bij de kleine ergernissen. Er zijn ergere dingen.
Daar heb je een punt. Voorheen woonden wij vlak bij een studentenhuis. Een keer per jaar gaven ze een feest, met muziek tot diep in de nacht. Dat werd altijd aangekondigd en de buurvrouwen in de nabije omgeving kregen bij voorbaat een bosje bloemen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

DDD schreef:Nou, ik zou het prettig vinden als je zoiets even aankondigt, zodat ik er rekening mee kan houden. Dat lijkt mij dan weer heel normaal. Maar het staat bij de kleine ergernissen. Er zijn ergere dingen.
Onze achterbuurjongen komt één keer per jaar vertellen dat hij een feest heeft met wat lawaaioverlast. De eerste keer zetten wij ons schrap. Na middernacht hoorden we als we onze oren spitsten nog wat gefluister. Maar elk jaar komt hij het weer uiterst beleefd melden.
Zulke jongeren zijn er gelukkig ook veel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie