Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef:
Zita schreef:Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
Heb je dat niet gelezen in de krant van die man uit Klaaswaal?
Nee. Wat doet die man uit Klaaswaal?
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Zita schreef:Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
Hier echt in de wijde omtrek vrijwel niks. Poll in de Provinciale Courant zei ook: '90% van de Zeeuwen heeft niks met Halloween'. Heerlijk.
Nou, niks... In bepaald opzicht wel.
Ik hoorde dat een kerkelijke gemeente een 'lichtjestocht' organiseert omdat de plaatselijke halloweenoptocht wegens gebrek aan belangstelling afgeblazen werd. :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

De kunst is om de halloween vierders harder te laten schrikken, dan dat zij andere op zo'n avond laten schrikken. Een beker water over iemand die aanbelt heen gooien schijnt een goed (af)schrikmiddel te zijn;). Overigens is hier nog nooit iemand langs gekomen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef:De kunst is om de halloween vierders harder te laten schrikken, dan dat zij andere op zo'n avond laten schrikken. Een beker water over iemand die aanbelt heen gooien schijnt een goed (af)schrikmiddel te zijn;). Overigens is hier nog nooit iemand langs gekomen.
Ook voor dat geldt: .... Doe het ook een ander niet.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:
Zeeuw schreef:
Zita schreef:Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
Hier echt in de wijde omtrek vrijwel niks. Poll in de Provinciale Courant zei ook: '90% van de Zeeuwen heeft niks met Halloween'. Heerlijk.
Nou, niks... In bepaald opzicht wel.
Ik hoorde dat een kerkelijke gemeente een 'lichtjestocht' organiseert omdat de plaatselijke halloweenoptocht wegens gebrek aan belangstelling afgeblazen werd. :)
Mijn informatie was dat die tocht al in de planning stond voordat het andere werd afgeblazen? Maar mooi dat deze gemeente dit doet. Wellicht dat het ook goed zou zijn dat niet specifiek te koppelen aan dit moment, maar het vaker te doen. Ik zal het eens vragen. Ik ken wel iemand in die gemeente.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef:De kunst is om de halloween vierders harder te laten schrikken, dan dat zij andere op zo'n avond laten schrikken. Een beker water over iemand die aanbelt heen gooien schijnt een goed (af)schrikmiddel te zijn;). Overigens is hier nog nooit iemand langs gekomen.
Ik heb ooit bijna een 'heks' een dreun verkocht. Blijkbaar was het Halloween-route in de wijk. Ik wist daar niet van en liep met mijn kids nog even een rondje. Springt er ineens een schreeuwend iemand uit de bosjes. Het was wel snel klaar overigens met schreeuwen toen ik vertelde wat ik ervan vond.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Ik was ooit op weg naar de kerk, sprongen er allerlei figuren vlak voor me langs, achter me heen met blauwe flikkerende lichtjes in hun gezicht en haar. Ik was te verbouwereerd om er iets van te zeggen, vond het zo grenzeloos brutaal!
Iemand met een beetje EQ doet zoiets toch niet?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Zita schreef:Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
Sinds wij verhuisd zijn, hebben we daar geen last meer van.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik kwam vandaag door Grijpskerke, maar daar is Halloween flink zichtbaar.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Nasrani »

Ararat schreef:
Zeeuw schreef:
Zita schreef:Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
Hier echt in de wijde omtrek vrijwel niks. Poll in de Provinciale Courant zei ook: '90% van de Zeeuwen heeft niks met Halloween'. Heerlijk.
Nou, niks... In bepaald opzicht wel.
Ik hoorde dat een kerkelijke gemeente een 'lichtjestocht' organiseert omdat de plaatselijke halloweenoptocht wegens gebrek aan belangstelling afgeblazen werd. :)
Meerdere zelfs op relatief korte afstand. Ik was zelf ook bij een 'lichtjestocht' afgelopen zaterdag.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bijnaam »

Gisteravond voor het eerst kinderen aan de deur gehad in het kader van halloween. Kort gezegd dat ik geen halloween vier, omdat het een verkeerd feest is. Achteraf een ergernis. Had ik ze maar alle drie binnengelaten en iets over het Evangelie van Jezus Christus verteld, contra halloween. Zaaimogelijkheid onbenut gelaten.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ditbenik »

Bijnaam schreef:Gisteravond voor het eerst kinderen aan de deur gehad in het kader van halloween. Kort gezegd dat ik geen halloween vier, omdat het een verkeerd feest is. Achteraf een ergernis. Had ik ze maar alle drie binnengelaten en iets over het Evangelie van Jezus Christus verteld, contra halloween. Zaaimogelijkheid onbenut gelaten.
Ja, ik weet niet of het verstandig is kinderen binnen te laten als er geen ouders bij zijn. Ik zou het in dat geval aan de deur doen. Hier liggen altijd zakjes snoep en boekje met een Bijbelverhaal of een kinderbijbel klaar. Ik vermoed dat er vanavond geen kinderen aan de deur zullen komen. De buurtvereniging heeft een lijst met adressen gepubliceerd waar kinderen welkom zijn. We hebben ook weleens een kinderbijbelclub gehouden en afgesloten met patat en snack. Toen zat de huiskamer vol. Speciaal voor 'HalloWieN iet van griezelen houdt'. Dat zit er dit jaar wegens omstandigheden niet in maar volgend jaar b.l.e.w. zijn hopen we weer zoiets te organiseren.
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bijnaam »

Ditbenik schreef:Ik zou het in dat geval aan de deur doen. Hier liggen altijd zakjes snoep en boekje met een Bijbelverhaal of een kinderbijbel klaar.
Samen met mijn wederhelft deze aanpak nu ook afgesproken. Ligt voor het grijpen. De jaren dat we hier wonen nooit eerder kinderen aan de deur gehad voor halloween.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

Dit halloween-gebeuren past wat mij betreft niet onder de noemen kleine ergernissen. Als we beseffen dat zoveel zielen tijdens dit feest van de satan zijn weggerukt uit het leven, en dan voor de heilige God moesten verschijnen. Dat grijpt diep aan. Ds. Verschuure merkte hier ook wat over op in zijn gebed.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bijnaam »

-DIA- schreef:Dit halloween-gebeuren past wat mij betreft niet onder de noemen kleine ergernissen.
Het gaat ook niet om halloween als kleine ergernis.
Plaats reactie