Kleine ergernissen

DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Wat vind je daar dan zo bijzonder aan?

Ik gebruik ook al maanden geen zeep, nadat ik daarover las in de krant. Het is veel beter voor de huid. Eerst inzepen en dan weer met bodylotion hydrateren is iets wat door de schoonheidsindustrie is aangepraat. Het schijnt zo te zijn dat het voor je haar ook goed is om het maar zelden te wassen, maar omdat ik er iets in doe om het in model te krijgen, lijkt me dat wat minder.

Als het warm is, douche ik twee keer per dag, hooguit twee minuten, maar ik denk korter. Maar mijn huid is er wel echt mooier van geworden, dat valt zelfs andere mensen op. Om genoeg te scrubben, kun je naar mijn idee het beste wel een washand gebruiken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Ik vind wassen zonder zeep géén wassen
Waarschijnlijk door opvoeding en gewoonte ofzo...
Ik gebruik echt elke dag zeep.
Inmiddels al tig jaar géén blok fa, lux of palmolive meer maar heerlijke douchegels
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
KDD
Berichten: 1528
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Kleine ergernissen

Bericht door KDD »

Ik schrik van de gas prijzen bij jullie. Dat is niet te betalen meer.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:Ik vind wassen zonder zeep géén wassenAfbeelding
Waarschijnlijk door opvoeding en gewoonte ofzo...
Ik gebruik echt elke dag zeep.
Inmiddels al tig jaar géén blok fa, lux of palmolive meer maar heerlijke douchegelsAfbeelding
Volgens mij is het voornamelijk slecht voor het milieu en nergens goed voor. Niet goed voor de huid ook. Eens in de drie dagen douchen met zeep kan ook, maar dan stink je alsnog. Als je dagelijks met alleen water wast, blijf je prima schoon en blijft je huid ook goed in balans.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
Orchidee schreef:Ik vind wassen zonder zeep géén wassenAfbeelding
Waarschijnlijk door opvoeding en gewoonte ofzo...
Ik gebruik echt elke dag zeep.
Inmiddels al tig jaar géén blok fa, lux of palmolive meer maar heerlijke douchegelsAfbeelding
Volgens mij is het voornamelijk slecht voor het milieu en nergens goed voor. Niet goed voor de huid ook. Eens in de drie dagen douchen met zeep kan ook, maar dan stink je alsnog. Als je dagelijks met alleen water wast, blijf je prima schoon en blijft je huid ook goed in balans.
Vooral in West-Europa zijn barsoaps niet meer echt in trek. Het merk Lux is in veel landen nog heel groot. Hier zie je het vrijwel niet meer. Dat wordt al anders in Oost-Europa. En dan bv, in India, Pakistan, Indonesia, en Latijns America, daar zijn barsoaps nog heel belangrijk, al komen daar ook steeds meer zeeppompjes, bath, & douchegels enz. Ik kijk regelmatig de wereld rond wat betreft wat er zoal in andere landen verkocht wordt aan Fast Moving Consumer Goods. (FMCG) Dan merk je de verschillen wel goed.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Hoezo niet?
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Hoezo niet?
Ik weet niet of deze vraag aan mij is gericht?
Het gebruik van liquid soaps of bar soaps heeft ook te maken met de plaatselijke culturen. In West-Europa douchen we naar mijn gevoel meer dan in lansen in Latijns Amerika, of Azië, maar een feit is dat men daar veel vaker bar soaps gebruikt. Dat is niet zo moeilijk na te trekken. Ik heb de gewoonte om geregeld wereldwijd bij te houden wat er zoal op mijn oude vakgebied gaande is. Wat zie je in Azië, wat zien we in Werst-Europa. Een heel verschil. Wel zien we in de loop van de tijd de mensen (of de gewoonten) naar elkaar toe groeien. Bv. in India is alles op het gebied van liquid soaps te koop, maar je ziet in de Aziatische shops toch nog een groot en rijk aanbod van bar soaps. Dat zal dus veel met de cultuur in een gebied te maken hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Nee, sorry DIA. Opmerking was voor @orchidee. Ik zie alleen nu dat er al meerder berichten tussen zitten.

Orchidee schreef:Ik vind wassen zonder zeep géén wassenAfbeelding
Waarschijnlijk door opvoeding en gewoonte ofzo...
Ik gebruik echt elke dag zeep.
Inmiddels al tig jaar géén blok fa, lux of palmolive meer maar heerlijke douchegelsAfbeelding
Douchegels gebruik ik sinds twee jaar niet meer. De (blok)zeep die ik gebruik bevat geen palmoliën en plastic. Een vriendin van mij maakt zelf calendulazeep en die gebruik is soms. Mijn huid is ook zichtbaar beter geworden. Sinds twee jaar zijn wij ook overgestapt op haarzeep ipv shampoo. Ook daarvan merkt ik dat het beter was voor huid en haar.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Maar je doucht toch om schoon te worden?
Met alleen warm water zonder zeep lijkt mij een beetje nutteloos.
En dan zijn er ook nog mensen die géén washand, badborstel gebruiken.
Ik kan me er allemaal niets bij voorstellen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Nee, sorry DIA. Opmerking was voor @orchidee. Ik zie alleen nu dat er al meerder berichten tussen zitten.

Orchidee schreef:Ik vind wassen zonder zeep géén wassenAfbeelding
Waarschijnlijk door opvoeding en gewoonte ofzo...
Ik gebruik echt elke dag zeep.
Inmiddels al tig jaar géén blok fa, lux of palmolive meer maar heerlijke douchegelsAfbeelding
Douchegels gebruik ik sinds twee jaar niet meer. De (blok)zeep die ik gebruik bevat geen palmoliën en plastic. Een vriendin van mij maakt zelf calendulazeep en die gebruik is soms. Mijn huid is ook zichtbaar beter geworden. Sinds twee jaar zijn wij ook overgestapt op haarzeep ipv shampoo. Ook daarvan merkt ik dat het beter was voor huid en haar.
Toch is dit waar; we denken dat veel te douchen en vooral veel douchecrèmes enz. te gebruiken beter is. Dit is gedeeltelijk waar, maar het is mede ook door de fabrikanten en reclame een behoefte geworden.
Ik heb me in het verleden in deze materie wat verdiept, mede omdat ik in die branche zat. Je ziet nu ook weer meer shampoobars in de winkels verschijnen, zoals bv Nature Box.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Maar je doucht toch om schoon te worden?
Met alleen warm water zonder zeep lijkt mij een beetje nutteloos.
En dan zijn er ook nog mensen die géén washand, badborstel gebruiken.
Ik kan me er allemaal niets bij voorstellenAfbeeldingAfbeelding
Ik gebruik ook niet altijd een washand of borstel.

Ik kan mij er juist niets bij voorstellen dat je je helemaal inzeept. Ik krijg al eczeem bij de gedachte.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Kleine ergernissen

Bericht door windorgel »

Ligt er ook aan wat voor werk je hebt. Als een varkensboer of tomatenkweker zich niet met zeep wast vermoed ik dat de één blijft stinken en de ander nog groen uit de douche komt
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

windorgel schreef:Ligt er ook aan wat voor werk je hebt. Als een varkensboer of tomatenkweker zich niet met zeep wast vermoed ik dat de één blijft stinken en de ander nog groen uit de douche komtAfbeelding
Dat doen @ orchidee en ik beiden niet. Het valt bij ons wel mee met het vies worden.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:Maar je doucht toch om schoon te worden?
Met alleen warm water zonder zeep lijkt mij een beetje nutteloos.
En dan zijn er ook nog mensen die géén washand, badborstel gebruiken.
Ik kan me er allemaal niets bij voorstellenAfbeeldingAfbeelding
Met water alleen word ik in normale gevallen echt ook schoon. Het is niet nutteloos. Je spoelt vuil en zweet weg, en daardoor ga je dus niet stinken.

Zeep verstoort juist de ph-waarde en algehele welstand van de huid.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Bliep! U krijgt een aselecte steekproef. Een medewerker is onderweg.
Nou, die medewerker was inderdaad alsmaar onderweg, maar niet naar mij. Na veel wuiven en roepen van mijn kant bliefde ze eindelijk te komen. Kauwgomkauwend scande ze vijf artikelen.
Bliep! Een ongescand artikel aangetroffen. Scan alle artikelen opnieuw.
'Sorry voor jou, maar je hebt die sticker over het hoofd gezien. Ik had het artikel wel gescand.' Medewerker zucht en steunt en gaat nu al mijn boodschappen scannen. 'Hoeveel van deze had u?' 'Dat weet ik niet, ik nam gewoon een stapeltje.' Medewerker zucht en steunt en gaat weer scannen. 'U kunt pinnen' en loopt weg. Ik haal haar weer terug: 'Het totaalbedrag is hoger dan toen ik zelf scande. Volgens mij heb je geen rekening gehouden met de kortingssticker.' Medewerker zucht en steunt en kauwt haar kauwgom. Er moet assistentie komen. Dat duurt een hele poos, maar gelukkig kun je dan via dat oortje toch met elkaar wauwelen. Uiteindelijk komen de dames er gezamenlijk na lang ploeteren helemaal uit: al mijn veertien producten zijn gescand. 'U kunt pinnen.'
Ik geloof dat ik de Jumbo maar een poosje links laat liggen.
Plaats reactie