Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ik kijk geregeld iets van Nieuwsuur of Op1 terug, maar verder houdt het een heel eind op.

Ik schrik behoorlijk van hetgeen hier allemaal verkondigd wordt, al ben ik blij met de scherpe analyse van @Herman over hoe ik @Erasmiaans woorden moet opvatten.
En hoe waardeer je de argumenten van MGG dan?
Waardeloze argumenten, die in het licht van Gods Woord totaal ongeloofwaardig zijn en alleen wanhopig ter tafel worden gebracht om het kijken naar allerlei liegerij en bedriegerij te veroorloven.
Kijk, dat zijn woorden die ik had verwacht.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

MGG schreef:
Tiberius schreef:
Toen ik nog in de GerGem zat, werd er regelmatig stevig tegen Netflix gewaarschuwd; in de kerk, op catechisatie, op huisbezoek.
En nu - nog geen half decennium verder - blijkt ook dit al een gepasseerd station.
Het kan verkeren.
Zoals je ongetwijfeld zult weten zitten er in de gg aanzienlijke verschillen. Ik weet een gemeente waar een tv al een decennium geaccepteerd is, terwijl het in heel wat andere gemeente absoluut niet zo is.
Ook in de kerk wordt er nog gewaarschuwd tegen bijvoorbeeld Netflix. Ik deel die waarschuwing ook van harte, omdat 99% van het aanbod niet in overeenstemming is met de Bijbel. Dat neemt in mijn ogen niet weg dat er ook dingen zijn die je verantwoord kunt kijken.
Ik heb zelf geen Netflix-account, nooit gehad ook. Dat heeft niet alleen met bovenstaande waarschuwingen te maken, maar ook gezien de kosten.
Maar als er slechts 1% bijbels verantwoord is, hoe filter je dat er uit?
Bij Youtube is dat makkelijker, want daar heb je kanalen, bijvoorbeeld van kerken, of samenzang, enz.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ik kijk geregeld iets van Nieuwsuur of Op1 terug, maar verder houdt het een heel eind op.

Ik schrik behoorlijk van hetgeen hier allemaal verkondigd wordt, al ben ik blij met de scherpe analyse van @Herman over hoe ik @Erasmiaans woorden moet opvatten.
En hoe waardeer je de argumenten van MGG dan?
Waardeloze argumenten, die in het licht van Gods Woord totaal ongeloofwaardig zijn en alleen wanhopig ter tafel worden gebracht om het kijken naar allerlei liegerij en bedriegerij te veroorloven.
Ben je serieus? Zo ja, dan zou ik het waarderen als je mijn argumenten langs gaat. Mogelijk ben ik onduidelijk geweest of druk ik mij fout uit. Ik zou oprecht niet weten welk argument ik genoemd heb die kijken maar liegen en bedriegen veroorloven. Voor de duidelijkheid ik kijk geen widm, omdat erin gevloekt wordt. Verder zei ik erover
'Het concept dat je moet liegen staat mij al tegen, maar los van dat is het idee wel leuk bedacht.'
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:
MGG schreef:
Tiberius schreef:
Toen ik nog in de GerGem zat, werd er regelmatig stevig tegen Netflix gewaarschuwd; in de kerk, op catechisatie, op huisbezoek.
En nu - nog geen half decennium verder - blijkt ook dit al een gepasseerd station.
Het kan verkeren.
Zoals je ongetwijfeld zult weten zitten er in de gg aanzienlijke verschillen. Ik weet een gemeente waar een tv al een decennium geaccepteerd is, terwijl het in heel wat andere gemeente absoluut niet zo is.
Ook in de kerk wordt er nog gewaarschuwd tegen bijvoorbeeld Netflix. Ik deel die waarschuwing ook van harte, omdat 99% van het aanbod niet in overeenstemming is met de Bijbel. Dat neemt in mijn ogen niet weg dat er ook dingen zijn die je verantwoord kunt kijken.
Ik heb zelf geen Netflix-account, nooit gehad ook. Dat heeft niet alleen met bovenstaande waarschuwingen te maken, maar ook gezien de kosten.
Maar als er slechts 1% bijbels verantwoord is, hoe filter je dat er uit?
Bij Youtube is dat makkelijker, want daar heb je kanalen, bijvoorbeeld van kerken, of samenzang, enz.
Zoals ik eerder al aangaf, heb ik specifieke documentaires gekeken. Op het werk ging het bijvoorbeeld over een documentaire die betrekking had op onze sector. Ik heb toen aan een (christelijke) collega gevraagd of erin gevloekt werd.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen.

Ons boze hart zoekt snel aansluiting van de aangeboden zonden en tijdverspilling. Hoe makkelijker die beschikbaar is, hoe makkelijker ons hart er in mee gaat en hoe verder het van God zal zijn.

In dit kader probeer ik (en zou wensen ook mijn gezin) mij ver te houden van streamingsdiensten, een directe verbinding van de tv met het zenderaanbod, enz.

In dit kader denk ik veel aan het bijbelwoord: Als uw rechterhand u ergert, hak het af. Het is beter dat de hand verloren gaat, dan u geheel (vrij vertaald). Ik heb ervaren dat ik rondom mij heen heel wat af moet hakken, en nog steeds in nieuwe uitlopers de zaag moet zetten. Ik heb niet zulke sterke benen.

Dat brengt overigens ook met zich mee dat zij die wel sterke benen hebben ik niet zo snel zal veroordelen. Misschien zijn zij wel veel minder gevoelig voor alles wat via media, krant streaming of wat dan ook aanbiedt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ik zal niet zeggen dat ik zulke sterke benen heb, maar - zoals gezegd - het is meer een financiële prikkel.

Bovendien ben ik niet zo'n tv-kijker, in de zin van vermaak.
Iets moet voor mij echt wel nut of een doel hebben, voordat ik zo'n filmpje aanzet. Bijvoorbeeld kerkdiensten, of een instructiefilmpje om iets te monteren, enz.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik veel liever een boek lees; dat is eerder mijn valkuil.
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen.

Ons boze hart zoekt snel aansluiting van de aangeboden zonden en tijdverspilling. Hoe makkelijker die beschikbaar is, hoe makkelijker ons hart er in mee gaat en hoe verder het van God zal zijn.

In dit kader probeer ik (en zou wensen ook mijn gezin) mij ver te houden van streamingsdiensten, een directe verbinding van de tv met het zenderaanbod, enz.

In dit kader denk ik veel aan het bijbelwoord: Als uw rechterhand u ergert, hak het af. Het is beter dat de hand verloren gaat, dan u geheel (vrij vertaald). Ik heb ervaren dat ik rondom mij heen heel wat af moet hakken, en nog steeds in nieuwe uitlopers de zaag moet zetten. Ik heb niet zulke sterke benen.

Dat brengt overigens ook met zich mee dat zij die wel sterke benen hebben ik niet zo snel zal veroordelen. Misschien zijn zij wel veel minder gevoelig voor alles wat via media, krant streaming of wat dan ook aanbiedt.
Soms denk ik dat ook. Ik bemerkte vroeger dat vriendjes die weinig tot geen tv keken bijna vastgekleefd zaten aan testbeeld. (Testbeeld is inderdaad heel lang geleden ;) )Terwijl andere kinderen waar het geen item was de tv links lieten liggen.

Al bemerk ik thuis ook wel dat sommige kinderen meer afgeremd moeten worden in tv kijken en andere kinderen in telefoongebruik.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.rd.nl/artikel/1001122-staph ... laaspakket

Als je dan zo lekker bezig bent is het ook wel zo geloofwaardig als je racistisch goed schrijft.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/1001122-staph ... laaspakket

Als je dan zo lekker bezig bent is het ook wel zo geloofwaardig als je racistisch goed schrijft.
Wat is er mis met deze actie?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/1001122-staph ... laaspakket

Als je dan zo lekker bezig bent is het ook wel zo geloofwaardig als je racistisch goed schrijft.
Wat is er mis met deze actie?
Kijk eventjes het bord op het fotootje.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/1001122-staph ... laaspakket

Als je dan zo lekker bezig bent is het ook wel zo geloofwaardig als je racistisch goed schrijft.
Dat heb je met linkse beroepsprotesteerders. Die weten vaak niet niet eens waar ze tegen protesteren (als ze maar niet hoeven te werken), laat staan hoe "racicme" geschreven wordt.

Maar van dat laatste zal ik niets zeggen. Mijn spelling is ook niet zo best :haha
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Kijk eventjes het bord op het fotootje.
Misschien is de man dyslectisch.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Kijk eventjes het bord op het fotootje.
Misschien is de man dyslectisch.
Ja en dan?
Je zou als rechter maar dyslectisch zijn en er een potje van maken in je rapporten...
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/1001122-staph ... laaspakket

Als je dan zo lekker bezig bent is het ook wel zo geloofwaardig als je racistisch goed schrijft.
Dat heb je met linkse beroepsprotesteerders. Die weten vaak niet niet eens waar ze tegen protesteren (als ze maar niet hoeven te werken), laat staan hoe "racicme" geschreven wordt.

Maar van dat laatste zal ik niets zeggen. Mijn spelling is ook niet zo best :haha
Tsja, ik vind het echt heel onbenullig, dan ga je echt nat.
Het maakt mij niet uit als je af en toe een spelfoutje maakt, dat hebben de meeste Nederlanders, maar ik vind dit wel erg apart.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Kijk eventjes het bord op het fotootje.
Misschien is de man dyslectisch.
Ja en dan?
Je zou als rechter maar dyslectisch zijn en er een potje van maken in je rapporten...
Die man ziet er volgens mij niet uit als rechter. Maar je weet nooit. ;)
Plaats reactie