Canada

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Canada

Bericht door Delftenaar »

-DIA- schreef:Als we de afwijkingen van drie vanouds reformatorische plaatsen noemen,
Rijssen, Staphorst en Urk, dan is Rijssen het meest vervallen.
Almere is meest zendingsgebied.
Jouw opmerkingen geloof ik direct.
Maar omdat ik zelf werkzaam ben in Almere, in een omgeving waar van alles voorbij komt, zou ik in Rijssen vooral de zegeningen willen tellen.

En tegelijk: ook in Almere wonen kinderen Gods. Laten wij als bevindelijken ook de noordvleugel van de Randstad niet vergeten, ondanks al haar seculiere rauwheid.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Canada

Bericht door Erskinees »

Delftenaar schreef:Maar waarom vinden wij als christenen Noord-Amerika zo geweldig terwijl met name de VS de facto een ontwikkelingsland is?
Immers scoort de VS qua ontwikkelingskenmerken lager dan landen als Nigeria.
Wat heeft vakantie met ontwikkelingskenmerken te maken? Indonesie, Thailand etc. zijn bijzonder populair onder Nederlandse jongeren, geldt ook voor Zuid-Afrika. Waarom je daar als christen niet mag komen is me een raadsel.

Overigens gaat dit topic over Canada, niet over de VS.
-DIA- schreef: Toch niet in de buurt van Chilliwack?

Wat is daar aan de hand dan?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Canada

Bericht door -DIA- »

Delftenaar schreef:
-DIA- schreef:Als we de afwijkingen van drie vanouds reformatorische plaatsen noemen,
Rijssen, Staphorst en Urk, dan is Rijssen het meest vervallen.
Almere is meest zendingsgebied.
Jouw opmerkingen geloof ik direct.
Maar omdat ik zelf werkzaam ben in Almere, in een omgeving waar van alles voorbij komt, zou ik in Rijssen vooral de zegeningen willen tellen.

En tegelijk: ook in Almere wonen kinderen Gods. Laten wij als bevindelijken ook de noordvleugel van de Randstad niet vergeten, ondanks al haar seculiere rauwheid.
Maar laten we ook zien waar we uitgevallen zijn.
Vele knechten Gods hebben al jaren de boetbazuin geblazen: Wee u, het zal Tyrus, Sidon en Nijverdal, Holten en Almere verdraaglijker zijn dan u, o Rijssen! Nageslacht van een godvrezend voorgeslacht!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Canada

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:
DDD schreef:
Delftenaar schreef:Maar waarom vinden wij als christenen Noord-Amerika zo geweldig terwijl met name de VS de facto een ontwikkelingsland is?
Immers scoort de VS qua ontwikkelingskenmerken lager dan landen als Nigeria.
De VS zijn een derdewereldland, maar Canada toch niet?
Canada is veel erger dan een derdewereldland. Het is een van de meest geseculariseerde landen ter wereld. En te midden daarvan bevindt zich een klein overblijfsel dat nog de gereformeerde leer belijdt
Wikipedia:

Het begrip derde wereld is in de moderne betekenis een synoniem voor het totaal van alle ontwikkelingslanden. De bevolking van landen in de derde wereld is over het algemeen zeer arm en de geboortecijfers zijn relatief hoog. In het algemeen zijn deze staten niet in dezelfde mate geïndustrialiseerd en technologisch ontwikkeld, als eerstewereldlanden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Canada

Bericht door -DIA- »

Erskinees schreef:
-DIA- schreef: Toch niet in de buurt van Chilliwack?

Wat is daar aan de hand dan?
Mijn moeders hartsvriendin woont daar. Na het overlijden van mijn moeder heb ik het schandalig laten afweten om haar te schrijven. Ik had me verontschuldigd dat ik niet schrijven kon... Inderdaad, zoals mijn moeder kon ik dat ook niet,maar ik neem het mezelf wel kwalijk.
Een half jaartje geleden of zo stond er een overlijdensadvertentie in het RD met haar naam eronder. Een zus, of een schoonzus? Ik had de stoute schoenen aangetrokken en een brief geschreven. Helaas nooit geen antwoord gehad. Het zou ook best kunnen dat ze te oud is om nog te kunnen schrijven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Canada

Bericht door Delftenaar »

Erskinees schreef:Wat heeft vakantie met ontwikkelingskenmerken te maken? Indonesie, Thailand etc. zijn bijzonder populair onder Nederlandse jongeren, geldt ook voor Zuid-Afrika. Waarom je daar als christen niet mag komen is me een raadsel.
Natuurlijk mag je daar als christen komen. Niets mis mee.
Punt is alleen dat wij hier in West-Europa,, en niet alleen christenen, Amerika zo ongeveer als heilig zien. Daar ageer ik tegen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Canada

Bericht door Delftenaar »

-DIA- schreef:Vele knechten Gods hebben al jaren de boetbazuin geblazen: Wee u, het zal Tyrus, Sidon en Nijverdal, Holten en Almere verdraaglijker zijn dan u, o Rijssen! Nageslacht van een godvrezend voorgeslacht!
Dat zal.
Maar: tel uw zegeningen in Rijssen. En trouwens ook hier in Delft.
Daar mogen en moeten we dankbaar voor zijn. Dan is het niet alleen kommer en kwel, maar ook dankbaarheid voor het overblijfsel van Gods volk.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Canada

Bericht door gallio »

Delftenaar schreef:
Erskinees schreef:Wat heeft vakantie met ontwikkelingskenmerken te maken? Indonesie, Thailand etc. zijn bijzonder populair onder Nederlandse jongeren, geldt ook voor Zuid-Afrika. Waarom je daar als christen niet mag komen is me een raadsel.
Natuurlijk mag je daar als christen komen. Niets mis mee.
Punt is alleen dat wij hier in West-Europa,, en niet alleen christenen, Amerika zo ongeveer als heilig zien. Daar ageer ik tegen.
Dat valt mij ook regelmatig op, vooral de laatste 2 jaar. Men ziet het als een land dat wat rechtser en wat christelijker is dan Nederland. Maar de donkere kanten van de Amerikaanse samenleving ziet men blijkbaar bijna niet.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Canada

Bericht door DDD »

Het is maar net waar je woont. Ik heb juist het idee dat mensen eerder nog de neiging krijgen om het RD op te zeggen vanwege vermeend bevooroordeeld schrijven over Trump. Het is maar net in welk dorp je woont. Dat geldt voor heel wat draadjes hier, bedenk ik hierbij.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Canada

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Het is maar net waar je woont. Ik heb juist het idee dat mensen eerder nog de neiging krijgen om het RD op te zeggen vanwege vermeend bevooroordeeld schrijven over Trump. Het is maar net in welk dorp je woont. Dat geldt voor heel wat draadjes hier, bedenk ik hierbij.
Doen ze dat dan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Canada

Bericht door DDD »

Geen idee. Daar doe ik geen uitspraken over. Ik lees dat soort stukken meestal niet. Voor zover ik kan beoordelen, is Trump ongeschikt voor zijn functie. Maar ik sluit niet uit dat hij uiteindelijk ook dingen bij het rechte eind had, en ik sluit zeker niet uit dat een deel van de complottheorien over linkse/ kapitalistische wereldregeringen juist is. Ik volg dat alleen niet zo grondig.

Ik ben politiek in ieder geval in het geheel niet van zijn lijn. Maar ik sluit niet uit dat er mensen zijn die veel andere presidenten aan het lijntje hadden, en deze man niet. En dat zou wel een verbetering zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Canada

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Geen idee. Daar doe ik geen uitspraken over. Ik lees dat soort stukken meestal niet. Voor zover ik kan beoordelen, is Trump ongeschikt voor zijn functie. Maar ik sluit niet uit dat hij uiteindelijk ook dingen bij het rechte eind had, en ik sluit zeker niet uit dat een deel van de complottheorien over linkse/ kapitalistische wereldregeringen juist is. Ik volg dat alleen niet zo grondig.

Ik ben politiek in ieder geval in het geheel niet van zijn lijn. Maar ik sluit niet uit dat er mensen zijn die veel andere presidenten aan het lijntje hadden, en deze man niet. En dat zou wel een verbetering zijn.
Hij is, mijns inziens, altijd nog beter als dat Hillary Clinton ooit had kunnen zijn.
En de Heere werkt ook door de dwaasheid van de mensen heen. Dat geloof ik vast. Als je ziet op het feit dat hij faliekant achter Israël staat en tegenover Iran, vind ik dat toch bijzonder.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie