Nog een goeie tip voor komende vakantie?

de orthodoxer

Nog een goeie tip voor komende vakantie?

Bericht door de orthodoxer »

Heeft er iemand nog een goeie tip voor de komende vakantie?

Weet je misschien nog een leuke activiteit?
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door de orthodoxer
Heeft er iemand nog een goeie tip voor de komende vakantie?

Weet je misschien nog een leuke activiteit?
Als het erg warm is:

een lekker koud Witbiertje!!
Dr. A van Ruler

Bericht door Dr. A van Ruler »

Ahhhh! Jij weet wat lekker is
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Hier enkele tips voor in Drenthe en omgeving.

1.
Voor stelletjes is dit heel geschikt.
Varen in Giethoorn met een fluisterboot.
van te voren wel even een bootje reserveren en vraag aan de verhuurder om een route. Je weet niet wat je overkomt zo'n rust. Het is daar wel heel erg druk op het meer en in het dorp zelf. Maar als je een route volgt heb je daar zeker geen last van.

2. Naar Dwingeloo lekker over de hei en door de bossen wandelen en even bij de schaapherder kijken.

3. Orvelte dat is een oud drents dorp super gezellig en intressant hoe als het allemaal ging vroeger.

4. Veenpark in Barger Compacuum bij Klazienaveen/Emmen in de buurt. Ook een schitterend oud dorp. Met een oude trein tocht door de veen velden van vroeger.
Heel intressant allemaal en daar kun je misschien het veenlijk zien. niet . Het is daar niet super druk. Ze hebben zelfs op het punt gestaan om failliet te gaan. Dus hier eerst even naar bellen.

5 Naar Appelscha daar is een miniatuurpark. Heel leuk maar wel gauw op uit gekeken.

6 Boomkroonpad bij Borger en Schoonoord in de buurt en dan ook wandelenin de prachtige natuur daar.

7 Kamp Westerbork bezichtigen. Ook heel indrukwekkend en zeer rustig met veel bos.

8 Of naar de steenbulten. In het nederlands de hunnebedden bezichtigen dat is kosteloos. En dan bij Borger bij het Land van Bartje.

9 Ga naar de Midgetgolf baan bij Dwingeloo dat is altijd wel leuken gezellig

10 Gevangenis musea in Veenhuizen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat Matthijs bij de plaatselijke VVV werkzaam is.
Ik denk dat ik van de zomer ook maar eens in Drenthe ga kijken als het zo gepromoot wordt moet het wel goed zijn.
Maar ik begrijp dat de Drenthenaren zelf het boek van Bartje niet kennen en dan wel het land van Bartje hebben. Wel fijn maar een beetje vreemd;)
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door Jelle
Ik denk dat Matthijs bij de plaatselijke VVV werkzaam is.
Ik denk dat ik van de zomer ook maar eens in Drenthe ga kijken als het zo gepromoot wordt moet het wel goed zijn.
Maar ik begrijp dat de Drenthenaren zelf het boek van Bartje niet kennen en dan wel het land van Bartje hebben. Wel fijn maar een beetje vreemd;)

Wij Drenten zijn harde werkers en mogen graag werken wij hebben helemaal geen tijd voor lezen:,.

Ik ben ook niet werkzaam bij de VVV maar ik als ras echte Drent moet toch wel weten wat er allemaal te doen is in het land van Bartje.

Iedereen van harte welkom in Drenthe.
Wij willen niet alleen genieten van ons heerlijk landje.

Drents volkslied
"Mijn Drenthe"

Ik heb u lief, mijn heerlijk landje,
Mijn enig Drentheland,
Ik min de eenvoud in uw schoonheid,
'k Heb u mijn hart verpand;
Mijn taak vervuld' ik blijde,
Waarheen ook plicht mij riep,
Uw geest was 't, die mij leidde,
Daarom vergeet 'k niet.

'k Hoor nog de lieve, heldre klokjes
bij zinkend' avondzon,
Als schaapjes keerden van de heide
Een moeder met ons zong:
O, kon ik nog eens horen,
Dat lied in 't schemeruur!
En vaders schoon vertelsel
Bij 't vrolijk knappend vuur!

'k Zie nog uw brink met forsche eiken,
Waar ik mijn makkers vond,
Waar ik mijn tenen mandje vulde
Met eikels, glad en rond;
Daar, bij die oude linde,
Kwam 'k met mijn vrienden saam,
Zo menig vriend ging henen,
De schors bewaart zijn naam.

Die beelden uit dat zoet verleden,
Wat bleven zij bij mij!
Vaak heb ik zwaren strijd gestreden
Dan hielpen, sterkten zij!
En nu, ten volle dankbaar,
Wijd 'k u mijn beste lied,
Mijn heilrijk, heerlijk Drenthe
Vergeten kan 'k u niet!




[Veranderd op 26/6/02 door matthijs019]
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Origineel geplaatst door de orthodoxer
Heeft er iemand nog een goeie tip voor de komende vakantie?

Weet je misschien nog een leuke activiteit?
Kanoen op de Lesse (Belgie)!
Schijnt erg mooi te zijn!
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Goeie tip Lieneke!!!

Om Matthijs even af te troeven met zijn Drenths volkslied, hier het Vlaamse volkslied:

Vlaamsch volkslied
1.
Zij zullen hem niet temmen,
De fiere Vlaamsche Leeuw.
Al dreigen zij zijn vrijheid
Met kluisters en geschreeuw
Zij zullen hem niet temmen,
Zolang één Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen,
Zolang hij tanden heeft.
2.
De tijd verslindt de steden,
Geen tronen blijven staan!
De legerbenden sneven,
Een volk zal nooit vergaan,
De vijand trekt te velde,
Omringd van doodsgevaar,
Wij lachen met zijn woede,
De Vlaamsche Leeuw is daar

[refrein]
Zij zullen hem niet temmen ...

3.
Hij strijdt nu duizend jaren,
Voor vrijheid, land en God,
En nog zijn zijne krachten
In al haar jeugd genot
Als zij hem machtloos denken
En tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend
En vreselijk voor hen op.

[refrein]
Zij zullen hem niet temmen ...


En dan hier ’n ander schoon liedeken/gebed:

Heer’, laat het prinsenvolk
Der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat
In broedertwist en schande
Maak dat uit d’oude bron
Nieuw leven nogmaals vloeit,
Schenk ons de taaie kracht
Om fier vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed
Ons land herop te bouwen;
Tot statig als een eik,
Voor U ons volk herbloeit!


Dus Orthodoxer, bezoekt gewoon het Vlaamsche land, daar zul je altijd gastvrij worden ontvangen!

Peet
Jelle

Bericht door Jelle »

Oei oei oei P Paape en Lieneke, dat is van jullie wel even een klein foutje.
Die Vlamingen gastvrij? we mogen dit jaar niet eens kanoën op de Lesse het is allemaal afgelast vanwege het milieu.
Nee Lieneke kom dan maar konoën op de Reeuwijkse plassen bij Gouda.
Maar nu even het volkslied van Zuid Holland. Sorry ik sta met een mond vol tanden.;)
Jelle

Bericht door Jelle »

Bedankt voor de hulp Admin. Ik kon het natuurlijk wel maar ik dacht eens kijken of die Admin dat ook nog kent.:,:,:,:,:,
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Nooit geweten dat Zuid-Holland een volkslied had??? :$
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door pingpongbal
Nooit geweten dat Zuid-Holland een volkslied had??? :$
Had je kunnen weten want Zuid-Holland is een wereldprovincie! Dit is toch duidelijk? Een SGP-er zit in de Provincie bestuur dus duidelijk! :bou:
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Origineel geplaatst door Jelle
Oei oei oei P Paape en Lieneke, dat is van jullie wel even een klein foutje.
Die Vlamingen gastvrij? we mogen dit jaar niet eens kanoën op de Lesse het is allemaal afgelast vanwege het milieu.
Nee Lieneke kom dan maar konoën op de Reeuwijkse plassen bij Gouda.
Maar nu even het volkslied van Zuid Holland. Sorry ik sta met een mond vol tanden.;)
Zeg manneke Pater, ge kunde nu wè denk'n dâ g' alles moogt zeg'n hè, maar da's nie zo hoor! Voor 'n pilsken of iets wâ d'r om geeft, kunde ge gewis wè langs koom in 't Vlaamsche Land. Waar g' ook aantikt, ze zullen u op'n doen hè, da's Vlaand'ren. Heerlijk toch?

Mensen, 'k Zou zegg'n: Kom gewoon, 't is zeer plezant. 'k Wê wê zekers dâ ge d'r goesting na' het. 't Natuurschoon is zekers vele malen schoner en prachtiger dan 't Nederlandse Zuidholland, met d'r Rotterdamse viezigheid. Neen zeg, neemt dan Antwerp'n, da's vree goe!!!!!
Gaat gewoon 'n dagj' of wâ naar Antwerp'n 't is zekers zeer vermakelijk!
Dâ van dâ milieu, daar kan den doorsnee Vlaming toch ook nies aan doen!
Há, en net of die Reewijkse plassen bij Gouda wat zijn. Allemaal van die kunstmatig aangelegde eilandjes, en dâ noemde ge natuurschoon? Gaat lopen zeg, daar komde ge verder mee dan met dâ konoën Jelle! Zeg opa, leer uw cultuur kennen zeg! Ge kent nie eens uw volkslied. Terug naar de schoolbankskes hoor. Allez!
Kik wou 't maar effekes gezegd hebben!
:%
Jelle

Bericht door Jelle »

Ha ha, die Peet hij wordt van mijn reactie helemaal zenuwachtig. Ik zie het aan zijn schrijven. Jelle is ineens manneke Pater, maar hij bedoelt natuurlijk Manneke Pies de Brussel hè.
Nou Peetje ik ga d´r eens proberen hè of ik ene pilske bij deze vlamingen vatten kan.
En dan begint hij met: zeg Manneke Pater, is onze Peet nu zo´een echte Belg dat hij niet door heeft dat je tegen manneke pies niet behoeft te praten want hij geeft geen antwoord weer hè.

En dan ons schone waterke van die Reeuwijkse plassen ja da kom omdat gij da niet hebben hè, zulke schone waterkens. mè van die schone eilandekes. :,:,

En dan nog effekes Kanoën he. allee dadde gij lopen wilt is wel ff kes niet goe hé, maar ik begrijp u wel, gij kunde natuurlijk nie kanoën en daarom mogen wij bij u ook nie kanoën omdat gij ander zult zien hoe goe wij dat dan doen hè.

Ja ja en danne dat volksliederke hè. Nou onze Admin konde dat toch ff best voor mij op deze forum zetten hè, maar nog ff een vraagke hebbe gij dat Vlaamse volksliederke zelf zomaar opgeschreven, of ebt gij dat ook aan anderen moeten vragen.

En tot slot nog ff de pilskes he, daarvanne geleuve ik nie dat ze zo lekker smaken als bij ons, dat zou ik dan eerst ff moeten proberen hé.

Nou ik heb tegen die peet ook ff mijn zegje gedaan he en dan nog even die Antwerp, die kan nie tegen mijn mooie Gouda op hè. en de mensen hoeven er niet zover voor te rijden als naar uw Antwerp. spaart weer ff een beetje het milieu.

Zo dit bin ik ok maar weer ff kwiet.
Plaats reactie