Zin in Ommetje?

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:(ik vind die dubbelrol van moderator en forummer wel vaker een beetje lastig)
Je moet die dubbelrol ook weer niet overdrijven. Een moderator is gewoon een forummer die af en toe wat modder opruimt. Soms inderdaad ook de modder die hij zelf maakt; het zijn net mensen.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

eilander schreef:
Dodo schreef:Ik stoor me er aan dat je op een soort nènènènènè-manier vertelt dat je je zieke kind knuffelt voor je de deur uitgaat. Niemand vraagt van je om je kind emotioneel te verwaarlozen als het ziek is, of als een ander ziek is. Maar je kunt andersmans gevoel respecteren dat we voorzichtig moeten zijn met dit gevaarlijke virus.
Het is geenszins mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten. Je moet wel de hele discussie die eraan vooraf ging, daarbij in ogenschouw nemen. En ik merk zelf dat ik ook wat minder genuanceerd wordt van dat binnen zitten. :fi
Dank voor je openheid, voor wat betreft je laatste opmerking herken ik dat ook!
Opsluiten van een kind doen we hier zelf ook niet, wel zijn we heel terughoudend met knuffelen (maar daar zijn we toch al niet zo van, dus dat scheelt wellicht).
Verder stop ik met de discussie over Corona, het raakt me teveel waardoor ik teveel vanuit mijn emotie reageer.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

Herman schreef:Ik stoor me er dan weer volstrekt niet aan. Regels zijn er voor bedoeld om acht te slaan op onze naaste en is geen beschermhek die de onvoorspelbaarheid van de medemens in toom moet houden. Vele malen ernstiger zijn de whappiefiguren die met positieve test gewoon de boodschappen gaan doen etc etc. Een onschuldige wandeling over een kille zeeuwse dijk is natuurlijk absoluut geen gevaar voor de vaderlandse volksgezondheid.
Dank je. Het lijkt inderdaad alsof ik nu in de categorie van de viruswhappies ben ingedeeld. Nota bene, terwijl ik twee weken binnen zit, nergens naar toega, me netjes aan alle regels houdt, inclusief adviezen van de GGD die niet afraadt om een rondje door de polder te doen. Vervolgens ben ik dan iemand die 'de impact van Corona behoorlijk onderschat.' Daar maak ik me op mijn beurt een beetje boos om.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Ik stoor me er dan weer volstrekt niet aan. Regels zijn er voor bedoeld om acht te slaan op onze naaste en is geen beschermhek die de onvoorspelbaarheid van de medemens in toom moet houden. Vele malen ernstiger zijn de whappiefiguren die met positieve test gewoon de boodschappen gaan doen etc etc. Een onschuldige wandeling over een kille zeeuwse dijk is natuurlijk absoluut geen gevaar voor de vaderlandse volksgezondheid.
Totdat je aangereden wordt op die dijk en hulp nodig hebt. Dan kun je anderen besmetten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:Ik stoor me er dan weer volstrekt niet aan. Regels zijn er voor bedoeld om acht te slaan op onze naaste en is geen beschermhek die de onvoorspelbaarheid van de medemens in toom moet houden. Vele malen ernstiger zijn de whappiefiguren die met positieve test gewoon de boodschappen gaan doen etc etc. Een onschuldige wandeling over een kille zeeuwse dijk is natuurlijk absoluut geen gevaar voor de vaderlandse volksgezondheid.
Totdat je aangereden wordt op die dijk en hulp nodig hebt. Dan kun je anderen besmetten.
Of je valt binnenshuis over een bananenschil.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door pierre27 »

Karlstad1970 schreef:Verder ben ik er voor om er zoveel mogelijk op uit te gaan hoor lekker de natuur in, niks beter dan dat, en heel eerlijk ons gezind bestaat uit 11 en niemand heeft nog iets gehad dus misschien wat makkelijk praten en we wonen in de natuur.

Lekker blijven bewegen en er worden ook mensen heel erg van griep of overlijden, en de kans dat een auto je aanrijd is toch echt groter dan overlijden aan COVID, wij Christenen weten toch dat we moeten leven met de dood, laten we ons liever druk maken om onze ziel dan om Corona. Of is dat te kort door de bocht?


Wat een leeg antwoord. Ik kan merken uit je antwoord dat je er geen weet van hebt wat het is om Corona te hebben (gehad) en geliefden te moeten missen die gestorven zijn aan Corona.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Karlstad1970 »

Dan kan je mij niet beste pierre, mijn moeder van 95 is er aan overleden die al erg zwak was, en anderen die ik kenden hadden al onderliggend lijden, of waren zeer ongezond, kijk Voor God maakt het niet uit sterven zul je en hoe weten we niet, moet je dan de angst laten regeren? Wees gewoon verstandig leef de regels na en leef vooral gezond zoals Gods woord ons ook aangeeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Karlstad1970 »

Eilander je bent zeker geen wappie, en wat je doet is volstrekt verantwoord, laat je niet veroordelen door kortzichtige mensen met buitensporige angsten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:Ik stoor me er dan weer volstrekt niet aan. Regels zijn er voor bedoeld om acht te slaan op onze naaste en is geen beschermhek die de onvoorspelbaarheid van de medemens in toom moet houden. Vele malen ernstiger zijn de whappiefiguren die met positieve test gewoon de boodschappen gaan doen etc etc. Een onschuldige wandeling over een kille zeeuwse dijk is natuurlijk absoluut geen gevaar voor de vaderlandse volksgezondheid.
Totdat je aangereden wordt op die dijk en hulp nodig hebt. Dan kun je anderen besmetten.
Of je valt binnenshuis over een bananenschil.
Wanneer je in quarantaine bent, is bananen eten verboden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Wanneer je in quarantaine bent, is bananen eten verboden.
Ik ben al weer vijf minuten kwijt met dieetvoedingssites te bezoeken om een gebekt tegenantwoord te geven...
Mijn banaan is gelukkig al op, anders zou die ook vies gaan smaken. Alhoewel, ik zit niet in quarantaine, maar op kantoor met een gelijkwaardig gevoel van gevangenschap.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Wim Anker »

Als degenen die zo bang zijn gewoon binnen blijven is er geen noodzaak de dag te vullen met het observeren - en bekritiseren - van anderen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:
Dodo schreef:(ik vind die dubbelrol van moderator en forummer wel vaker een beetje lastig)
Je moet die dubbelrol ook weer niet overdrijven. Een moderator is gewoon een forummer die af en toe wat modder opruimt. Soms inderdaad ook de modder die hij zelf maakt; het zijn net mensen.
Ik weet niet. Het is net alsof de meester een potje voetbal mee gaat doen op het schoolplein. Je durft hem toch niet zo tegen zijn schenen te schoppen als je een ander zou doen... ;-)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:
Tiberius schreef:
Dodo schreef:(ik vind die dubbelrol van moderator en forummer wel vaker een beetje lastig)
Je moet die dubbelrol ook weer niet overdrijven. Een moderator is gewoon een forummer die af en toe wat modder opruimt. Soms inderdaad ook de modder die hij zelf maakt; het zijn net mensen.
Ik weet niet. Het is net alsof de meester een potje voetbal mee gaat doen op het schoolplein. Je durft hem toch niet zo tegen zijn schenen te schoppen als je een ander zou doen... ;-)
Heel goed van jou! :super
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door pierre27 »

Karlstad1970 schreef:Dan kan je mij niet beste pierre, mijn moeder van 95 is er aan overleden die al erg zwak was, en anderen die ik kenden hadden al onderliggend lijden, of waren zeer ongezond, kijk Voor God maakt het niet uit sterven zul je en hoe weten we niet, moet je dan de angst laten regeren? Wees gewoon verstandig leef de regels na en leef vooral gezond zoals Gods woord ons ook aangeeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan helaas niks met dit antwoord, mijn moeder is er ook aan gestorven, mijn vader bijna. Je haalt gewoon een paar dingen door elkaar met je vergelijk aan een ongeval en het sterven eraan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Karlstad1970 »

Dat ligt dan aan jou begripsvermogen beste pierre


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie