Zin in Ommetje?

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door pierre27 »

Karlstad1970 schreef:Dat ligt dan aan jou begripsvermogen beste pierre


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jammer van deze reactie.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

Karlstad1970 schreef:Dat ligt dan aan jou begripsvermogen beste pierre


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is de bedoeling om inhoudelijk met elkaar te spreken en niet op de man te spelen. (Ik zie dat je vrij nieuw bent hier, dus ik wijs je voor jouw gemak even op de spelregels).
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Mannetje »

Sommige nieuwelingen weten de regels prima. Maar regels weten en ernaar handelen zijn niet hetzelfde.
-
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door windorgel »

Karlstad1970 schreef:Dat ligt dan aan jou begripsvermogen beste pierre


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vind je dat respectvol?
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Karlstad1970 »

Zeker niet respectvol maar een reactie op de aanval van Pierre die niet mals was, om mij te veroordelen dat ik geen weet zou hebben wat Corona aanricht zonder mij te kennen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:Ik stoor me er dan weer volstrekt niet aan. Regels zijn er voor bedoeld om acht te slaan op onze naaste en is geen beschermhek die de onvoorspelbaarheid van de medemens in toom moet houden. Vele malen ernstiger zijn de whappiefiguren die met positieve test gewoon de boodschappen gaan doen etc etc. Een onschuldige wandeling over een kille zeeuwse dijk is natuurlijk absoluut geen gevaar voor de vaderlandse volksgezondheid.
Totdat je aangereden wordt op die dijk en hulp nodig hebt. Dan kun je anderen besmetten.
Of je valt binnenshuis over een bananenschil.
Wanneer je in quarantaine bent, is bananen eten verboden.
:D
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Valcke »

Ik lees de laatste bijdragen in dit topic nu pas. Ik wil Eilander nog graag een compliment geven over hoe hij omgaat met de quarantaine en zijn zieke zoontje! Dit ten spijt van enkele trieste comments die hier langskwamen.

Ik hoop verder dat jullie weer spoedig opknappen. In het veel kleinere gezin van mijn broer probeerden ze ook de zieken en gezonden te scheiden, maar uiteindelijk was toch iedereen positief. Dat heeft dan ook wel een belangrijk voordeel. Je kunt gewoon bij elkaar zijn en gezamenlijk uitzieken. Helaas duurt dit voor de een veel langer dan voor de ander. Van harte beterschap!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

Valcke schreef:Ik lees de laatste bijdragen in dit topic nu pas. Ik wil Eilander nog graag een compliment geven over hoe hij omgaat met de quarantaine en zijn zieke zoontje! Dit ten spijt van enkele trieste comments die hier langskwamen.

Ik hoop verder dat jullie weer spoedig opknappen. In het veel kleinere gezin van mijn broer probeerden ze ook de zieken en gezonden te scheiden, maar uiteindelijk was toch iedereen positief. Dat heeft dan ook wel een belangrijk voordeel. Je kunt gewoon bij elkaar zijn en gezamenlijk uitzieken. Helaas duurt dit voor de een veel langer dan voor de ander. Van harte beterschap!
Dank je wel. We zitten nog wel even... Maar gelukkig weinig tot geen klachten tot nu toe, dat is een zegen als ik naar anderen kijk.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Mannetje »

Onze jongste is vandaag getest. We waren niet de enige van het eiland in Bergen op Zoom, getuige de moeder in keurige kleding met haar clubje kinderen :)
Ik moest zelfs even aan eilander denken, maar ik heb geen idee hoe zijn vrouw eruit ziet.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:Onze jongste is vandaag getest. We waren niet de enige van het eiland in Bergen op Zoom, getuige de moeder in keurige kleding met haar clubje kinderen :)
Ik moest zelfs even aan eilander denken, maar ik heb geen idee hoe zijn vrouw eruit ziet.
Onze teststraat is wat dichterbij.
Hopelijk valt de uitslag mee voor jullie...
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Mannetje »

Smerdiek zat al vol, en voor ons maakt het weinig uit.
Maar ik hoop ook dat het meevalt!
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Zin in mijn ommetje a.s. zaterdag. Ik heb net een route gepland via het wandelknooppunten netwerk. Het wordt niet zo warm. Bijna 26 km. Bij de Loonse en Drunense duinen. De volgende stap wordt 30 km. Ik wil deze zomer een keertje buurten bij mijn schoonzusje. En dan lopend vanuit huis via de polder en pont naar haar toewandelen. Toch iets van 35 km. Zo ook een keer naar Gouda, waar mijn broer woont....

Ook een beetje oefenen voor de vakantie. Willen wandelingen maken in de cevennes in Frankrijk.
Sien
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2012, 13:37

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Sien »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:
Ad Anker schreef: Totdat je aangereden wordt op die dijk en hulp nodig hebt. Dan kun je anderen besmetten.
Of je valt binnenshuis over een bananenschil.
Wanneer je in quarantaine bent, is bananen eten verboden.
:D
Je mag dan alleen pannekoeken, patat en pizza, hè!


Die passen zo goed door de brievenbus :)
Sien
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2012, 13:37

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Sien »

Maar even serieus: ik verbaas me wel over sommige reacties. Mijn man werkt in een ziekenhuis, ze moesten daar zelfs uitwijken naar de gang, zo vol lag het... Niet dus... Door de media hebben we een volledig verkeerd beeld van wat er in ziekenhuizen afspeelt en die ziekenhuizen werken daar graag aan mee. Ik onderschat niet de impact van het virus op sommige mensen, maar als je op de IC werkt, moet je toch weten dat daar geen mensen liggen, omdat ze hun grote teen gestoten hebben? Dus ja, als je met Covid op de IC terecht komt, is dat niet best. Maar dat is dus sowieso niet best als je op de IC terecht komt.

En dan nog: je moet testen om te weten of je het virus hebt (en de vraag is of je het dan weet...) dus zo ziek wordt je er van, dat je zelf niet weet. Een beetje nuchterheid, mensen.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Erskinees »

Sien schreef:Maar even serieus: ik verbaas me wel over sommige reacties. Mijn man werkt in een ziekenhuis, ze moesten daar zelfs uitwijken naar de gang, zo vol lag het... Niet dus... Door de media hebben we een volledig verkeerd beeld van wat er in ziekenhuizen afspeelt en die ziekenhuizen werken daar graag aan mee.
Jammer dat je het beeld zelf zo polariseert om de ernst te relativeren. Ik wens je wederkerig wat nuchterheid. Wellicht kan je wat links plaatsen? In Nederland hebben de media nooit bericht dat in alle ziekenhuizen IC-patienten op de gang zouden liggen. Dat kan ook helemaal niet, want de zuurstofmachines op de IC zijn bij mijn weten niet verrijdbaar en kunnen niet even op de gang geplaatst worden. Wel hebben ziekenhuizen in bepaalde regio's zeer vol gelegen en is de 'normale' gezondheidszorg daar ernstig verstoord. En daarin zat vooral de ernst: iemand met pas ontdekte kanker moet snel behandeld kunnen worden. Dat is code zwart en daarin zat de ernst en de angst. Geheel terecht.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 17 jun 2021, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie