Zin in Ommetje?

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Jammer dat het niet mogelijk is om het ommetje automatisch te laten lopen, zoals een stappenteller. Ik heb vandaag een keer 35 minuten en een keer anderhalf uur gewandeld, maar ik vergeet steeds de app aan te zetten.
Die zet ik ook speciaal aan als ik loop. Niet in huis. Ik vind de extra stappen interessant. Niet wat je in huis doet...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door refo »

We zijn 11 januari begonnen, dus zijn we 33 dagen bezig. Nummer 1 heeft 752 punten, dat is meer dan 22 per dag. Ik krijg er elke keer 11, af en toe een onbegrijpelijke bonus omdat ik iets bijzonders deed. Maar gemiddeld 22 zie ik niét als mogelijk.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Ik had er dus totaal 17 voor mijn eerste rondje vanmorgen.
4 voor actief lopen.
5 voor langer dan 20 minuten
3 voor s ochtends voir 9 uur
3 voor behouden dagelijkse reeks
2 voir delen

Tweede rondje
1 voor tweede rondje
2 voor delen

Derde rondje
2 voir delen

Kom ik totaal op 21 deze dag geen nieuwe medailles verdiend
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door DDD »

refo schreef:We zijn 11 januari begonnen, dus zijn we 33 dagen bezig. Nummer 1 heeft 752 punten, dat is meer dan 22 per dag. Ik krijg er elke keer 11, af en toe een onbegrijpelijke bonus omdat ik iets bijzonders deed. Maar gemiddeld 22 zie ik niét als mogelijk.
Waarom krijg jij er dan zo weinig? Loop je misschien heel langzaam? Voor mijn laatste ommetje kreeg ik 22 punten. En dat was nog niet eens vóór negen uur.

Ik heb ook wel eens één punt gekregen voor 52 minuten. Dat is dan weer raar, ik begrijp ook niet helemaal hoe dat nu zit, maar ik had die dag voor een ander ommetje al 16 punten. Hij had het beter om kunnen draaien, want ik denk dat als ik die van 16 niet had gehad, dat ik méér punten had gekregen voor de 52 minuten.

In ieder geval: 11 punten is niet veel.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door refo »

DDD schreef:
refo schreef:We zijn 11 januari begonnen, dus zijn we 33 dagen bezig. Nummer 1 heeft 752 punten, dat is meer dan 22 per dag. Ik krijg er elke keer 11, af en toe een onbegrijpelijke bonus omdat ik iets bijzonders deed. Maar gemiddeld 22 zie ik niét als mogelijk.
Waarom krijg jij er dan zo weinig? Loop je misschien heel langzaam? Voor mijn laatste ommetje kreeg ik 22 punten. En dat was nog niet eens vóór negen uur.

Ik heb ook wel eens één punt gekregen voor 52 minuten. Dat is dan weer raar, ik begrijp ook niet helemaal hoe dat nu zit, maar ik had die dag voor een ander ommetje al 16 punten. Hij had het beter om kunnen draaien, want ik denk dat als ik die van 16 niet had gehad, dat ik méér punten had gekregen voor de 52 minuten.

In ieder geval: 11 punten is niet veel.
In het begin ging het wel snel, ja. Die 22 heb ik ook wel gehad. Zeker om te stimuleren.
Nu krijg ik voor 1 gelopen ommetje, het behoud van de reeks en omdat ik vroeg ben 11 punten. Dan nog 1 voor het tweede. En af en toe een paar voor een medaille.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
DDD schreef:
refo schreef:We zijn 11 januari begonnen, dus zijn we 33 dagen bezig. Nummer 1 heeft 752 punten, dat is meer dan 22 per dag. Ik krijg er elke keer 11, af en toe een onbegrijpelijke bonus omdat ik iets bijzonders deed. Maar gemiddeld 22 zie ik niét als mogelijk.
Waarom krijg jij er dan zo weinig? Loop je misschien heel langzaam? Voor mijn laatste ommetje kreeg ik 22 punten. En dat was nog niet eens vóór negen uur.

Ik heb ook wel eens één punt gekregen voor 52 minuten. Dat is dan weer raar, ik begrijp ook niet helemaal hoe dat nu zit, maar ik had die dag voor een ander ommetje al 16 punten. Hij had het beter om kunnen draaien, want ik denk dat als ik die van 16 niet had gehad, dat ik méér punten had gekregen voor de 52 minuten.

In ieder geval: 11 punten is niet veel.
In het begin ging het wel snel, ja. Die 22 heb ik ook wel gehad. Zeker om te stimuleren.
Nu krijg ik voor 1 gelopen ommetje, het behoud van de reeks en omdat ik vroeg ben 11 punten. Dan nog 1 voor het tweede. En af en toe een paar voor een medaille.
Als je de uitslag ook nog deelt via bv whatapp krijg je er wat extra punten bij. Zet je je gps aan, ook een paar extra.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Ik denk inderdaad dat Refo geen GPS aan heeft staan. Als ik naar zijn puntenopbouw kijk. Overigens als je langer dan uur loopt, stopt het navigeren van de route. Wel krijg je al je punten.
En voor het delen krijg je niet alleen punten. Maar ook medailles om de zoveel tijd. En dat is ook weer extra punten waard. :) .
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

Ik heb ook nu mijn GPS aan staan. Ineens meer punten voor actief lopen. Had ik het maar eerder geweten. :)
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Nathanaël »

Ik kreeg de afgelopen tijd ineens geen punten meer voor actief gelopen ommetje. Terwijl ik zo'n 2 km loop iedere keer. Dat is dan 10 i.p.v. 14 punten, dus als dat wat langer duurt gaat het wel behoorlijk schelen. Gisteren kreeg ik ze ineens wel weer.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Nathanaël schreef:Ik kreeg de afgelopen tijd ineens geen punten meer voor actief gelopen ommetje. Terwijl ik zo'n 2 km loop iedere keer. Dat is dan 10 i.p.v. 14 punten, dus als dat wat langer duurt gaat het wel behoorlijk schelen. Gisteren kreeg ik ze ineens wel weer.
Wat gek he? Had je wel GPS aan?
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Nathanaël »

Lilian1975 schreef:
Nathanaël schreef:Ik kreeg de afgelopen tijd ineens geen punten meer voor actief gelopen ommetje. Terwijl ik zo'n 2 km loop iedere keer. Dat is dan 10 i.p.v. 14 punten, dus als dat wat langer duurt gaat het wel behoorlijk schelen. Gisteren kreeg ik ze ineens wel weer.
Wat gek he? Had je wel GPS aan?
Ja, iedere keer weer gecontroleerd. Bij vertrek, bij aankomst, soms ook halverwege. Maar ach, zo belangrijk is het niet. Ik ben vooral fanatiek om de dagelijkse reeks te behouden en dat is tenslotte het doel.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Hendrien »

Vandaag een ommetje geschaatst! Was heerlijk.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2875
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door FlyingEagle »

Vanmorgen 20 minuten gelopen en ik kreeg wel iets van 12 punten bij. Vanmiddag 40 minuten en toen maar 1 punt
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Ik gebruik de vroegste ommetjes om folders te bezorgen in de wijk. Het nuttige en het aangename... Ik maak alleen niet veel meters. Vanmorgen een half uur gelopen, en 1.1 km afgelegd. Het was ook wel glibberig hier en daar, dus ik moest oppassen niet onderuit te gaan.
Het is soms echt leuk om 's morgens tamelijk vroeg buiten te lopen. De laatste dagen heb ik duizenden ganzen over zien komen, op weg naar het noorden. En een poosje geleden heb ik een vallende ster gezien. Dat vond ik wel bijzonder.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Ik was vanmorgen vroeg wakker en dacht: waarom niet? Straks lukt het niet meer, er logeert een kleinkind. Dus ik heb in het donker mijn ommetje gedaan, net voor zonsopgang. Het was heerlijk buiten, vogels floten keihard en heel mooi, in het westen hing een prachtige volle maan. En het was heerlijk koel en fris buiten.
Op zulke momenten denk ik wel eens: we laten de mooiste momenten van de dag slapend wegglijden...

Het was ook een fijne gedachten dat ik onlangs een forummer (ik weet zijn forumnaam niet) voorbij ben gestreefd, en dat dit ommetje dat bestendigt :)
Plaats reactie