Re: Vakantie
Geplaatst: 18 mei 2020, 12:39
Niet zo flauw mensen/kinderen.
Je hele verhaal lijkt te klinken als een klok, maar toont voor vakantieparken, campings, hotels, e.d., echt slechts een deel van de werkelijkheid.Herman schreef:Ik zit net als refo aan de kritische kant.Hollander schreef:Ben je nu werkelijk niet voor rede vatbaar als meerdere personen argumenten geven waarom het zo zwart-wit niet ligt?
De winst na belastingen bedraagt circa 5%-10% van de omzet. Dat is een vuistregel. Mis je drie maanden omzet, dan ben je dus een kwart kwijt op je jaaromzet. Zonder bijzondere aanpassingen daalt dus de winst van 5% naar -20%. Reken maar dat alle kosten gewoon keihard doorlopen. Dan ben je daarna dus 2 of in het slechtste geval vier jaar bezig om onder normale condities je verlies van nu terug te verdienen. Dat lukt je in 2021 alvast niet, omdat je dan je tegoedbonnen van dit jaar moet inwisselen. Je komt dus structureel geldt tekort.
De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
Dat is erg interessant om te lezen. Ik werk ook in 1 van deze sectorencrossmountain schreef:De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
Welke vliegtuigmaatschappij is failliet als gevolg van de Coronapandemie?Jantje schreef:Ja, daar heb ik indirect zeker ook mee te maken.HersteldHervormd schreef:Wat voor werk doe je Jantje?
Is dat werk met economische budgetten en orderportefeuilles?
Tuurlijk, ik heb ook geen glazen bol. Maar net zo goed dat er mensen rondblazen dat de hele economie naar de haaien gaat, zeg ik op mijn beurt dat ik heel sterk vermoed dat er geen één reisorganisatie of vliegmaatschappij failliet zal gaan.
Maar we zullen zien. Er is in ieder geval al een vliegtuigmaatschappij ergens ter wereld failliet gegaan. Dus die bewering klopt sowieso al niet meer.
Dit kan ik je ook via PB uitleggen Merelmerel schreef:
Waar ik mij wel over verbaas is dat veel mensen zo in de stress schieten als zij een paar weken geen inkomen hebben. Ik snap best dat je dat geen jaar kan volhouden, maar een maand moet toch te overbruggen zijn? Waarom hebben veel ondernemers weinig tot niets achter de hand gehouden op het moment dat het de afgelopen jaren zo goed ging?
Het zijn juist de low-cost airlines die een betere kaspositie hebben:Hollander schreef:Welke vliegtuigmaatschappij is failliet als gevolg van de Coronapandemie?Jantje schreef:Ja, daar heb ik indirect zeker ook mee te maken.HersteldHervormd schreef:Wat voor werk doe je Jantje?
Is dat werk met economische budgetten en orderportefeuilles?
Tuurlijk, ik heb ook geen glazen bol. Maar net zo goed dat er mensen rondblazen dat de hele economie naar de haaien gaat, zeg ik op mijn beurt dat ik heel sterk vermoed dat er geen één reisorganisatie of vliegmaatschappij failliet zal gaan.
Maar we zullen zien. Er is in ieder geval al een vliegtuigmaatschappij ergens ter wereld failliet gegaan. Dus die bewering klopt sowieso al niet meer.
In 2019 wereldwijd bijna één maatschappij per maand failliet. Dus in die zin hoeft één faillissement nog geen ontkrachting te zijn van hetgeen @HersteldHervormd aangeeft. Overigens denk ik wel dat de luchtvaart een jaar of 3/4 bezig zal zijn om weer te herstellen naar oude cijfers. Faillissementen zijn denk ik onvermijdelijk. Meestal zijn faillissementen macro-economisch niet zo erg, het is niet zelden een gevolg van dieper liggende financiële problemen. Kwestie van vraag en aanbod.
Hmm, ik werk ook in de IT en krijg juist het verwijt, hier op het forum, dat ik te grijs ben in m'n opvattingen.crossmountain schreef:De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
Ik kan je ook niet omschrijven als buigzaamJ.C. Philpot schreef:Dat is erg interessant om te lezen. Ik werk ook in 1 van deze sectorencrossmountain schreef:De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
Nee hoor jij hebt alleen geen vooroordeel staanejvl schreef:Hmm, ik werk ook in de IT en krijg juist het verwijt, hier op het forum, dat ik te grijs ben in m'n opvattingen.crossmountain schreef:De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
Dan zou ik toch écht een loopbaancoach in de hand nemen want dan liggen je talenten waarschijnlijk in een ander vakgebied en ben je misschien "onder (sociale) druk" in deze sector terrecht gekomenejvl schreef:Hmm, ik werk ook in de IT en krijg juist het verwijt, hier op het forum, dat ik te grijs ben in m'n opvattingen.crossmountain schreef:De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
I know. Wat wil je daarmee zeggen in relatie tot mijn bericht?crossmountain schreef:Het zijn juist de low-cost airlines die een betere kaspositie hebben:
https://centreforaviation.com/analysis/ ... -19-517608
Waarvoor je deels tegemoetkomingen kunt krijgen. Het is echt sectoraal zeer verschillend.Herman schreef:Ik zit net als refo aan de kritische kant.Hollander schreef:Ben je nu werkelijk niet voor rede vatbaar als meerdere personen argumenten geven waarom het zo zwart-wit niet ligt?
De winst na belastingen bedraagt circa 5%-10% van de omzet. Dat is een vuistregel. Mis je drie maanden omzet, dan ben je dus een kwart kwijt op je jaaromzet. Zonder bijzondere aanpassingen daalt dus de winst van 5% naar -20%. Reken maar dat alle kosten gewoon keihard doorlopen. Dan ben je daarna dus 2 of in het slechtste geval vier jaar bezig om onder normale condities je verlies van nu terug te verdienen. Dat lukt je in 2021 alvast niet, omdat je dan je tegoedbonnen van dit jaar moet inwisselen. Je komt dus structureel geldt tekort.