Vakantie

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Afgesproken is dat in 2030 14% van de brandstof die op Nederlandse luchthavens wordt getankt duurzaam is.

Nounou, je zou er emotioneel van worden.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Dat is een schaamlap.

Bovendien sta je uren in de rij of je vlucht wordt gecanceld, omdat steeds minder mensen zich willen laten uitbuiten door de luchtvaartsector.

Goedkoop vliegen wordt vooral betaald door mensen met lage lonen in de bagage afdeling of achter de incheckbalie. Ik begrijp niet dat jij als christen deze uitbuiting durft aan te prijzen. Jezus kwam op voor de onderdrukten, maar jij doet het tegenovergestelde.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Niet vliegen is nog altijd duurzamer.
-
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vakantie

Bericht door Anselmus »

Ambtenaar schreef:
Dat is een schaamlap.

Bovendien sta je uren in de rij of je vlucht wordt gecanceld, omdat steeds minder mensen zich willen laten uitbuiten door de luchtvaartsector.

Goedkoop vliegen wordt vooral betaald door mensen met lage lonen in de bagage afdeling of achter de incheckbalie. Ik begrijp niet dat jij als christen deze uitbuiting durft aan te prijzen. Jezus kwam op voor de onderdrukten, maar jij doet het tegenovergestelde.
Zouden schoonmaakmedewerkers in een trein beter betaald krijgen dan medewerkers op Schiphol? Als iedereen stopt met vliegen hebben de mensen van de bagage en de luchthavenstuwardessen helemaal geen werk meer. Betere arbeidsomstandigheden zijn nodig, maar dat is ook niet wat Huisman hier zegt. Hij geeft alleen aan dat je met het vliegtuig kan en daar zit gewoon wat in. Daarnaast spreek je van uitbuiting, maar er zijn gewoon CAO's op de luchthavens. Dat het loon laag ligt kan en dan verdient dat mogelijk aandacht, maar om Huisman onchristelijk gedrag te verwijten hiermee gaat mij wat ver.
Fides Quaerens Intellectum
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vakantie

Bericht door Erskinees »

Ambtenaar schreef:
Dat is een schaamlap.

Bovendien sta je uren in de rij of je vlucht wordt gecanceld, omdat steeds minder mensen zich willen laten uitbuiten door de luchtvaartsector.

Goedkoop vliegen wordt vooral betaald door mensen met lage lonen in de bagage afdeling of achter de incheckbalie. Ik begrijp niet dat jij als christen deze uitbuiting durft aan te prijzen. Jezus kwam op voor de onderdrukten, maar jij doet het tegenovergestelde.
In Nederland bestaat gewoon een minimumloon. We hoeven als christenen echt niet per definitie medelijden te hebben met minimumloonverdieners. Optimaal is het niet, en armoede moeten we met elkaar voorkomen. Maar van echte uitbuiting is geen sprake, getuige ook de verschillende interviews de afgelopen weken met zulke medewerkers. Zwaar werk? Ja, dat wel.

We mijden toch ook geen supermarkten of horecazaken omdat mensen daar het minimum verdienen?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Toch is het onzin wat huisman zegt.

https://www.schiphol.nl/nl/schiphol-gro ... afspraken/

Zoek op het woordje trein. Dan is al duidelijk dat vliegen niet duurzamer is.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Anselmus schreef:
Zouden schoonmaakmedewerkers in een trein beter betaald krijgen dan medewerkers op Schiphol? Als iedereen stopt met vliegen hebben de mensen van de bagage en de luchthavenstuwardessen helemaal geen werk meer. Betere arbeidsomstandigheden zijn nodig, maar dat is ook niet wat Huisman hier zegt. Hij geeft alleen aan dat je met het vliegtuig kan en daar zit gewoon wat in. Daarnaast spreek je van uitbuiting, maar er zijn gewoon CAO's op de luchthavens. Dat het loon laag ligt kan en dan verdient dat mogelijk aandacht, maar om Huisman onchristelijk gedrag te verwijten hiermee gaat mij wat ver.
Hij prijst het aan omdat het goedkoop is. En het is mede goedkoop omdat mensen worden uitgebuit, dat blijkt de afgelopen week weer uit diverse berichten. Misschien moet je eerst dit artikel lezen: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... l~v518920/

En mensen kiezen voor andere banen, omdat die beter betalen en/of de arbeidsomstandigheden beter zijn.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Maanenschijn schreef:Zomaar eens een vraag: zijn er hier mensen die met één of meer gezinnen met caravan/camper op vakantie gaan? Ik bedoel dan meer een rondreis door Noorwegen of Kroatië (bijvoorbeeld)?

En wat zijn de ervaringen?

Je leest wel eens wat van (christelijke) reisclubs die samen reizen maken, maar dat is vaak toch voor de grijze golf. Voor gezinnen is dat er vrijwel niet, terwijl ik me voor kan stellen dat daar best markt voor is.
Mijn vraag was eigenlijk zoals bovenstaand….. Een vliegtuig met caravan heb ik nog niet vaak zien vliegen ;).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Ik vind dat ook heel boeiend.

Los daarvan is de trein een uitstekend alternatief. Ik zit momenteel in Frankrijk, en ben daar met de trein gekomen. Een huurauto in Valence, op drie minuten van het station.

Je bent dan in zeseneenhalf uur van Rotterdam in Zuid-Frankrijk. Dat is nauwelijks langzamer dan met het vliegtuig en véél comfortabeler, zeker als je in Brussel overstapt.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

Ik weet enkel mensen die dit met familie of kennissen doen. Maar niet georganiseerd als groep.
Ik heb mezelf als target in groepsverband reizen de rijnreis rond m’n 96ste gezet, niet eerder….

Ik hoop zelfs geen rf-ers op de camping tegen te komen :D
Maar dat risico bestaat wel.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
Dat is een schaamlap.

Bovendien sta je uren in de rij of je vlucht wordt gecanceld, omdat steeds minder mensen zich willen laten uitbuiten door de luchtvaartsector.

Goedkoop vliegen wordt vooral betaald door mensen met lage lonen in de bagage afdeling of achter de incheckbalie. Ik begrijp niet dat jij als christen deze uitbuiting durft aan te prijzen. Jezus kwam op voor de onderdrukten, maar jij doet het tegenovergestelde.

Wat een ophef en een toon, lijkt hier wel twitter. Ik ben blij dat vliegen tegenwoordig voor iedereen beschikbaar is en niet alleen voor de elite.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: De
Wat een ophef en een toon, lijkt hier wel twitter. Ik ben blij dat vliegen tegenwoordig voor iedereen beschikbaar is en niet alleen voor de elite.
Nou zeg, wat een generositeit. Met vliegen wordt de schepping aangetast en de luchthaven perst mensen uit. Uit een rapport van CE Delft blijkt dat inkrimping van het aantal vliegbewegingen op Schiphol maatschappelijke baten heeft. Jouw ophemelen van de luchtvaart is niet meer dan een laatste stuiptrekking van sector die voor grote veranderingen staat.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Zomaar eens een vraag: zijn er hier mensen die met één of meer gezinnen met caravan/camper op vakantie gaan? Ik bedoel dan meer een rondreis door Noorwegen of Kroatië (bijvoorbeeld)?

En wat zijn de ervaringen?

Je leest wel eens wat van (christelijke) reisclubs die samen reizen maken, maar dat is vaak toch voor de grijze golf. Voor gezinnen is dat er vrijwel niet, terwijl ik me voor kan stellen dat daar best markt voor is.
Nee, ik ken het niet. Een collega heeft iets soortgelijks gedaan met een reis voor single ouders. Zij ( en haar dochter) vonden het afschuwelijk.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

huisman schreef:
Ambtenaar schreef:
Dat is een schaamlap.

Bovendien sta je uren in de rij of je vlucht wordt gecanceld, omdat steeds minder mensen zich willen laten uitbuiten door de luchtvaartsector.

Goedkoop vliegen wordt vooral betaald door mensen met lage lonen in de bagage afdeling of achter de incheckbalie. Ik begrijp niet dat jij als christen deze uitbuiting durft aan te prijzen. Jezus kwam op voor de onderdrukten, maar jij doet het tegenovergestelde.

Wat een ophef en een toon, lijkt hier wel twitter. Ik ben blij dat vliegen tegenwoordig voor iedereen beschikbaar is en niet alleen voor de elite.
Ik niet. Ik vind het tenenkrommend dat de luchtvaart promoot dat ze duurzaam zijn en ben met @ ambtenaar van mening dat je als christen zo min mogelijk moet vliegen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik vind dat ook heel boeiend.

Los daarvan is de trein een uitstekend alternatief. Ik zit momenteel in Frankrijk, en ben daar met de trein gekomen. Een huurauto in Valence, op drie minuten van het station.

Je bent dan in zeseneenhalf uur van Rotterdam in Zuid-Frankrijk. Dat is nauwelijks langzamer dan met het vliegtuig en véél comfortabeler, zeker als je in Brussel overstapt.
Boek jij dan ver van te voren? Ik begreep dat dan de treinreizen goedkoper zijn.
Plaats reactie