Vakantie

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door ejvl »

crossmountain schreef:Dan zo ik toch écht een loopbaancoach in de hand nemen want dan liggen je talenten waarschijnlijk in een ander vakgebied en ben je misschien "onder (sociale) druk" in deze sector terrecht gekomen :humhihi
Gedeeltelijk klopt dat wel ja, ik wist niet wat ik wilde studeren, beroepentest gedaan en op advies van school de IT ingegaan.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Vakantie

Bericht door crossmountain »

Hollander schreef:
crossmountain schreef:Het zijn juist de low-cost airlines die een betere kaspositie hebben:
https://centreforaviation.com/analysis/ ... -19-517608
I know. Wat wil je daarmee zeggen in relatie tot mijn bericht? ;)
Het was een bevestiging van wat je schreef: "Meestal zijn faillissementen macro-economisch niet zo erg, het is niet zelden een gevolg van dieper liggende financiële problemen."
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door crossmountain »

ejvl schreef:
crossmountain schreef:Dan zo ik toch écht een loopbaancoach in de hand nemen want dan liggen je talenten waarschijnlijk in een ander vakgebied en ben je misschien "onder (sociale) druk" in deze sector terrecht gekomen :humhihi
Gedeeltelijk klopt dat wel ja, ik wist niet wat ik wilde studeren, beroepentest gedaan en op advies van school de IT ingegaan.
Dan was dat zeker een reformatorische school?
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.

En ik lees net op de Telegraaf dat er mogelijk nóg een zomer zonder festiviteiten en lege stranden e.d. zal zijn...
Je zit achter de kassa? :offtopic
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door ejvl »

crossmountain schreef:
ejvl schreef:
crossmountain schreef:Dan zo ik toch écht een loopbaancoach in de hand nemen want dan liggen je talenten waarschijnlijk in een ander vakgebied en ben je misschien "onder (sociale) druk" in deze sector terrecht gekomen :humhihi
Gedeeltelijk klopt dat wel ja, ik wist niet wat ik wilde studeren, beroepentest gedaan en op advies van school de IT ingegaan.
Dan was dat zeker een reformatorische school?
Zeker, de Fruytier.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Vakantie

Bericht door crossmountain »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.

En ik lees net op de Telegraaf dat er mogelijk nóg een zomer zonder festiviteiten en lege stranden e.d. zal zijn...
Je zit achter de kassa? :offtopic
Bij Schoolzicht?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.

En ik lees net op de Telegraaf dat er mogelijk nóg een zomer zonder festiviteiten en lege stranden e.d. zal zijn...
Zonder festivals en zonder lege stranden?
-
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Wat voor mijzelf betreft: we hebben een keer of 10 een mooie vakantie via Vakanz gehad en de eigenaar is een broeder van hetzelfde huis. Dan ga ik hem niet bij deze tegenwind het vel over de neus trekken, maar treedt hem welwillend tegemoet. En als hij verwacht dat hij met vouchers zijn organisatie in de lucht kan houden, ben ik graag bereid dat risico te nemen.
Maar goed, dat is persoonlijk.
Eens. Ik betaal ook iedere maand netjes de contributie van mijn sportschool. Kom er al 12 jaar. Is niet verplicht, maar is mijn kleine steentje.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

crossmountain schreef:
Hollander schreef:
crossmountain schreef:Het zijn juist de low-cost airlines die een betere kaspositie hebben:
https://centreforaviation.com/analysis/ ... -19-517608
I know. Wat wil je daarmee zeggen in relatie tot mijn bericht? ;)
Het was een bevestiging van wat je schreef: "Meestal zijn faillissementen macro-economisch niet zo erg, het is niet zelden een gevolg van dieper liggende financiële problemen."
Dat klopt inderdaad. Volgens mij heeft Ryan-Air een dusdanig stevig gevulde kas achter de hand, dat ze het nog een tijdje uit kunnen zingen. Ryan-Air heeft in ieder geval getoond een flexibel businessmodel te hebben (als ik de NOS moet geloven), aangezien ze 70% maandelijkse kostenreductie hebben gerealiseerd.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Vakantie

Bericht door crossmountain »

Hollander schreef:
crossmountain schreef:
Hollander schreef:
crossmountain schreef:Het zijn juist de low-cost airlines die een betere kaspositie hebben:
https://centreforaviation.com/analysis/ ... -19-517608
I know. Wat wil je daarmee zeggen in relatie tot mijn bericht? ;)
Het was een bevestiging van wat je schreef: "Meestal zijn faillissementen macro-economisch niet zo erg, het is niet zelden een gevolg van dieper liggende financiële problemen."
Dat klopt inderdaad. Volgens mij heeft Ryan-Air een dusdanig stevig gevulde kas achter de hand, dat ze het nog een tijdje uit kunnen zingen. Ryan-Air heeft in ieder geval getoond een flexibel businessmodel te hebben (als ik de NOS moet geloven), aangezien ze 70% maandelijkse kostenreductie hebben gerealiseerd.
Maar helaas wel over de "rug" van het personeel: https://zakenreis.nl/luchtvaart/ryanair ... on-topman/
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Dat is niet over de rug. Zo werkt het nou eenmaal. Vaak zijn het mensen met een tijdelijk contract. Of ingeleend personeel. Als het bij ons op het bedrijf slecht gaat zijn de eerste die eruit gaan de flexwerkers en de zelfstandige. Dat is nou eenmaal zo.

Ondernemen brengt risico's met zich mee.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Kan een Admin misschien hier een apart topic van maken?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

crossmountain schreef:Maar helaas wel over de "rug" van het personeel: https://zakenreis.nl/luchtvaart/ryanair ... on-topman/
Klopt. Ik boek bewust al jaren niet meer bij Ryan-Air. Het beleid richting hun eigen personeel én hun klanten toont een extreme vorm van kapitalisme. Maar mijn persoonlijke mening zegt natuurlijk niets over de mate van flexibiliteit van hun businessmodel.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Je hebt nou eenmaal verdienmodellen. De Action gaat voor veel kopen voor weinig geld. De Blokker staat meer in voor kwaliteit. Het is maar net hoe je pet staat...
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

HersteldHervormd schreef:Je hebt nou eenmaal verdienmodellen. De Action gaat voor veel kopen voor weinig geld. De Blokker staat meer in voor kwaliteit. Het is maar net hoe je pet staat...
Helemaal eens. Misschien is mijn gevoel van afkeer tegen Ryan-Air afkomstig uit dezelfde bron waardoor ik zo ook min mogelijk bij de Action naar binnenloop om daar euro's te besteden. :D
Plaats reactie