Vakantie

Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vakantie

Bericht door Ararat »

Dank voor de tips mensen!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef:Ik zie posts van ervaren treinreizigers. Ik ben als treinreiziger nooit verder gekomen dan de Ardennen. Kan iemand me een handvol do's en/of don'ts geven voor een reis met 2p? Ik denk aan een stedentrip, uit en thuis in een midweek en sta open voor alle windrichtingen, behalve het westen (en te ver naar het oosten :huhu)
Kopenhagen, Londen, Zurich, Praag en Wenen zijn echte aanraders.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Kopenhagen, Londen, Zurich, Praag en Wenen zijn echte aanraders.
Barcelona is ook in een dag te doen. En een leuke stad.
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Wij hopen zelf deze zomer naar de Ardennen te gaan. In de buurt van Durbuy. Iemand ervaring/tips? Moet ik mijn Frans weer wat bijschaven of word er ook Nederlands/Engels gesproken?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vakantie

Bericht door Ararat »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Kopenhagen, Londen, Zurich, Praag en Wenen zijn echte aanraders.
Barcelona is ook in een dag te doen. En een leuke stad.
Ook jullie bedankt! Ik denk dat -met het uitzoeken van al dit moois- de voorpret al langer duurt dan de reis zelf :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Kopenhagen, Londen, Zurich, Praag en Wenen zijn echte aanraders.
Barcelona is ook in een dag te doen. En een leuke stad.
Ook jullie bedankt! Ik denk dat -met het uitzoeken van al dit moois- de voorpret al langer duurt dan de reis zelf :D
Als je pech hebt dan is de voorpret leuker dan de reis zelf.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Kopenhagen, Londen, Zurich, Praag en Wenen zijn echte aanraders.
Barcelona is ook in een dag te doen. En een leuke stad.
Onze dochter is net twee dagen in Barcelona geweest. Idd prachtige stad. Ze ging natuurlijk met het vliegtuig vanaf Eindhoven. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vakantie

Bericht door Klavart »

huisman schreef:Voor al die vliegtuig haters en trein liefhebbers kom ik met een compromis. :garde

https://retours.eu/nl/49-trein-en-vlieg ... banner.jpg
Leuk geprobeerd, maar dit is dan toch een beter en realistischer compromis.
Daarnaast is dit compromis ook zeer geschikt voor vliegtuigliefhebbers en treinhaters. :OO3

Afbeelding
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vakantie

Bericht door Terri »

huisman schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Kopenhagen, Londen, Zurich, Praag en Wenen zijn echte aanraders.
Barcelona is ook in een dag te doen. En een leuke stad.
Onze dochter is net twee dagen in Barcelona geweest. Idd prachtige stad. Ze ging natuurlijk met het vliegtuig vanaf Eindhoven. :)
Ik krijg soms wel een beetje ( bij meerdere postings overigens) dit gevoel:
https://onzetaal.nl/taaladvies/iemand-op-de-kast-jagen

Maar goed, ieder zo z'n ding zoals pierre27 in een ander draadje al zei, alleen merk ik dat serieus nemen dan steeds lastiger wordt. :huhu
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Klavart schreef:
huisman schreef:Voor al die vliegtuig haters en trein liefhebbers kom ik met een compromis. :garde

https://retours.eu/nl/49-trein-en-vlieg ... banner.jpg
Leuk geprobeerd, maar dit is dan toch een beter en realistischer compromis.
Daarnaast is dit compromis ook zeer geschikt voor vliegtuigliefhebbers en treinhaters. :OO3

Afbeelding
:humhihi

Verder ben ik zeker geen treinhater. Kan alleen slecht tegen al die mensen die denken dat ze deugen omdat ze met de trein gaan i.p.v. het vliegtuig. Ook een stedentrip met de trein is consumeren van onnodige zaken. Van mij mag het hoor maar steeds anderen de maat nemen vind ik vermoeiend en een deuggedrag waar ik niet zo tegen kan.
Zelf zit ik vaker in de trein dan in het vliegtuig maar voel mij absoluut niet bezwaard in welk vervoermiddel dan ook.

De milieuschade door de oorlog in de Oekraïne is zo immens groot dat we voorlopig weer achteruit boeren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Verder ben ik zeker geen treinhater. Kan alleen slecht tegen al die mensen die denken dat ze deugen omdat ze met de trein gaan i.p.v. het vliegtuig. Ook een stedentrip met de trein is consumeren van onnodige zaken. Van mij mag het hoor maar steeds anderen de maat nemen vind ik vermoeiend en een deuggedrag waar ik niet zo tegen kan.
Zelf zit ik vaker in de trein dan in het vliegtuig maar voel mij absoluut niet bezwaard in welk vervoermiddel dan ook.

De milieuschade door de oorlog in de Oekraïne is zo immens groot dat we voorlopig weer achteruit boeren.
Het gaat mij er enkel om dat goedkoop vliegen ten koste gaat van mensen en van de natuur en het klimaat. Vliegen wordt zwaar gesubsidieerd door allerlei belastingkortingen.

https://schipholwatch.nl/2022/05/03/de- ... -schiphol/
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vakantie

Bericht door Ararat »

Terri schreef:
huisman schreef:Ik krijg soms wel een beetje ( bij meerdere postings overigens) dit gevoel:
https://onzetaal.nl/taaladvies/iemand-op-de-kast-jagen

Maar goed, ieder zo z'n ding zoals pierre27 in een ander draadje al zei, alleen merk ik dat serieus nemen dan steeds lastiger wordt. :huhu
Ik stond bijna op het punt om huisman in het vakje 'heiligen' te plaatsen. Die verzamel ik namelijk.

... Gelukkig zag ik dit topic net op tijd :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vakantie

Bericht door Nasrani »

HersteldHervormd schreef:Wij hopen zelf deze zomer naar de Ardennen te gaan. In de buurt van Durbuy. Iemand ervaring/tips? Moet ik mijn Frans weer wat bijschaven of word er ook Nederlands/Engels gesproken?
Ik zou je Frans maar bijschaven... mijn ervaring met Nederlands daar is dat ze dat niet spreken of niet willen spreken. Engels soms wel, maar meestal niet.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
HersteldHervormd schreef:Wij hopen zelf deze zomer naar de Ardennen te gaan. In de buurt van Durbuy. Iemand ervaring/tips? Moet ik mijn Frans weer wat bijschaven of word er ook Nederlands/Engels gesproken?
Ik zou je Frans maar bijschaven... mijn ervaring met Nederlands daar is dat ze dat niet spreken of niet willen spreken. Engels soms wel, maar meestal niet.
Avec des mains et des pieds :)
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vakantie

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Nasrani schreef:
HersteldHervormd schreef:Wij hopen zelf deze zomer naar de Ardennen te gaan. In de buurt van Durbuy. Iemand ervaring/tips? Moet ik mijn Frans weer wat bijschaven of word er ook Nederlands/Engels gesproken?
Ik zou je Frans maar bijschaven... mijn ervaring met Nederlands daar is dat ze dat niet spreken of niet willen spreken. Engels soms wel, maar meestal niet.
Avec des mains et des pieds :)
In plat Zeeuws en een handvol eurobiljetten kom je ook een heel eind hoor!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie