Vakantie

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:
Ik zou graag Moskou (Kremlin en Rode Plein) en Sint Petersburg (Winterpaleis/Hermitage) bezoeken en het stond ook in de planning. Je hebt genoeg aanbieders die deze twee steden combineren in een 8/10 daagse reis. Maar omdat nu te doen lijkt mij niet juist. Wachten maar totdat Poetin is afgezet of zoiets.
Dat lijkt me inderdaad ook wel een hele mooie reis.
Je mag wel een keertje foto’s komen kijken :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

merel schreef:
parsifal schreef:Voor ons grote kanske dat het weer Bandung in Indonesie wordt, deze zomer vliegt jongste nog gratis en hij heeft groot deel van familie nog nooit ontmoet.
Heerlijk!

Off topic: hoe bevalt het jouw vrouw in Nederland? Werkt zij ook op de uni?
Mijn vrouw wil eerst beter Nederlands leren, en ze wacht nog op een verblijfsvergunning (omdat we uit ander EU land komen en onder EU recht vallen mag ze in Nederland afwachten. In Zweden mogen kinderen niet eens voor hun eerste jaar naar de opvang (vandaar 15 maanden betaald verlof te verdelen over de ouders), en we waren dat hier ook niet van plan.

Verder is het wel wennen voor mijn vrouw. Het eten hier is beter, net als de openheid van de mensen, enbde toegankelijkheid van de gezondheidszorg. In Stockholm is het weer prettiger en de verdere voorzieningen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vakantie

Bericht door Hoopvol »

Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef:
Mister schreef:
Zeeuw schreef: Wellicht zonder alle zaken die hierbij worden geleverd. Wij zaten 2 weken, met 5 personen, in een luxe tent (zo eentje met alles erop en eraan) voor 1900 euro. Ik vond dat meevallen, als ik bv de prijzen in Nederland rond kerst zie.
Meevallen? :oO
Bij mij vallen zulke prijzen onder de noemer 'buikpijn'.
Zeker als je weet dat best wat mensen de energierekening niet kunnen betalen.
Het bijzondere is, dat ik eigenlijk nog vrijwel niemand ontmoet heb bij wie dat zo is. Ik ken mensen bij wie het serieus duurder geworden is, maar het 'niet kunnen betalen' kom ik nog niet tegen. Ik vraag me dus af of het echt 'best wat' is. Zeker straks met het plafond qua prijzen.
Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
huisman schreef:
Ik zou graag Moskou (Kremlin en Rode Plein) en Sint Petersburg (Winterpaleis/Hermitage) bezoeken en het stond ook in de planning. Je hebt genoeg aanbieders die deze twee steden combineren in een 8/10 daagse reis. Maar omdat nu te doen lijkt mij niet juist. Wachten maar totdat Poetin is afgezet of zoiets.
Dat lijkt me inderdaad ook wel een hele mooie reis.
Je mag wel een keertje foto’s komen kijken :)
Dat zou wel eens voor lange tijd de enige mogelijkheid kunnen zijn.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
Ik ken ook diverse mensen die praktisch geen verwarming aan hebben en volop in de kou zitten. Familie helpt wel wat, maar kan ook geen dubbele energie lasten betalen. Gelukkig helpen de buren elkaar met eten. Over en weer wordt gedeeld. Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

parsifal schreef:
merel schreef:
parsifal schreef:Voor ons grote kanske dat het weer Bandung in Indonesie wordt, deze zomer vliegt jongste nog gratis en hij heeft groot deel van familie nog nooit ontmoet.
Heerlijk!

Off topic: hoe bevalt het jouw vrouw in Nederland? Werkt zij ook op de uni?
Mijn vrouw wil eerst beter Nederlands leren, en ze wacht nog op een verblijfsvergunning (omdat we uit ander EU land komen en onder EU recht vallen mag ze in Nederland afwachten. In Zweden mogen kinderen niet eens voor hun eerste jaar naar de opvang (vandaar 15 maanden betaald verlof te verdelen over de ouders), en we waren dat hier ook niet van plan.

Verder is het wel wennen voor mijn vrouw. Het eten hier is beter, net als de openheid van de mensen, enbde toegankelijkheid van de gezondheidszorg. In Stockholm is het weer prettiger en de verdere voorzieningen.
Fijn dat ze zich redelijk thuisvoelt. Het Zweedse systeem van opvang leek ons ook wel fijn. Al was ik dan ruim 5 jaar niet op aan het werk geweest. Weet niet of dat zo goed is voor de binding met het werk.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
Ik ken ook gezinnen waar dat zo is hoor. En bij mij thuis staat de verwarming ook veel lager, want van het geld waar ik tot nu toe van leefde, kan ik nu echt niet meer rondkomen. Als dat een kwestie is van wat minder weggeven, dan is dat nog te overzien. Maar als je echt niet meer hebt, dan is dat heel ingrijpend.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Heel herkenbaar @DDD. Hier staat de verwarming ook beduidend lager en minder vaak aan. Dan hebben wij nog het geluk met een houtkachel. In de kou zitten hoeft daarom niet. Daarnaast hebben wij geld om warmere ( wollen) kleding te kopen en duurdere, wollen sloffen in plaats van synthetische.
Verder komen wij ook niet meer rond van het weekbudget van eerder.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

merel schreef:
Ik ken ook diverse mensen die praktisch geen verwarming aan hebben en volop in de kou zitten. Familie helpt wel wat, maar kan ook geen dubbele energie lasten betalen. Gelukkig helpen de buren elkaar met eten. Over en weer wordt gedeeld. Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
Waar komt dat laatste door? Diaconiënen willen echt graag helpen. Sterker nog, de oorsprong van het diakenambt ligt in de zorg voor de behoeftigen.
-
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
merel schreef:
Ik ken ook diverse mensen die praktisch geen verwarming aan hebben en volop in de kou zitten. Familie helpt wel wat, maar kan ook geen dubbele energie lasten betalen. Gelukkig helpen de buren elkaar met eten. Over en weer wordt gedeeld. Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
Waar komt dat laatste door? Diaconiënen willen echt graag helpen. Sterker nog, de oorsprong van het diakenambt ligt in de zorg voor de behoeftigen.
Diakenen zitten ' maar 4 jaar' in het ambt. Armoede duurt vaak langer dan 4 jaar. Zo weet op den duur een groot deel van de gemeente en een deel van het dorp dat iemand arm is. Dan houdt men liever de schijn op.
Laatst gewijzigd door merel op 12 dec 2022, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door helma »

Mannetje schreef:
merel schreef:
Ik ken ook diverse mensen die praktisch geen verwarming aan hebben en volop in de kou zitten. Familie helpt wel wat, maar kan ook geen dubbele energie lasten betalen. Gelukkig helpen de buren elkaar met eten. Over en weer wordt gedeeld. Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
Waar komt dat laatste door? Diaconiënen willen echt graag helpen. Sterker nog, de oorsprong van het diakenambt ligt in de zorg voor de behoeftigen.
Het artikel in het RD gelezen?
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Van vrijdag?

Dat bevatte niet alleen maar reclame voor de diaconie nee. Wel lastig in zo'n artikel is dat de diaconie niet kan reageren...
-
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door merel »

helma schreef:
Mannetje schreef:
merel schreef:
Ik ken ook diverse mensen die praktisch geen verwarming aan hebben en volop in de kou zitten. Familie helpt wel wat, maar kan ook geen dubbele energie lasten betalen. Gelukkig helpen de buren elkaar met eten. Over en weer wordt gedeeld. Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
Waar komt dat laatste door? Diaconiënen willen echt graag helpen. Sterker nog, de oorsprong van het diakenambt ligt in de zorg voor de behoeftigen.
Het artikel in het RD gelezen?
Wat stond daar in?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Hoopvol schreef: Ik ben de afgelopen paar weken bij twee gezinnen geweest waar de cv ketel in huis uit stond. Dat vond ik echt erg, ik ben er een aantal dagen slecht van geweest.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze binnen hele afzienbare tijd, met een plafond, weer de cv aan kunnen zetten. Geen hulp van (kerkelijke) gemeente? Buren? Familie?
Ik ken ook diverse mensen die praktisch geen verwarming aan hebben en volop in de kou zitten. Familie helpt wel wat, maar kan ook geen dubbele energie lasten betalen. Gelukkig helpen de buren elkaar met eten. Over en weer wordt gedeeld. Voor het inschakelen van de diaconie schamen ze zich te erg.
Wellicht dat iemand anders dan de diaconie in kan schakelen.
Plaats reactie