Vakantie

Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vakantie

Bericht door Hoopvol »

Mister schreef:
Zeeuw schreef: Wellicht zonder alle zaken die hierbij worden geleverd. Wij zaten 2 weken, met 5 personen, in een luxe tent (zo eentje met alles erop en eraan) voor 1900 euro. Ik vond dat meevallen, als ik bv de prijzen in Nederland rond kerst zie.
Meevallen? :oO
Bij mij vallen zulke prijzen onder de noemer 'buikpijn'.
Zeker als je weet dat best wat mensen de energierekening niet kunnen betalen.
Online
merel
Berichten: 9664
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Mister schreef:
Meevallen? :oO
Bij mij vallen zulke prijzen onder de noemer 'buikpijn'.
Het zijn helaas normale prijzen, maar ik vind het ook heel veel geld.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Dan maar géén vakantiereisje
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9664
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Dan maar géén vakantiereisje
Dat hebben wij ook enkele malen gedaan, maar vind ik toch niet prettig. Je vervalt dan toch vaak in het afmaken van klussen die zijn blijven liggen om na de vakantie weer. Daarom gaan wij het liefst wel weg.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Eens!
Ik vind het ook niet prettig om er nooit meer even uit te zijn maar vind het toch prettiger om het hele jaar of langer plezier te hebben van de 2/3000€.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Lilian1975 schreef:. Ik ben wel benieuwd in welke zin de tweede week voor jou positief opviel...

Dan wbt aansluiting vinden...: Aansluiting wel... maar het was gewoon zo lekker ontspannen Het nadeel van gewone kneuterige Franse campings is de jonge leeftijd populatie in hoogseizoen. Haar leeftijd is er dan praktisch niet. Hier vond ze ze wel. Of het wordt zo sportief dat ze vannwege haar beperkingen gewoon aan weinig mee kan doe. Is niet leuk en erg confronterend voor haar. Verder vind ik het, zeker omdat ze alleen thuis is, belangrijk dat ze niet continue op de lippen van volwassenen moet zitten. Omdat eigen leeftijd er niet is. Voordeel is gewoon. Als zij het naar hun zin hebben. Zijn ze meer geneigd positief mee te doen als er een keer iets gevraagd wordt wat minder hun voorkeur heeft.
Ja, dat is dan wel een overweging. Wij overwegen Tsjechië komend jaar. Wel weer een Nederlandstalige en christelijke camping.
Wij zijn twee keer in Tsjechië op Fonatana geweest. Goed naar ons zin gehad daar. Maar ook dat heb je na twee keer wel gezien. Daar ben ik ook een beetje bang voor bij La Bonne Source. Als we daar naar toe gaan is het vooral voor de jongste, die daar hopelijk goed aansluiting kan vinden. De zus boven haar is zes jaar ouder en heeft daar minder behoefte aan. Die kan ook een beetje haar eigen weg gaan. Dan is voor de jongste goede aansluiting op een camping best heel fijn.
Nou wie weet ontmoeten we elkaar. Wij zullen dan voor tweede keer gaan. En dan zal inderdaad alles gezien zijn... . Daarom maar wat extra boeken. En gewoon de wandelschoenen voor wandeling. Het blijft toch een andere omgeving als thuis. :)
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Mister schreef:
Meevallen? :oO
Bij mij vallen zulke prijzen onder de noemer 'buikpijn'.
Dat mag. Ik zie het als nog geen 500 pp voor 2 volle weken. Mijn vakantiegeld is gelukkig meer dan dat bedrag.
Voor kerst keken we naar Centerparcs. Dan zou je 1800 betalen voor een midweek. Dat is voor mij ook buikpijn.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Hoopvol schreef:
Mister schreef:
Zeeuw schreef: Wellicht zonder alle zaken die hierbij worden geleverd. Wij zaten 2 weken, met 5 personen, in een luxe tent (zo eentje met alles erop en eraan) voor 1900 euro. Ik vond dat meevallen, als ik bv de prijzen in Nederland rond kerst zie.
Meevallen? :oO
Bij mij vallen zulke prijzen onder de noemer 'buikpijn'.
Zeker als je weet dat best wat mensen de energierekening niet kunnen betalen.
Het bijzondere is, dat ik eigenlijk nog vrijwel niemand ontmoet heb bij wie dat zo is. Ik ken mensen bij wie het serieus duurder geworden is, maar het 'niet kunnen betalen' kom ik nog niet tegen. Ik vraag me dus af of het echt 'best wat' is. Zeker straks met het plafond qua prijzen.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
parsifal schreef:
merel schreef:Wij gaan deze maand inventariseren waar we heen willen/ kunnen. Ik vind het altijd zo lastig om een leuke camping te vinden zonder al te veel animatie, maar wat toch ook leuk is voor tieners. Daarnaast willen we ook echt wel dingen doen; musea, sporten, bergen etc. Alles staat nog open, behalve twee weken strand of zwembad. Dat willen we echt niet. Heeft iemand nog tips?
Noorwegen, als je het kunt betalen. Zo veel te kiezen daar, buurt van Oslo met goede musea, natuur dichtbij en genoeg te sporten (bijvoorbeeld fietsen richting skischans). Maar ook buurt van Bergen (wel grote kans op regen), of Flåm of Ålesund en Geiranger. Ook Jotunheimen is geweldig.
Noorwegen lijkt mij fantastisch, maar is ook wel prijzig. Denk dat het buiten ons budget ligt.

De echte Nederlandse campings hebben ook niet echt onze voorkeur. Maar ja, wat dan ;)
Rondreis met een camper door Noorwegen. Dat zouden wij ook echt graag nog eens doen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
parsifal schreef:
merel schreef:Wij gaan deze maand inventariseren waar we heen willen/ kunnen. Ik vind het altijd zo lastig om een leuke camping te vinden zonder al te veel animatie, maar wat toch ook leuk is voor tieners. Daarnaast willen we ook echt wel dingen doen; musea, sporten, bergen etc. Alles staat nog open, behalve twee weken strand of zwembad. Dat willen we echt niet. Heeft iemand nog tips?
Noorwegen, als je het kunt betalen. Zo veel te kiezen daar, buurt van Oslo met goede musea, natuur dichtbij en genoeg te sporten (bijvoorbeeld fietsen richting skischans). Maar ook buurt van Bergen (wel grote kans op regen), of Flåm of Ålesund en Geiranger. Ook Jotunheimen is geweldig.
Noorwegen lijkt mij fantastisch, maar is ook wel prijzig. Denk dat het buiten ons budget ligt.

De echte Nederlandse campings hebben ook niet echt onze voorkeur. Maar ja, wat dan ;)
Rondreis met een camper door Noorwegen. Dat zouden wij ook echt graag nog eens doen.
Ik zou graag Moskou (Kremlin en Rode Plein) en Sint Petersburg (Winterpaleis/Hermitage) bezoeken en het stond ook in de planning. Je hebt genoeg aanbieders die deze twee steden combineren in een 8/10 daagse reis. Maar omdat nu te doen lijkt mij niet juist. Wachten maar totdat Poetin is afgezet of zoiets.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9664
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
parsifal schreef:
merel schreef:Wij gaan deze maand inventariseren waar we heen willen/ kunnen. Ik vind het altijd zo lastig om een leuke camping te vinden zonder al te veel animatie, maar wat toch ook leuk is voor tieners. Daarnaast willen we ook echt wel dingen doen; musea, sporten, bergen etc. Alles staat nog open, behalve twee weken strand of zwembad. Dat willen we echt niet. Heeft iemand nog tips?
Noorwegen, als je het kunt betalen. Zo veel te kiezen daar, buurt van Oslo met goede musea, natuur dichtbij en genoeg te sporten (bijvoorbeeld fietsen richting skischans). Maar ook buurt van Bergen (wel grote kans op regen), of Flåm of Ålesund en Geiranger. Ook Jotunheimen is geweldig.
Noorwegen lijkt mij fantastisch, maar is ook wel prijzig. Denk dat het buiten ons budget ligt.

De echte Nederlandse campings hebben ook niet echt onze voorkeur. Maar ja, wat dan ;)
Rondreis met een camper door Noorwegen. Dat zouden wij ook echt graag nog eens doen.
Wel eens gekeken naar de huur van een camper in Noorwegen? Vrienden van ons waren voor de huur van een camper ( 4 personen, waarvan 2 kinderen jonger dan 5) al €2500,00 kwijt. Een camper voor 6 personen is nog veel duurder. Tel daar de overtocht en uitjes en eten bij op.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Ik zou graag Moskou (Kremlin en Rode Plein) en Sint Petersburg (Winterpaleis/Hermitage) bezoeken en het stond ook in de planning. Je hebt genoeg aanbieders die deze twee steden combineren in een 8/10 daagse reis. Maar omdat nu te doen lijkt mij niet juist. Wachten maar totdat Poetin is afgezet of zoiets.
Dat lijkt me inderdaad ook wel een hele mooie reis.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef: Rondreis met een camper door Noorwegen. Dat zouden wij ook echt graag nog eens doen.
Wel eens gekeken naar de huur van een camper in Noorwegen? Vrienden van ons waren voor de huur van een camper ( 4 personen, waarvan 2 kinderen jonger dan 5) al €2500,00 kwijt. Een camper voor 6 personen is nog veel duurder. Tel daar de overtocht en uitjes en eten bij op.
Ja, daarom is het ook een 'echt graag nog eens doen'. :)
Online
merel
Berichten: 9664
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef: Rondreis met een camper door Noorwegen. Dat zouden wij ook echt graag nog eens doen.
Wel eens gekeken naar de huur van een camper in Noorwegen? Vrienden van ons waren voor de huur van een camper ( 4 personen, waarvan 2 kinderen jonger dan 5) al €2500,00 kwijt. Een camper voor 6 personen is nog veel duurder. Tel daar de overtocht en uitjes en eten bij op.
Ja, daarom is het ook een 'echt graag nog eens doen'. :)
Ah ik dacht dat het een tip was op mijn vraag of iemand nog tips had voor ( niet te dure) zomervakantie.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef: Rondreis met een camper door Noorwegen. Dat zouden wij ook echt graag nog eens doen.
Wel eens gekeken naar de huur van een camper in Noorwegen? Vrienden van ons waren voor de huur van een camper ( 4 personen, waarvan 2 kinderen jonger dan 5) al €2500,00 kwijt. Een camper voor 6 personen is nog veel duurder. Tel daar de overtocht en uitjes en eten bij op.
Ja, daarom is het ook een 'echt graag nog eens doen'. :)
Ah ik dacht dat het een tip was op mijn vraag of iemand nog tips had voor ( niet te dure) zomervakantie.
Ow, nee, dat was het niet. Het is wel een tip voor een (al te dure) zomervakantie.
Ik wil nog wel graag eens naar de Azoren in de tijd dat de walvissen er langs komen. Dat zou ik graag nog eens van heel dichtbij bekijken.
Plaats reactie