Vakantie

HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:Dit jaar Denemarken voor ons.
Hadden jullie het al gepland? Zeker wel een beetje spannend met al die Deense maatregelen?

Zuid-Frankrijk, Languedoc-Roussillon voor ons
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 09 jul 2020, 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Hadden jullie het al gepland? Zeker wel een beetje spannend met al die Deense maatregelen?

Zuid-Frankrijk, Languedoc-Roussillon voor ons
Nee, afgelopen weekend bedacht en twee huizen geboekt. Spannend, vind ik wel meevallen. De Denen hebben de zaakjes goed voor elkaar en het is er minder druk dan in Zuid-Frankrijk, verwacht ik.

Meestal zoeken wij ook de zon op in Frankrijk, maar dit jaar slaan we een keer over. Zwembadtijden op campings zijn vaak beperkt tot enkele minuten per dag.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Hadden jullie het al gepland? Zeker wel een beetje spannend met al die Deense maatregelen?

Zuid-Frankrijk, Languedoc-Roussillon voor ons
Nee, afgelopen weekend bedacht en twee huizen geboekt. Spannend, vind ik wel meevallen. De Denen hebben de zaakjes goed voor elkaar en het is er minder druk dan in Zuid-Frankrijk, verwacht ik.

Meestal zoeken wij ook de zon op in Frankrijk, maar dit jaar slaan we een keer over. Zwembadtijden op campings zijn vaak beperkt tot enkele minuten per dag.
Ik ben erg benieuwd hoe het is. Wij gaan normaliter ook naar Frankrijk. Maar Scandinavie trekt me toch ook wel. Ik zou dolgraag een keer een walvistrip doen met zo een gammel klein rubberbootje.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Hollander schreef:
merel schreef:(...) Wij gaan dit jaar naar de Wadden, vliegeren, museum, krabbenvangen, fietsen, Wadlopen, makreel vangen etc. Heel veel zin in!
Dit klinkt fantastisch. Op makreel vangen na, zijn dit voor mij de meest ontspannende vakanties. De waddeneilanden en meest noordelijke provincies zijn sowieso een heel stuk aangenamer dan de zuidelijke provincie met veel eilanden.
Dat vind ik ook, dat is een van de weinig plekken waar ik echt een vakantiegevoel krijg. Makreel vangen is echt heel leuk. Dat gebeurt 's avonds. Manlief doet het met de jongens en de volgende morgen krijg je de vissen gerookt op de camping aangeleverd.

Scandinavië, Schotland en Ierland trekken ons ook het meest. Ik denk dat de kans erg klein is dat wij ooit naar het Zuiden zullen gaan. Als die zon is voor een aantal van ons niet zo goed.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Iemand een tip voor een bed and breakfast ergens in een leuke omgeving?
Vorig jaar zijn we naar deze geweest http://roozes.nl/ en dat was heel erg leuk. Dit jaar willen we een andere omgeving dan Zeeland. Een mooie stad niet al te ver weg is wel een pré. Verder zijn we (2 personen) nogal flexibel.
Kennissen van ons exploiteren deze: https://www.bnblivingstone.nl/
Inderdaad ook in Gouda; zij zijn daar nogal gek mee.

Enige tijd geleden stuurden ze een link met een soort recensie van 3 bed-en-breakfast-huizen, waaronder die van hen: https://www.npostart.nl/bed-breakfast/0 ... W_04562083
Alleen werkt die nu niet meer, als je geen NPO-Plus-account hebt.

Het mooie is dat ze de opbrengst aan een goed doel doneren (kindertehuis in Afrika, of zo, precies weet ik het niet meer).
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

merel schreef:Dat vind ik ook, dat is een van de weinig plekken waar ik echt een vakantiegevoel krijg. Makreel vangen is echt heel leuk. Dat gebeurt 's avonds. Manlief doet het met de jongens en de volgende morgen krijg je de vissen gerookt op de camping aangeleverd.
Ik heb nog nooit makreel gevangen, maar het past inderdaad helemaal. Maar op het wad kan je eigenlijk zoveel moois zien en doen, dat ik mijn hele vakantie daar zou door kunnen brengen. Ga je ook naar een waddeneiland of blijf je op het vaste land?
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Ja, wij gaan twee weken naar Terschelling. Heerlijk!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Volgens mij ben jij een keer in Zeeland in een tentje zo nat geregend dat je er een vakantietrauma aan hebt overgelaten.
Alleen de verhalen al Jantje.
Ik ben er alleen nog maar een paar keer een dagje geweest.
Was gek zat.
Waar precies? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat kan ik eigenlijk niet vertellen.
Meerdere plaatsen.
Oostkapelle vast niet dan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Dat denk jij.
Ik heb kennissen daar.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

2 daagjes Luttenberg in een B&B, voor de rest thuis
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

Bezorgd schreef:Dat denk jij.
Ik heb kennissen daar.
Straks ga je ook nog zeggen dat ze in GG Oostkapelle kerken. :langue
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:2 daagjes Luttenberg in een B&B, voor de rest thuis
Daar hebben ze een prachtige Lourdesgrot, en een mooie RK Kerk. De Lourdesgrot heb ik overigens nooit bezocht, maar we rijden er altijd gewoon voorbij, net als die RK Kerk.
Maar Luttenberg is niet alleen een dorp, het is ook een heuvel, een soort vooruitgeschoten bergje van de Sallandse Heuvelrug. Verder is het Overijssel, en daar is het overigens best goed toeven. Kerken vanuit Luttenberg kan in Zwolle, Staphorst, Wierden enz. Wel moet gezegd worden dat de directe omgeving van Luttenberg RKK is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

-DIA- schreef:
Herman schreef:2 daagjes Luttenberg in een B&B, voor de rest thuis
Daar hebben ze een prachtige Lourdesgrot, en een mooie RK Kerk. De Lourdesgrot heb ik overigens nooit bezocht, maar we rijden er altijd gewoon voorbij, net als die RK Kerk.
Maar Luttenberg is niet alleen een dorp, het is ook een heuvel, een soort vooruitgeschoten bergje van de Sallandse Heuvelrug. Verder is het Overijssel, en daar is het overigens best goed toeven. Kerken vanuit Luttenberg kan in Zwolle, Staphorst, Wierden enz. Wel moet gezegd worden dat de directe omgeving van Luttenberg RKK is.
We zijn zondag weer thuis, anders had ik even het speelrooster van Hendrikus opgevraagd om daar ter kerke te gaan. Dus heel snel zal ik niet volledig Rooms worden. En met dat Coronagebeuren zal het wel lastig worden als gast ergens een kerkdienst te bezoeken.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:
-DIA- schreef:
Herman schreef:2 daagjes Luttenberg in een B&B, voor de rest thuis
Daar hebben ze een prachtige Lourdesgrot, en een mooie RK Kerk. De Lourdesgrot heb ik overigens nooit bezocht, maar we rijden er altijd gewoon voorbij, net als die RK Kerk.
Maar Luttenberg is niet alleen een dorp, het is ook een heuvel, een soort vooruitgeschoten bergje van de Sallandse Heuvelrug. Verder is het Overijssel, en daar is het overigens best goed toeven. Kerken vanuit Luttenberg kan in Zwolle, Staphorst, Wierden enz. Wel moet gezegd worden dat de directe omgeving van Luttenberg RKK is.
We zijn zondag weer thuis, anders had ik even het speelrooster van Hendrikus opgevraagd om daar ter kerke te gaan. Dus heel snel zal ik niet volledig Rooms worden. En met dat Coronagebeuren zal het wel lastig worden als gast ergens een kerkdienst te bezoeken.
Over het orgel in Luttenberg weet ik niets. Maar ik denk wel dat dit het mooiste van heel de kerk is...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Bezorgd schreef:Dat denk jij.
Ik heb kennissen daar.
Straks ga je ook nog zeggen dat ze in GG Oostkapelle kerken. :langue
Ja. Wie weet... Maarre, je komt nooit bij die kennissen op bezoek, begrijp ik?

Of is er toch kans dat ik je van de zomer op het dorp signaleer? Want dan houd ik mijn ogen goed open...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie