Vakantie

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:[

Overigens, hoe de jongere mannenbroeders die een duik in de zee nemen, dit daar dan doen, vraag ik mij zeer af.
Het parkje heeft zelf geen strand.
Dus is er onderweg genoeg mogelijkheid om de ontblote benen weer te bedekken.
:D :D

Tjonge. Ik geef het ze te doen, als het van de zomer weer 40 graden wordt...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Hoopvol schreef:
DDD schreef:Wat jij wel en niet dubieus noemt, is zonder nadere toelichting, die ontbreekt, van weinig belang. Twee kwaliteitsmedia geven een duidelijke schets van de sektarische trekken van deze kerkelijke gemeenschap.

Er zijn daarnaast ook bronnen uit de eerste hand op dit forum. Verder kan iedereen zelf vaststellen dat de kerkelijke gemeenschap geen website heeft. Dat is ook al geen goed teken.

Voor het geval er dan nog twijfels zouden zijn, kun je de huisregels van het plaatselijke bungalowpark lezen. Dan is duidelijk dat het geheel extreme trekken heeft. Een man mag er op zondag (of misschien zelfs wel door de weeks) niet eens in een korte broek rondlopen. Ik herinner mij dat dat al eerder onderwerp van gesprek was, dat hoeven we niet over te doen.
Je levert 1 kwaliteitsmedia aan, Trouw. Inderdaad kwaliteitsmedia, maar niet op gebied van kerk en godsdienst.

Er is 1 bron van eerste hand van niet vrolijk groetende mensen. @merel heeft geen waardeoordeel gegeven aan @mannetje over hoe het bevallen is

Er is 1 bungalowpark, wat feitelijk losstaat van de kerk, maar de eigenaren zijn naar wat ik verneem lid van de gemeente, en die hanteren regels die jij te streng vind. Je voert een regel aan dat een man zondags niet in korte broek mag lopen.

En je noemt de kerk een sekte? Sorry, ik vind dit geen goede onderbouwing. Dat doe je normaal beter.
Trouw is juist wel een goede krant op het gebied van religie en filosofie. En daarnaast is de Groene Amsterdammer ook een serieus medium. Als je die twee bij elkaar optelt, krijg je twee kwaliteitsmedia.

Ik noem de kerk geen sekte. Ik zeg dat ik mij kan voorstellen dat buitenstaanders vinden dat de kerk sekte-achtige trekken heeft. Ik kan niet beoordelen in hoeverre dat ook daadwerkelijk zo is, maar naar buiten toe is de indruk in ieder geval wel zo.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Vakantie

Bericht door Christen »

Beetje respect voor die mensen hoor.. kom op.. jullie zijn refo's.. ze zijn hartstikke aardig. Bij Merel moest ik glimlachen.. ik herinner me een preek cgk-gg. Maar op dat orgel heeft mijn moeder nogal eens gespeeld. Ik ga veelal met Landal maar ik zou gerust nog een keer naar dit park gaan. En dat voor zo'n vrijbuiter..
Komt ds. Van Dieren daar ook niet?
Ik herinner me dat ik als klein meisje een knipoog van hem kreeg net voordat de dienst begon..
Laatst gewijzigd door Christen op 15 mei 2020, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Leggings mag daar ook niet maar word stiekum weleens gedaan.
Ze zien liever mooie vrouwenbenen met niet te korte maar ook niet te lange rokken.

Het is daar trouwens allemaal maar buitenkant hoor.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Vakantie

Bericht door Christen »

Orchidee schreef:Leggings mag daar ook niet maar word stiekum weleens gedaan.
Ze zien liever mooie vrouwenbenen met niet te korte maar ook niet te lange rokken.

Het is daar trouwens allemaal maar buitenkant hoor.
Ik heb wel leggings aangehad. Geen lange broek. Ik heb geen gezeur gehad.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Mag je op Schoolzicht wel in korte broek rond lopen als man?

Ik begrijp overigens die korte broeken discussie echt niet. Ik gruw alleen maar bij het zien van een paar mannenkuiten.
Een rok-lengte regel vind ik begrijpelijker.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Orchidee schreef:Leggings mag daar ook niet maar word stiekum weleens gedaan.
Ze zien liever mooie vrouwenbenen met niet te korte maar ook niet te lange rokken.

Het is daar trouwens allemaal maar buitenkant hoor.
Dat laatste is een veroordeling. En dat past niet volgens Matthéüs 7.

Verder blijkt vooralsnog dat in Zeeland alles beter is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Wat een bijzondere mensen hier.

Ik loop heel vaak in korte broek, en ik ben vooral verbaasd dat mensen gruwen van mannenkuiten. Dat lijkt mij een heel kruis, zeker in de zomer, als de halve wereld met korte broeken loopt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Mag je op Schoolzicht wel in korte broek rond lopen als man?

Ik begrijp overigens die korte broeken discussie echt niet. Ik gruw alleen maar bij het zien van een paar mannenkuiten.
Een rok-lengte regel vind ik begrijpelijker.
Ja. Dat mag daar wel. Het staat zelfs expliciet op de website.

Verder eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:Wat een bijzondere mensen hier.

Ik loop heel vaak in korte broek, en ik ben vooral verbaasd dat mensen gruwen van mannenkuiten. Dat lijkt mij een heel kruis, zeker in de zomer, als de halve wereld met korte broeken loopt.
Klopt, gelukkig heb ik het met veel vrouwenkuiten niet.

Overigens fijn dat er weer eens een inhoudelijk gesprek is hier.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Staat expliciet op de website dat je met een korte broek mag lopen? Dat ga ik onmiddellijk bekijken.

Dat staat er inderdaad. Heel tactisch verwoord. Je mag er zelfs niet vliegeren op zondag, maar wel met een korte broek lopen. En niet naar het strand op zondag. Het zou interessant zijn om een poll te houden over de regels op Schoolzicht.

Ik fiets geregeld op zondag naar mijn familie, dan kom ik langs verschillende reformatorische dorpen, en dan kom ik veel fietsende en wandelende geloofsgenoten tegen. Maar in Zeeland mag dat dan weer niet, terwijl Zeeland van oorsprong tot de gematigde flank behoort.
Laatst gewijzigd door DDD op 15 mei 2020, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Wat een bijzondere mensen hier.

Ik loop heel vaak in korte broek, en ik ben vooral verbaasd dat mensen gruwen van mannenkuiten. Dat lijkt mij een heel kruis, zeker in de zomer, als de halve wereld met korte broeken loopt.
Een driekwartbroek is natuurlijk altijd een tussenoptie, hé? :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Mag je op Schoolzicht wel in korte broek rond lopen als man?

Ik begrijp overigens die korte broeken discussie echt niet. Ik gruw alleen maar bij het zien van een paar mannenkuiten.
Een rok-lengte regel vind ik begrijpelijker.
Ja. Dat mag daar wel. Het staat zelfs expliciet op de website.

Verder eens.
Gelukkig maar.
Bij warm weer is een korte broek toch fijn. Ook voor mannen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Staat expliciet op de website dat je met een korte broek mag lopen? Dat ga ik onmiddellijk bekijken.
https://www.campingschoolzicht.nl/campi ... dentiteit/
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
DDD schreef:Wat een bijzondere mensen hier.

Ik loop heel vaak in korte broek, en ik ben vooral verbaasd dat mensen gruwen van mannenkuiten. Dat lijkt mij een heel kruis, zeker in de zomer, als de halve wereld met korte broeken loopt.
Een driekwartbroek is natuurlijk altijd een tussenoptie, hé? :D
Zeker.
Zo'n strak zwembroekje vind ik wel afkeuringswaardig.

Ik ga ze op Texel steeds beter begrijpen, gaande deze discussie.
Plaats reactie