Vakantie

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Ik snap dat een andere taal wat moeilijk is voor de Zeeuwen, het is je dus vergeven :haha.
Je zou toch verwachten dat Zeeuwen Duits spreken. Het is in de zomer toch de meest gesproken taal in Zeeland.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ik snap dat een andere taal wat moeilijk is voor de Zeeuwen, het is je dus vergeven :haha.
Je zou toch verwachten dat Zeeuwen Duits spreken. Het is in de zomer toch de meest gesproken taal in Zeeland.
Klopt helemaal, maar dan ga je er wel uit van een bepaald aanpassingsvermogen.
En dat hebben ze niet allemaal, vooral GG'ers uit Zeeland. :D :D :D :D
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

weet iemand of in de Ardeche er schriftgetrouwe kerken zijn? of waar ik zoiets zou kunnen vinden?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:weet iemand of in de Ardeche er schriftgetrouwe kerken zijn? of waar ik zoiets zou kunnen vinden?
https://www.connectedchurches.nl/congre ... tionId=596 Misschien?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Vakantie

Bericht door Susan »

Bertiel schreef:weet iemand of in de Ardeche er schriftgetrouwe kerken zijn? of waar ik zoiets zou kunnen vinden?
Google op:
Y a-t-il des églises protestantes en Ardèche

Evangelisch wel maar ik weet niet hoe schriftgetrouw zij zijn.
https://eglise-saintpriest.org/
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Alle EREI-kerken zijn bijbelgetrouw. Maar een deel van de ERF ook.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Heeft iemand een tip voor een eenvoudig maar sfeervolle verblijfsplaats voor twee personen in de Cotswolds? Een vakantiehuisje is prima, maar een kamer met ontbijt ook. Een eenvoudig hotel ook.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vakantie

Bericht door Nasrani »

Heeft iemand tips voor een Nederlandse camping of vakantiepark in Duitsland of Frankrijk? Vakanz en O&S ken ik. Het mag ook kleinschalig zijn.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Le font du Merle, aan de rand van de Cevennen. Een eenvoudige camping maar met een zwembad en net sanitair.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Eigenlijk twee vakanties geboekt/afgesproken.

De eerste is een mini vakantie. Eind april . Zonder man
en kinderen en hond. Vorig jaar ook gedaan. En het beviel. Net kort genoeg om niet je helemaal alleen en verlsten te voelen. En net lang genoeg om heel graag weer bij het gezin te zijn. Lopend over het Pieterpad. In drie dagen. Van Rolde naar Coevorden...overnachten bij adressen van VODF. En zo kan het gebeuren dat je overnacht in een pipowagen :yahoo


Deze zomer hopen we als gezin weer te kamperen. En dochterlief is blij. Een bekende plek voor haar. Wel gaan we er niet rechtstreeks heen. Maar combineren het met een midweek Normandie. En dan in de buurt van de invasiestranden. Bij een heus chateau. We dachten slim te zijn. En zo de extra toeslag op la Bonne Source te omzeilen omdat we dan wel op zaterdag aankomen. Helaas pindakaas. We mogen de toeslag toch betalen. Want we vertrekken niet op een zaterdag...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vakantie

Bericht door Zita »

Lilian1975 schreef: Lopend over het Pieterpad. In drie dagen. Van Rolde naar Coevorden...overnachten bij adressen van VODF. En zo kan het gebeuren dat je overnacht in een pipowagen :yahoo

Wat superleuk! Is VODF ook te doen in je eentje? Ik ben totaal niet bang uitgevallen, fiets gerust rond middernacht nog in mijn eentje door de binnenstad enz, maar in onbekende andermans huis slapen vind ik toch wat ongemakkelijk. Of heb ik gewoon teveel foute berichten op het netvlies staan (die ook nog eens niets met VODF te maken hebben)?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Ik heb er wel goede ervaringen mee. De adressen en huiseigenaren zijn bekend trouwens. Het lijkt mij niet dat je 's nachts bezoek hoeft te verwachten. Maar je kunt ook met zijn tweeën slapen bij VODF. Al was dat niet de vraag. Ik zou liever alleen bij een VODF-adres slapen dan in een hotel.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

Wij gaan eind april een week naar Drenthe en in de zomervakantie drie weken naar de Ardèche
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:
Lilian1975 schreef: Lopend over het Pieterpad. In drie dagen. Van Rolde naar Coevorden...overnachten bij adressen van VODF. En zo kan het gebeuren dat je overnacht in een pipowagen :yahoo

Wat superleuk! Is VODF ook te doen in je eentje? Ik ben totaal niet bang uitgevallen, fiets gerust rond middernacht nog in mijn eentje door de binnenstad enz, maar in onbekende andermans huis slapen vind ik toch wat ongemakkelijk. Of heb ik gewoon teveel foute berichten op het netvlies staan (die ook nog eens niets met VODF te maken hebben)?
Ik ben lid. En dan zie je op de site of in het boekje of de contact persoon vrouw is. Ik zou niet zo snel bij man alleen overnachten. Gewoon. Aan de andere kant. Rare figuren, als je er melding van maakt bij VODF zal het snel afgelopen zijn, lijkt me. Dus ik ga er maar vanuit dat het veilig is. Verder bel ik van te voren. Het kan natuurlijk ook gewoon een echtpaar zijn. Zo kan je inschatten of het prettig klinkt. Je slaapt er maar 1 nacht. Vorig jaar was heel leuk. Een weduwe vrouw die dit is gaan doen. Goede gesprekken gehad. Maar ook echt wel privacy. Ik had 37 km gelopen. En was best moe. Ze had een.lekkere warme hap klaargemaakt. En 's Avonds kon ik me gerust vroeg terugtrekken op de logeerkamer. Ik had eigen douce. (Dit zijn ook dingen waarop je kunt selecteren) Dit jaar ook 1 overnachting bij een vrouw in huis. Via via hoorde ik dat het een aardige vrouw is. En de tweede nacht dus in een pipowagen op een mini camping naast het huis van de eigenaren. Het kan ook in een tuinhuis zijn. Of soms heb je zelfs een hele bovenverdieping of appartement tot je beschikking.
Je moet het wel leuk vinden om mensen te ontmoeten. Met zijn tweeën is natuurlijk makkelijker, denk ik. Dit jaar zal ik bij het tweede adresje onderweg eten. En dan nog uurtje of anderhalf doorlopen. Komt beter uit. En zo duurt de avond niet zo lang :)
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 21 feb 2023, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Bertiel schreef:Wij gaan eind april een week naar Drenthe en in de zomervakantie drie weken naar de Ardèche
Wie weet kom ik jullie op mijn wandeling tegen ;)
En Ardeche. Super mooi. Kan wel zinderend heet zijn.
Plaats reactie