Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

Opgebeurd worden door het Kromme in het levenslot na een paar emotionele dagen.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Een quooker geïnstalleerd thuis. Zuster HH helemaal blij dat die waterkoker van het aanrecht weg kan ;)

Best wel een gepriegel met waterleidingen, koppelingen en slangetjes. Ik moest hele stukken afvoerpijpen demonteren voordat ik goed bij de slangetjes kon. Ik ben altijd een beetje huiverig met water/gasleidingen, het lijkt er voor alsnog op dat het goed aangesloten is.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Valcke »

Marck schreef:Opgebeurd worden door het Kromme in het levenslot na een paar emotionele dagen.
Een zeer nuttig boekje! Zeker wanneer een mens moeilijke en onbegrepen wegen moet gaan.
Laatst gewijzigd door Valcke op 17 nov 2022, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Valcke schreef:
Marck schreef:Opgebeurd worden door het Kromme in het levenslot na een paar emotionele dagen.
Een zeer nuttig boekje! Zeker wanneer een mens moeilijke en onbegrepen wegen moeten gaan.
Inderdaad!!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:Een quooker geïnstalleerd thuis. Zuster HH helemaal blij dat die waterkoker van het aanrecht weg kan ;)

Best wel een gepriegel met waterleidingen, koppelingen en slangetjes. Ik moest hele stukken afvoerpijpen demonteren voordat ik goed bij de slangetjes kon. Ik ben altijd een beetje huiverig met water/gasleidingen, het lijkt er voor alsnog op dat het goed aangesloten is.
Hou is graag op de hoogte van eventuele verschillen in je stroomgebruik! Wij hebben een Quooker, het vermoeden bestaat dat die best wat stroom slurpt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Een quooker geïnstalleerd thuis. Zuster HH helemaal blij dat die waterkoker van het aanrecht weg kan ;)

Best wel een gepriegel met waterleidingen, koppelingen en slangetjes. Ik moest hele stukken afvoerpijpen demonteren voordat ik goed bij de slangetjes kon. Ik ben altijd een beetje huiverig met water/gasleidingen, het lijkt er voor alsnog op dat het goed aangesloten is.
Hou is graag op de hoogte van eventuele verschillen in je stroomgebruik! Wij hebben een Quooker, het vermoeden bestaat dat die best wat stroom slurpt.
Ze hebben ons juist verteld dat een Quooker erg weinig verbruikt. Ik vind het echt de aanschaf van het jaar.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Een quooker geïnstalleerd thuis. Zuster HH helemaal blij dat die waterkoker van het aanrecht weg kan ;)

Best wel een gepriegel met waterleidingen, koppelingen en slangetjes. Ik moest hele stukken afvoerpijpen demonteren voordat ik goed bij de slangetjes kon. Ik ben altijd een beetje huiverig met water/gasleidingen, het lijkt er voor alsnog op dat het goed aangesloten is.
Hou is graag op de hoogte van eventuele verschillen in je stroomgebruik! Wij hebben een Quooker, het vermoeden bestaat dat die best wat stroom slurpt.
Ze hebben ons juist verteld dat een Quooker erg weinig verbruikt. Ik vind het echt de aanschaf van het jaar.
Permanent water kokend houden moet toch meer energie kosten dan drie keer per dag water koken? Of snap ik nu echt veel te weinig van energie enzo?
Stiekem is dit overigens ook een beetje jaloezie. Een Quooker lijkt me heel fijn. Het enige voordeel wat een waterkoker heeft, is dat je precies de vaatwasser kunt uitruimen in de tijd dat dat ding aan de kook komt. En ik heb geen keukenkastje over waar hij in zou passen.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Een quooker geïnstalleerd thuis. Zuster HH helemaal blij dat die waterkoker van het aanrecht weg kan ;)

Best wel een gepriegel met waterleidingen, koppelingen en slangetjes. Ik moest hele stukken afvoerpijpen demonteren voordat ik goed bij de slangetjes kon. Ik ben altijd een beetje huiverig met water/gasleidingen, het lijkt er voor alsnog op dat het goed aangesloten is.
Hou is graag op de hoogte van eventuele verschillen in je stroomgebruik! Wij hebben een Quooker, het vermoeden bestaat dat die best wat stroom slurpt.
Als je wat heet water uit de boiler tapt, dan gaat hij daarna weer vullen, dat kost natuurlijk wel wat energie. Zegmaar een 1500 watt/h. Gelukkig doet hij het maar een paar minuten meestal. Het stand-by verbruik is maar 15 watt. Dat is op jaarbasis zo'n 131kW, dus met vullen zal je misschien op een 150kW uitkomen. Wat zal een waterkoker per jaar je kosten? Misschien een 40kW? Dat moet je er wel vanaf halen uiteraard. Ik heb trouwens een app waarmee ik live het verbruik kan zien van stroom, dat helpt wel om e.e.a. inzichtelijk te maken. Gas gaat per half uur geloof ik.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Zita schreef:
merel schreef:
Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Een quooker geïnstalleerd thuis. Zuster HH helemaal blij dat die waterkoker van het aanrecht weg kan ;)

Best wel een gepriegel met waterleidingen, koppelingen en slangetjes. Ik moest hele stukken afvoerpijpen demonteren voordat ik goed bij de slangetjes kon. Ik ben altijd een beetje huiverig met water/gasleidingen, het lijkt er voor alsnog op dat het goed aangesloten is.
Hou is graag op de hoogte van eventuele verschillen in je stroomgebruik! Wij hebben een Quooker, het vermoeden bestaat dat die best wat stroom slurpt.
Ze hebben ons juist verteld dat een Quooker erg weinig verbruikt. Ik vind het echt de aanschaf van het jaar.
Permanent water kokend houden moet toch meer energie kosten dan drie keer per dag water koken? Of snap ik nu echt veel te weinig van energie enzo?
Stiekem is dit overigens ook een beetje jaloezie. Een Quooker lijkt me heel fijn. Het enige voordeel wat een waterkoker heeft, is dat je precies de vaatwasser kunt uitruimen in de tijd dat dat ding aan de kook komt. En ik heb geen keukenkastje over waar hij in zou passen.
De lucht in een boilervat is zo ijl dat er bijna geen energie verloren gaat. Het stand-by vermogen is daardoor bijzonder laag. Technische vernuft vind ik dat. 3x water koken is al gauw 20 minuten de waterkoker aan, dat is ongeveer een 750W. Het valt dus wel mee. Daarnaast verspil je met een quooker geen water. In een waterkoker kook je altijd te veel water, dit is eigenlijk weggegooide energie.

Ik krijg trouwens complimenten nu naast me hoe zacht het water is van de thee, er zit een kalkfilter in :tilt
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Dat weggegooide water is inderdaad wel een punt. Het zou mij niet verbazen als er mensen zijn die geregeld twee tot drie keer te veel koken. Dat zie ik ook op kantoor.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mister »

De kosten van zo'n warmwatervoorziening liggen boven de 1000 euro zie ik. Dan moet je toch wel heel wat bakjes thee drinken om die kosten er uit te hebben.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door newton »

Mister schreef:De kosten van zo'n warmwatervoorziening liggen boven de 1000 euro zie ik. Dan moet je toch wel heel wat bakjes thee drinken om die kosten er uit te hebben.
Quooker is er niet voor de energiebesparing, maar voor het comfort. Instant kokend water is erg prettig als je veel thee drinkt, of tijdens het koken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

aggieoudje schreef:Reunie van mijn oude basisschool die dit jaar 50 jaar bestaat. Een aantal van mijn oude meesters en juffen mogen ontmoeten en ook een aantal oud klasgenoten. Was echt heel leuk!
Inmiddels alweer 27 jaar geleden de basisschool verlaten, maar erg leuk om er weer eens terug te zijn.
(Ik sta nu overigens wel om de week op dinsdag bij het hek om mijn nichtje, die net 4 jaar is, op te halen maar kom eigenlijk nooit binnen.)
Ik heb er echt "strijd" mee gehad voor mezelf:
Aan de ene kant wilde ik er naar toe,
(Véél herinneringen, gevoelens aan) aan de andere kant weet ik dat het veel "oud zeer" naar boven zou halen.
Ooit begonnen in de noodlokaaltjes 50 jaar geleden, de eerste paal "viering" voor het huidige schoolgebouw bewust meegemaakt, enz, enz.
Toch mezelf "beschermd" voor, of misschien wel weggedoken voor de confrontatie en werkelijkheid die de Koelmanschooltijd heeft betekend in en voor de rest van mijn leven.
Wat is de basis(school) belangrijk voor een mensenleven!
Mooi en fijn als je er met warme en goede gevoelens op terug kan kijken!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

newton schreef:
Mister schreef:De kosten van zo'n warmwatervoorziening liggen boven de 1000 euro zie ik. Dan moet je toch wel heel wat bakjes thee drinken om die kosten er uit te hebben.
Quooker is er niet voor de energiebesparing, maar voor het comfort. Instant kokend water is erg prettig als je veel thee drinkt, of tijdens het koken.
Precies! Ik vond het de beste aanschaf in de keuken. Ik gebruik de Quooker meerdere keren per dag. Wij zetten trouwens nooit een kopje thee, maar altijd een pot. Daarnaast zet ik het eten op met het water uit de Quooker.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Ik heb trouwens een app waarmee ik live het verbruik kan zien van stroom, dat helpt wel om e.e.a. inzichtelijk te maken. Gas gaat per half uur geloof ik.
Welke app is dat?
Plaats reactie