Wat doen we vandaag?

merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

refo schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:De podcast Biblebelt luisteren. Ik irriteer me toch best.
Vertel.
Ik vind het zo stereotype bashen: vrouwen alleen het aanrecht als recht, als homo kun je er niet terecht, dominees praten langzaam en veel over uiterlijk, ‘tegenwoordig zitten ze zelfs op social media’, ‘GerGem Vlissingen is nogal licht’, ‘Schoolzicht is zwaar’, ‘als je bij een man op interview komt brengt de vrouw drinken en trekt zich bescheiden terug’ enz enz enz. Voelt echt als een paar dames die flink trappen naar vroeger ipv journalistiek.
Dat heb je met stereotiep gedrag. Als het beschreven wordt staat het soms wel raar. Dan noemen we het gauw bashen en hoeven we er niets mee.
Ik denk wel dat je hier een punt hebt. Als je midden in een bepaalde situatie zit, heb je het vaak niet zo door. Dan is dat normaal. een voorbeeld; mijn man verbaasde zich als outsider over het feit dat relatief veel meisjes/vrouwen na hun VWO diploma naar de Pabo gingen of naar het HBO-V. Bij navraag was het argument dat je dan veel makkelijker kan parttimen. Dat zie je in seculier Nederland bijna niet.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

refo schreef:
huisman schreef:
Zeeuw schreef:De podcast Biblebelt luisteren. Ik irriteer me toch best.

Ik irriteer mij aan (bijna) alle jongens en meisjes in de journalistiek. Ze hebben een HAVO diploma met een aanvullend opleidingtje en een algemene ontwikkeling van een garnaal.

Gisteren weer zo’n kop (Telegraaf en wat regionale kranten.) Paniek op vliegveld Eindhoven. Was gewoon een voorzorgslanding van een tankvliegtuig . Zulke landingen zijn bijna dagelijkse praktijk in de luchtvaart. Niks paniek!

Onze jongentjes en meisjes zijn alleen geïnteresseerd in spectaculair nieuws daarom is alles tegenwoordig ook een crisis.

Klimaat, stikstof, energie, voedsel, enz. overal past het woord crisis achter. ::please
Ik hoop toch niet dat tankvliegtuigen (bijna) dagelijks een voorzorgslanding moeten maken. Dan kun je op dat gebied toch wel van een crisis spreken. En de vier zaken die in je laatste zin staan, zijn momenteel inderdaad in crisis. Een crisis is een zware noodsituatie waarbij het functioneren van een stelsel (van welke aard dan ook) ernstig verstoord raakt. Dat huize Huisman er (momenteel) niet door geraakt wordt, wil niet zeggen dat dat geen crises zijn.
Voorzorgslandingen komen bijna dagelijks voor. Zeker in de militaire luchtvaart maar ook bij de civiele tak. Zorgt nooit voor paniek alleen wel in de krant.

Paniek bij de brandweer vanwege een brandje zou van dezelfde orde zijn.

Doordat ook jij weinig historisch besef hebt is bij jou het woord crisis onderhevig aan slijtage. In de Oekraïne mogen ze vooral in het oosten en zuiden spreken van een crisis.
Bij een voedselcrisis zie ik de beelden van het nabije verleden in delen van Afrika waar mensen letterlijk stierven van de honger.

Een paar dagen geleden met een paar kleinkinderen gegeten bij een propvolle MacDonalds. Noemen wij dat een voedselcrisis? De supermarkten liggen bomvol.

Natuurlijk zijn er grote problemen op verschillende terreinen dat ontken ik niet maar bewaar het woord crisis voor zaken die veel urgenter en ernstiger zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:De podcast Biblebelt luisteren. Ik irriteer me toch best.
Vertel.
Ik vind het zo stereotype bashen: vrouwen alleen het aanrecht als recht, als homo kun je er niet terecht, dominees praten langzaam en veel over uiterlijk, ‘tegenwoordig zitten ze zelfs op social media’, ‘GerGem Vlissingen is nogal licht’, ‘Schoolzicht is zwaar’, ‘als je bij een man op interview komt brengt de vrouw drinken en trekt zich bescheiden terug’ enz enz enz. Voelt echt als een paar dames die flink trappen naar vroeger ipv journalistiek.
Dat heb je met stereotiep gedrag. Als het beschreven wordt staat het soms wel raar. Dan noemen we het gauw bashen en hoeven we er niets mee.
Dat laatste is onzin. Ik ben, redelijk algemeen bekend, best wel kritisch op zaken. Maar om dingen als je zelf ermee bekend bent, op deze manier meer te zetten, is geen journalistiek maar vermaak.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Gisteren (ik weet het, dat is niet vandaag) mochten we na bijna een jaar, waarin veel gebeurde, een ernstige val waarvan ik de gevolgen nog omdraag, en corona, weer twee uurtjes als vrijwilliger bij AH werken. Er was erg veel werk, gezien ik in al die tijd de winkel niet kon bijhouden, en het feit dat anderen, vooral die het werk meer als een bijbaantje doen, er nogal eens met de pet naar gooien. Ik heb zonder er erg in te hebben een half uur overgewerkt, maar was nog lang niet klaar. Om de winkel weer wat op peil te krijgen zou deze dagelijks moeten worden onderhouden. Als iets te lang blijft liggen wordt het een chaos. Veel klanten zullen het misschien niet opmerken, daar het voor het oog nogal aardig oogt, maar... kijk dan liever niet achter de schappen, en merk niet op de vele vulfouten waardoor andere producten aan het oog onttrokken worden... er meer te zeggen zijn. Ik heb mijn werk erg gemist, vooral toen ik zag dat de winkel er niet netter op werd. Daarom, hoewel het maar twee uurtjes waren, was ik blij nog iets te kunnen en te mogen doen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Gisteren (ik weet het, dat is niet vandaag) mochten we na bijna een jaar, waarin veel gebeurde, een ernstige val waarvan ik de gevolgen nog omdraag, en corona, weer twee uurtjes als vrijwilliger bij AH werken. Er was erg veel werk, gezien ik in al die tijd de winkel niet kon bijhouden, en het feit dat anderen, vooral die het werk meer als een bijbaantje doen, er nogal eens met de pet naar gooien. Ik heb zonder er erg in te hebben een half uur overgewerkt, maar was nog lang niet klaar. Om de winkel weer wat op peil te krijgen zou deze dagelijks moeten worden onderhouden. Als iets te lang blijft liggen wordt het een chaos. Veel klanten zullen het misschien niet opmerken, daar het voor het oog nogal aardig oogt, maar... kijk dan liever niet achter de schappen, en merk niet op de vele vulfouten waardoor andere producten aan het oog onttrokken worden... er meer te zeggen zijn. Ik heb mijn werk erg gemist, vooral toen ik zag dat de winkel er niet netter op werd. Daarom, hoewel het maar twee uurtjes waren, was ik blij nog iets te kunnen en te mogen doen.
Het beroerde is dat de mensen het nog normaal gaan vinden ook, die bende. Ik hoop voor je dat je zo nu en dan toch nog eens een waarderend woord krijgt van een klant die het verschil wél ziet.
Maar helaas, meestal is 't zo: als je niks hoort, dan is het goed. En als het niet goed is, dan hoor je 't wel.
~~Soli Deo Gloria~~
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Gisteren (ik weet het, dat is niet vandaag) mochten we na bijna een jaar, waarin veel gebeurde, een ernstige val waarvan ik de gevolgen nog omdraag, en corona, weer twee uurtjes als vrijwilliger bij AH werken. Er was erg veel werk, gezien ik in al die tijd de winkel niet kon bijhouden, en het feit dat anderen, vooral die het werk meer als een bijbaantje doen, er nogal eens met de pet naar gooien. Ik heb zonder er erg in te hebben een half uur overgewerkt, maar was nog lang niet klaar. Om de winkel weer wat op peil te krijgen zou deze dagelijks moeten worden onderhouden. Als iets te lang blijft liggen wordt het een chaos. Veel klanten zullen het misschien niet opmerken, daar het voor het oog nogal aardig oogt, maar... kijk dan liever niet achter de schappen, en merk niet op de vele vulfouten waardoor andere producten aan het oog onttrokken worden... er meer te zeggen zijn. Ik heb mijn werk erg gemist, vooral toen ik zag dat de winkel er niet netter op werd. Daarom, hoewel het maar twee uurtjes waren, was ik blij nog iets te kunnen en te mogen doen.
Mooi Dia, dat je dit weer kon en mocht doen. Hopelijk volgen er meer uurtjes.

Nu ook nog even een foto posten van jou in actie bij de betreffende AH. Dat maakt het beeld compleet ;)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Heel fijn Dia, zullen ze blij mee zijn!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Gisteren (ik weet het, dat is niet vandaag) mochten we na bijna een jaar, waarin veel gebeurde, een ernstige val waarvan ik de gevolgen nog omdraag, en corona, weer twee uurtjes als vrijwilliger bij AH werken. Er was erg veel werk, gezien ik in al die tijd de winkel niet kon bijhouden, en het feit dat anderen, vooral die het werk meer als een bijbaantje doen, er nogal eens met de pet naar gooien. Ik heb zonder er erg in te hebben een half uur overgewerkt, maar was nog lang niet klaar. Om de winkel weer wat op peil te krijgen zou deze dagelijks moeten worden onderhouden. Als iets te lang blijft liggen wordt het een chaos. Veel klanten zullen het misschien niet opmerken, daar het voor het oog nogal aardig oogt, maar... kijk dan liever niet achter de schappen, en merk niet op de vele vulfouten waardoor andere producten aan het oog onttrokken worden... er meer te zeggen zijn. Ik heb mijn werk erg gemist, vooral toen ik zag dat de winkel er niet netter op werd. Daarom, hoewel het maar twee uurtjes waren, was ik blij nog iets te kunnen en te mogen doen.
Tjonge wat een mooi bericht! Je bent toch nog aardig goed ter been denk ik als je dit kan, echt een zegen!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef:Ik irriteer mij aan (bijna) alle jongens en meisjes in de journalistiek. Ze hebben een HAVO diploma met een aanvullend opleidingtje en een algemene ontwikkeling van een garnaal.
Ik vraag me af wat voor opleiding jij hebt. In dit stukje zitten drie taal-/spelfouten. :)
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:De podcast Biblebelt luisteren. Ik irriteer me toch best.
Vertel.
Ik vind het zo stereotype bashen: vrouwen alleen het aanrecht als recht, als homo kun je er niet terecht, dominees praten langzaam en veel over uiterlijk, ‘tegenwoordig zitten ze zelfs op social media’, ‘GerGem Vlissingen is nogal licht’, ‘Schoolzicht is zwaar’, ‘als je bij een man op interview komt brengt de vrouw drinken en trekt zich bescheiden terug’ enz enz enz. Voelt echt als een paar dames die flink trappen naar vroeger ipv journalistiek.
Tegenhanger van de podcast over refofeminisme misschien (ik moet ze beiden nog luisteren)?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Met de kindjes van mijn werk naar Avonturenboerderij Molenwaard in Groot Ammers geweest.
Alles om de kindjes een leuke dag te geven, maar de juffen waren na afloop aardig moe.
Nu dus beentjes omhoog en uitrusten.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
huisman schreef:Ik irriteer mij aan (bijna) alle jongens en meisjes in de journalistiek. Ze hebben een HAVO diploma met een aanvullend opleidingtje en een algemene ontwikkeling van een garnaal.
Ik vraag me af wat voor opleiding jij hebt. In dit stukje zitten drie taal-/spelfouten. :)
Taal en spelfouten heb ik altijd volkomen oninteressant gevonden. Ik zie ze dus ook niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Onbekende »

-DIA- schreef:Gisteren (ik weet het, dat is niet vandaag) mochten we na bijna een jaar, waarin veel gebeurde, een ernstige val waarvan ik de gevolgen nog omdraag, en corona, weer twee uurtjes als vrijwilliger bij AH werken. Er was erg veel werk, gezien ik in al die tijd de winkel niet kon bijhouden, en het feit dat anderen, vooral die het werk meer als een bijbaantje doen, er nogal eens met de pet naar gooien. Ik heb zonder er erg in te hebben een half uur overgewerkt, maar was nog lang niet klaar. Om de winkel weer wat op peil te krijgen zou deze dagelijks moeten worden onderhouden. Als iets te lang blijft liggen wordt het een chaos. Veel klanten zullen het misschien niet opmerken, daar het voor het oog nogal aardig oogt, maar... kijk dan liever niet achter de schappen, en merk niet op de vele vulfouten waardoor andere producten aan het oog onttrokken worden... er meer te zeggen zijn. Ik heb mijn werk erg gemist, vooral toen ik zag dat de winkel er niet netter op werd. Daarom, hoewel het maar twee uurtjes waren, was ik blij nog iets te kunnen en te mogen doen.
Dat is goed nieuws DIA. Bezig zijn is gezond! Fijn dat je zelfs langer kon werken dan gedacht (door omstandigheden weet ik wat dat is). Dat het goed gegaan is, is iets om dankbaar voor te mogen zijn!
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Klavart »

aggieoudje schreef:Met de kindjes van mijn werk naar Avonturenboerderij Molenwaard in Groot Ammers geweest.
Alles om de kindjes een leuke dag te geven, maar de juffen waren na afloop aardig moe.
Nu dus beentjes omhoog en uitrusten.
Daar was ik vandaag ook.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Geytenbeekje »

Klavart schreef:
aggieoudje schreef:Met de kindjes van mijn werk naar Avonturenboerderij Molenwaard in Groot Ammers geweest.
Alles om de kindjes een leuke dag te geven, maar de juffen waren na afloop aardig moe.
Nu dus beentjes omhoog en uitrusten.
Daar was ik vandaag ook.
Dan hebben jullie elkaar wellicht gezien :huhu
Plaats reactie