Wat doen we vandaag?

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
Ach, nog een 'kleinen tijd'. Dan is het voorbij.
Dan is de tijd voorbij... en breekt de eeuwigheid aan. Er is veel over te lezen in o.a. Daniel en Openbaring. Dan is het de grote vraag: Ben ik bereid? Immers velen zullen denken in te kunnen gaan en niet kunnen, en velen zullen verwonderd uitroepen: Maar wij hebben toch in U Naam gepredikt? enz. Maar dit lijkt ne hier off topic.
"een grote schare die niemand tellen kan...."
En moet ik daar nog op ingaan? Dat is altijd de standaard-tegenwerping, en die is voldoende weerlegd in vele talen, teksten, bladen en boeken, maar bovenal in het Boek der boeken.
Die is niet te weerleggen want het zijn de woorden van Jezus Zelf. Daar kun je wel iets anders van willen van maken en dat is logisch want onze vijandschap zit diep maar dat verandert niets aan het feit dat er straks een grote schare zal zijn die niemand tellen kan en die Hem zal loven en prijzen tot in alle eeuwigheid.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Als gast hier »

Het huis goed luchten. Heerlijk dat dit weer kan na deze warmachtige dag van gisteren (en voorgaande).
Het lijkt er alleen op dat er voorlopig nog geen neerslag valt...
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
Ach, nog een 'kleinen tijd'. Dan is het voorbij.
Dan is de tijd voorbij... en breekt de eeuwigheid aan. Er is veel over te lezen in o.a. Daniel en Openbaring. Dan is het de grote vraag: Ben ik bereid? Immers velen zullen denken in te kunnen gaan en niet kunnen, en velen zullen verwonderd uitroepen: Maar wij hebben toch in U Naam gepredikt? enz. Maar dit lijkt ne hier off topic.
"een grote schare die niemand tellen kan...."
Zeker. Maar het zal er toch voor een ieder persoonlijk op aan komen om bij die schare te zijn.

We hebben niets aan die grote schare als we er zelf buiten vallen door ons ongeloof.
Ditbenik schreef:Ach, nog een 'kleinen tijd'. Dan is het voorbij.
Mee eens. Het is slechts een verdrukking van tien dagen.

In dat kader las ik in het RD een mooi interview met Ds. Koppelaar over "Uw koninkrijk kome":
https://www.rd.nl/artikel/987800-ds-kop ... -de-koning
Het artikel van ds Koppelaar ken ik en dat verlangen evenzeer. Dat neem je mij niet af omdat ik weet dat Hij het heeft gedaan!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Ditbenik schreef:Het artikel van ds Koppelaar ken ik en dat verlangen evenzeer. Dat neem je mij niet af omdat ik weet dat Hij het heeft gedaan!
Ik begrijp je tweede zin niet zo goed. Probeer ik je wat af te nemen? Ik vind het juist een mooi artikel van ds. Koppelaar, over het verlangen naar de wederkomst.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Bezoek aan de Zandsculpturen en beeldentuin in Garderen met mijn moeder.
Duurde ff voordat we er waren met de treinstaking in Noord Holland, die je dus ook in de rest van het land voelt, maar we zijn er gekomen!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4064
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Een veranda bouwen. We naderen de voltooing.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5394
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

Gezellig even in Dirksland geweest.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Met mijn zijn verjaardagvierende broer wat gedronken op een overdekt terras, waar ondanks wat maatregelen, de wespen ons toch wisten te vinden... daarna vanmiddag een kleine wandeling door de bossen ten zuiden van onze stad. Ook daar weer wespen in overvloed. Het is een bijzonder rijk wespenjaar!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Padellen :)
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Padellen :)
Leuk. Laatst ook voor het eerst gedaan. Vandaag zelf een en ander gesnoeid.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:Padellen :)
Leuk. Laatst ook voor het eerst gedaan. Vandaag zelf een en ander gesnoeid.
Inmiddels keer of 10 gedaan. Het is wel een blijvertje denk ik. Vandaag een eigen racket gekocht.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Inmiddels keer of 10 gedaan. Het is wel een blijvertje denk ik. Vandaag een eigen racket gekocht.
Ik ben een tennisser. Toch een heel ander spel dat padel.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:Inmiddels keer of 10 gedaan. Het is wel een blijvertje denk ik. Vandaag een eigen racket gekocht.
Ik ben een tennisser. Toch een heel ander spel dat padel.
Alles is veel kleiner inderdaad. Je moet jezelf steeds inhouden. Ik heb 15 jaar gesquasht. Ik denk wel dat tennissers iets meer voordeel hebben van hun ervaring.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Erik1960 »

Vandaag kerkelijk actief geweest. Nu in de trein mijn vrouw achterna richting noorden van het land, richting ‘kinderen’ en kleinkinderen :love
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Erik1960 »

Nog een middag werken en dan een week Italie voor de boeg. Hoop dat ik daar in het zwembad van mijn rug-/beenklachten af kom. Die zitten me af en toe nog in de weg.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie