Wat doen we vandaag?

Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: Ik ken het orgel alleen van cd-opnames en ik had wat meer power verwacht.
Het klinkt wat verder weg, maar dat zal wellicht komen doordat het orgel deels in de toren staat naar ik begreep.
Verder een prachtige avond gehad. Machtig mooi om met zoveel mannen te zingen!
Ik vond het toen wel behoorlijk krachtig geloof ik, het is ook alweer bijna 3 jaar geleden dat ik er was. Inderdaad staat het recit in de toren maar daar komt niet zoveel power vandaan, dat komt toch van het Grand Orgue, Positief en de Chamades die wel in de kas staan opgesteld. En vergeleken bij 1800 zingende mannen klinken de meeste orgels wel wat zachter natuurlijk. Als je in een stille kerk zit is de beleving al heel anders.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Zojuist de onder ons zeer geliefde Mbuma kalender voor 2023 opgehangen. Met prachtige kerkinterieuren uit Nederland, afgewisseld met foto's uit Zimbabwe.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hoopvol »

Henk J schreef:
Bourdon16 schreef: Ik ken het orgel alleen van cd-opnames en ik had wat meer power verwacht.
Het klinkt wat verder weg, maar dat zal wellicht komen doordat het orgel deels in de toren staat naar ik begreep.
Verder een prachtige avond gehad. Machtig mooi om met zoveel mannen te zingen!
Ik vond het toen wel behoorlijk krachtig geloof ik, het is ook alweer bijna 3 jaar geleden dat ik er was. Inderdaad staat het recit in de toren maar daar komt niet zoveel power vandaan, dat komt toch van het Grand Orgue, Positief en de Chamades die wel in de kas staan opgesteld. En vergeleken bij 1800 zingende mannen klinken de meeste orgels wel wat zachter natuurlijk. Als je in een stille kerk zit is de beleving al heel anders.
De avond in december had pieken van boven de 110db...
Het ligt er wel een beetje aan waar je zit/staat. Rondom de preekstoel vindt ik het geluid het mooist, het geluid komt dan echt van alle kanten op je af.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Vandaag hadden we weer een feestje. Mijn geliefde echtgenoot werkt 25 jaar op het kasteel.
Als verrassing was ons gezin voor een lunch uitgenodigd. Heel erg leuk!
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Leuk, en lekker!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

Hoopvol schreef:
Henk J schreef:
Bourdon16 schreef: Ik ken het orgel alleen van cd-opnames en ik had wat meer power verwacht.
Het klinkt wat verder weg, maar dat zal wellicht komen doordat het orgel deels in de toren staat naar ik begreep.
Verder een prachtige avond gehad. Machtig mooi om met zoveel mannen te zingen!
Ik vond het toen wel behoorlijk krachtig geloof ik, het is ook alweer bijna 3 jaar geleden dat ik er was. Inderdaad staat het recit in de toren maar daar komt niet zoveel power vandaan, dat komt toch van het Grand Orgue, Positief en de Chamades die wel in de kas staan opgesteld. En vergeleken bij 1800 zingende mannen klinken de meeste orgels wel wat zachter natuurlijk. Als je in een stille kerk zit is de beleving al heel anders.
De avond in december had pieken van boven de 110db...
Het ligt er wel een beetje aan waar je zit/staat. Rondom de preekstoel vindt ik het geluid het mooist, het geluid komt dan echt van alle kanten op je af.
Wij zaten precies voor de preekstoel. Mooie plek en inderdaad komt het geluid van alle kanten.
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bijnaam »

Dag allen, afgelopen tijd heb ik redelijk wat op het forum gezeten en geschreven. Na jaren meelezer te zijn geweest, kruip ik vandaag ('wat doe ik vandaag?') weer terug in die rol. Ik betreur het (en maak excuses) als ik (bewust of onbewust) verkeerd of onjuist heb geschreven, ik denk in ieder geval richting Posthoorn en Zeeuw.
Blijf allen dichtbij de HEERE en Zijn Woord. Als Hij je nog onbekend is: Joh. 1:29. Gegroet!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Wat maakt dat je enige tijd geleden actief werd? En nu weer meelezer?
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:Wat maakt dat je enige tijd geleden actief werd? En nu weer meelezer?
Mijn ervaring is dat er een moment komt dat je te graag wil reageren. Nu ik eenmaal een account heb, lukt alleen meelezen niet meer. (Volgens mij heeft GG-lid daar ook last van ;)).
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Bijnaam schreef:Dag allen, afgelopen tijd heb ik redelijk wat op het forum gezeten en geschreven. Na jaren meelezer te zijn geweest, kruip ik vandaag ('wat doe ik vandaag?') weer terug in die rol. Ik betreur het (en maak excuses) als ik (bewust of onbewust) verkeerd of onjuist heb geschreven, ik denk in ieder geval richting Posthoorn en Zeeuw.
Blijf allen dichtbij de HEERE en Zijn Woord. Als Hij je nog onbekend is: Joh. 1:29. Gegroet!
Oh, ik heb er zeker geen aanstoot aan genomen hoor. En ik vermoed, zoals zo vaak, dat we in het echte leven dichter bij elkaar staan dan hier wellicht leek (waarbij over het algemeen ook zeker genoeg aan mijn kant ligt). Ik wens je ook het allerbeste en vooral Zijn nabijheid!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Een dagje op de zaak. Krijg ik zojuist van een collega te horen dat ik qua uiterlijk op Eckhart Tolle lijk, een bekende guru. Gelukkig houd daar de vergelijking dan ook op.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Eckhart
Nou ja, Eckhart - Philpot. De hang naar het spirituele zit in beide aliassen er wel in. :D
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Een dagje op de zaak. Krijg ik zojuist van een collega te horen dat ik qua uiterlijk op Eckhart Tolle lijk, een bekende guru. Gelukkig houd daar de vergelijking dan ook op.
Je guitige blik?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Een dagje op de zaak. Krijg ik zojuist van een collega te horen dat ik qua uiterlijk op Eckhart Tolle lijk, een bekende guru. Gelukkig houd daar de vergelijking dan ook op.
Je guitige blik?
Wellicht ook. Met name mijn gezicht, haardracht en mijn kledingstijl werden genoemd. Al draag ik meestal wat conservatievere kleurtinten als Tolle doet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Vandaag aan het kraambed gezeten van onze hond. Zeven kleine boerenfoxjes liggen tevreden op een hoopje tegen moederhond aan.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie