Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door FlyingEagle »

Maanenschijn schreef: Ons constante stroomgebruik is fors,
Wat is fors?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
newton schreef:Hang er eens een stroommeter zoals https://www.gamma.nl/assortiment/alecto ... /p/B436217 tussen. Dan krijg je duidelijkheid. En ga vervolgens je huis door om de rest van je apparatuur eens te controleren. Bejaarde diepvries / koelkast kunnen grootverbruikers zijn. Van de besparing in een jaar of 2 valt misschien al wel een nieuwe te kopen.
Goeie tip!, ik ga zo’n ding aanschaffen.
Ik zou er dan eentje doen je ook met een app kan uitlezen, kan ook van hetzelfde merk als de P1 meter.
https://www.homewizard.com/nl/shop/
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:Een quooker geïnstalleerd thuis. Zuster HH helemaal blij dat die waterkoker van het aanrecht weg kan ;)

Best wel een gepriegel met waterleidingen, koppelingen en slangetjes. Ik moest hele stukken afvoerpijpen demonteren voordat ik goed bij de slangetjes kon. Ik ben altijd een beetje huiverig met water/gasleidingen, het lijkt er voor alsnog op dat het goed aangesloten is.
Hou is graag op de hoogte van eventuele verschillen in je stroomgebruik! Wij hebben een Quooker, het vermoeden bestaat dat die best wat stroom slurpt.
Wij hebben er al jaren eentje. Valt heel erg mee.
Hoe meet je dan dat het meevalt? Die van ons (een combi, niet alleen kokend water, maar ook warm water gekoppeld aan de warme leiding van cv) staat er nu ongeveer 8-10 jaar in. Ons constante stroomgebruik is fors, we denken onder meer aan de Quooker.

Al is het plezier van zo’n ding erg groot, daar geen twijfel over!
Hoeveel liter past er in een combi? In een quooker maar een paar liter, het maximaal opgenomen vermogen is slechts 1500W (warterkoker meestal meer dan 2000W). Maar misschien zit daar het verschil in, het lijkt me logisch als je 20 liter water kokend moet houden, dat je dan meer betaald dan 3 liter, bij wijze van spreken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

Tiberius schreef:
Chrisje72 schreef:Maar welke naam hoort er nou bij? Op zulke plaatjes kan ik niet googlen
Je kan op de link klikken die Newton noemt.
Tnx ik legde met mijn zieke hoofd de link niet tussen de plaatjes en de link van newton.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

FlyingEagle schreef:
Maanenschijn schreef: Ons constante stroomgebruik is fors,
Wat is fors?
Ongeveer 20 kWh per dag. Jaarrond kom ik daar vrijwel niet onder.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
newton schreef:Hang er eens een stroommeter zoals https://www.gamma.nl/assortiment/alecto ... /p/B436217 tussen. Dan krijg je duidelijkheid. En ga vervolgens je huis door om de rest van je apparatuur eens te controleren. Bejaarde diepvries / koelkast kunnen grootverbruikers zijn. Van de besparing in een jaar of 2 valt misschien al wel een nieuwe te kopen.
Goeie tip!, ik ga zo’n ding aanschaffen.
Goeie vraag. Ik heb het gemeten aan mijn verbruik wat niet omhoog is gegaan. Maar ik heb het niet op de euro nauwkeurig bijgehouden. Wat ik merkte bij de waterkoker, was dat je vaak veel meer water kookt dan je gebruikt. Met de quooker pak je de goede hoeveelheid. Ook als we bv rijst oid koken, dan pak je water wat al kokend is ipv de pan op te zetten of die waterkoker te laten werken.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
FlyingEagle schreef:
Maanenschijn schreef: Ons constante stroomgebruik is fors,
Wat is fors?
Ongeveer 20 kWh per dag. Jaarrond kom ik daar vrijwel niet onder.
Dat is inderdaad best fors. Wij zitten gemiddeld op een derde tot de helft van dat verbruik. Hebben jullie een slimme meter en app? Dan kan je wel zien wanneer het verbruik piekt.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mister »

Maanenschijn schreef:
FlyingEagle schreef:
Maanenschijn schreef: Ons constante stroomgebruik is fors,
Wat is fors?
Ongeveer 20 kWh per dag. Jaarrond kom ik daar vrijwel niet onder.
Dan zit je op een jaarverbruik van +7000 kwh. Dat is oprecht veel. Oud huis? +10 gezinsleden? Paar plantjes in de kruipruimte? :huhu
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bijnaam »

Mister schreef:
Maanenschijn schreef:
FlyingEagle schreef:
Maanenschijn schreef: Ons constante stroomgebruik is fors,
Wat is fors?
Ongeveer 20 kWh per dag. Jaarrond kom ik daar vrijwel niet onder.
Dan zit je op een jaarverbruik van +7000 kwh. Dat is oprecht veel. Oud huis? +10 gezinsleden? Paar plantjes in de kruipruimte? :huhu
Wat wil je met zo'n forumnaam? Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, maar bij maanenschijn mogelijk zijn? :langue
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Bijnaam schreef:Wat wil je met zo'n forumnaam? Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, maar bij maanenschijn mogelijk zijn? :langue
Misschien is @Maanenschijn wel een weerwolf.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Mister schreef:
Maanenschijn schreef:
FlyingEagle schreef:
Maanenschijn schreef: Ons constante stroomgebruik is fors,
Wat is fors?
Ongeveer 20 kWh per dag. Jaarrond kom ik daar vrijwel niet onder.
Dan zit je op een jaarverbruik van +7000 kwh. Dat is oprecht veel. Oud huis? +10 gezinsleden? Paar plantjes in de kruipruimte? :huhu
Klopt helemaal. Verbruik in 2021 was 8500 (afgerond) kWh. Dit jaar lijk ik 800 kWh lager uit te komen, ongeveer 7600, hoop ik.

Inderdaad een oud huis en 10 gezinsleden. De plantjes in de kruipruimte laat ik liever niet via de meter lopen, dat valt te veel op ;) .
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 21 nov 2022, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Bijnaam schreef:Wat wil je met zo'n forumnaam? Dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, maar bij maanenschijn mogelijk zijn? :langue
Haha, niets is wat het lijkt, het meeste is schijn :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

Wij hadden vandaag een oergezellige wintermarkt in de kerk waar heel veel volk op af kwam.
Versleten maar voldaan
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Gezellig!

Wij hadden een sport en rommel dag. Vanmorgen moest ik rijden naar het sporten met de jongste. Daarna zelf met de oudste gesport, vervolgens wassen weggewerkt en manlief is nu met een ander kind naar sport. Eten staat in de oven. Nog even stofzuigen en dweilen. Dan kan het weekend beginnen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Vanmiddag hebben we wat rondgewandeld in en rond Hoge Hexel. Mooie temperatuur, wat frisjes, maar voor mij veel beter dan de hitte van afgelopen zomer.

Misschien nog iets over het kerkje in Hoge Hexel. In het kerkje van Hoge Hexel, eigendom van de PKN (Hervormd) Wierden, komt nu ook de Gereformeerde Gemeente van Wierden samen, omdat hun eigen kerkgebouw(tje) te klein wordt. Op zich een zeer verheugend feit, en ook dat ze gebruik mogen maken van de kerk in Hoge Hexel. Ik heb nog geen vastomlijnde plannen gehoord, maar het zou kunnen dat men in Wierden aan een andere plek van samenkomst zit, daar de kerk van de GG erg klein is, en dat men die kerk niet zomaar kan uitbreiden. Een nieuw kerkgebouw zou een heel dure optie zijn... Ik heb wel in die richting horen spreken, maar of er serieuze nieuwbouwplannen zijn heb ik niet gehoord. Wel zoekt men dus een ruimere locatie. De kerk in Hoge Hexel is nog niet zo lang geleden gerenoveerd, en het ziet er echt als een mooi kerkje uit met een klokkenstoel, die je meer in Noord-Nederland ziet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie