Wat doen we vandaag?

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
Ja hoor. Dat gebeurt echt wel. Kantoorwerk is daarvoor prima geschikt. In een supermarkt kan dat ook heus.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:
merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
Ja hoor. Dat gebeurt echt wel. Kantoorwerk is daarvoor prima geschikt. In een supermarkt kan dat ook heus.
Of werk daar geschikt voor is, is van een andere orde dan dat het daadwerkelijk ook gebeurt. Ook bij ondersteunende werkzaamheden is het heel vervelend als de ondersteuner weinig ( uren) bereikbaar is.
Laatst gewijzigd door merel op 04 feb 2023, 18:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrien »

merel schreef:
Hendrien schreef:
merel schreef:Het plezier in stapels was of het soppen van een keuken of badkamer heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik ben heel blij dat dat niet mijn enige dagtaak is.

En de goede gesprekken heb je meestal niet als de pubers op school zitten, maar daarbuiten. En dan ben ik ook weer thuis
O hier zijn ze altijd op de gekste tijden thuis. Scheelt misschien dat ze in onze woonplaats op school zitten.
Wij wonen ook relatief dichtbij de middelbare, maar tussendoor thuis zijn ze zelden.
Ik bedoel meer vroeg uit zijn, of eerste 3 uur vrij. Bij toetsen maar een uur of anderhalf per dag school enz. Het is zelden een week met schooldagen van 8 tot 15:00.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:
merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
Ja hoor. Dat gebeurt echt wel. Kantoorwerk is daarvoor prima geschikt. In een supermarkt kan dat ook heus.
En toch, ondanks de krapte, nemen we dergelijke kandidaten (vaak) niet aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door margrietha »

GerefGemeente-lid schreef:
merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
Ja hoor. Dat gebeurt echt wel. Kantoorwerk is daarvoor prima geschikt. In een supermarkt kan dat ook heus.
Hier in het dorp zijn er inderdaad zgn schooltijden contracten bij de Dirk supermarkt
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
Daar zou ik echt geen probleem mee hebben hoor. Ik heb een collega die vrijwel dagelijks om 14.00 vertrekt. Ik moet zeggen, dat als het voor het werk dat er ligt, nodig is, deze collega ook wel eens langer blijft.
Laatst gewijzigd door DDD op 04 feb 2023, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
Daar zou ik echt geen probleem mee hebben hoor.
Nee, als je meer op output kan sturen, dan op input/uren aanwezig, dan lijkt me dat niet zo een probleem.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Tegenwoordig niet meer hoor, met die krapte op de arbeidsmarkt.
Welke werkgever is blij met een arbeidskracht die alleen tussen 9.00 - 14.00 uur werkt en het liefst schoolvakanties niet? Ik ken deze werkgevers echt niet.
Ja hoor. Dat gebeurt echt wel. Kantoorwerk is daarvoor prima geschikt. In een supermarkt kan dat ook heus.
En toch, ondanks de krapte, nemen we dergelijke kandidaten (vaak) niet aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Dat is ook mijn ervaring. Bij mijn huidige werkgever word je niet aangenomen als je niet minimaal 24 ( en het liefst 32 uur) werkt.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Ik vind dat op het eerste gezicht niet erg verstandig. Maar dat kan aan mij liggen. Ik geloof sowieso niet in 9 uur effectief werken op een dag. Mensen die van 9.00 tot 14.00 kunnen werken, zijn gemiddeld genomen vast effectiever, ook door de afwisseling en doordat ze gedwongen zijn om te plannen. Ik heb liever vier keer vijf uur, dan vier keer negen uur per dag.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik vind dat op het eerste gezicht niet erg verstandig. Maar dat kan aan mij liggen. Ik geloof sowieso niet in 9 uur effectief werken op een dag. Mensen die van 9.00 tot 14.00 kunnen werken, zijn gemiddeld genomen vast effectiever, ook door de afwisseling en doordat ze gedwongen zijn om te plannen. Ik heb liever vier keer vijf uur, dan vier keer negen uur per dag.
Ik heb op sommige plaatsen het idee dat dat een soort taboe is. Eerlijk zijn over hoe effectief je bent in de tijd dat je werkt. Ik geloof inderdaad ook niet in die 9 uur per dag. Dan wordt het soms meer uren uitzitten, dan echt nog iets toevoegen.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:Ik vind dat op het eerste gezicht niet erg verstandig. Maar dat kan aan mij liggen. Ik geloof sowieso niet in 9 uur effectief werken op een dag. Mensen die van 9.00 tot 14.00 kunnen werken, zijn gemiddeld genomen vast effectiever, ook door de afwisseling en doordat ze gedwongen zijn om te plannen. Ik heb liever vier keer vijf uur, dan vier keer negen uur per dag.
Ik heb op sommige plaatsen het idee dat dat een soort taboe is. Eerlijk zijn over hoe effectief je bent in de tijd dat je werkt. Ik geloof inderdaad ook niet in die 9 uur per dag. Dan wordt het soms meer uren uitzitten, dan echt nog iets toevoegen.
Dat ligt ook aan de persoon. Ik ben geen 9 uur actief, maar mijn man kan dat daarentegen heel goed.

Of mensen productiever zijn als ze van 9.00 uur tot 14.00 uur werken, weet ik niet. Dat ligt wellicht ook aan het aantal dagen dat zij deze uren werken. Daarnaast is het ook voor externen fijn als iemand langer bereikbaar is.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Zoiets hoeft niet alles te zeggen over de bereikbaarheid. Je kunt ook in je vrije tijd de telefoon aannemen natuurlijk als je werkgever zo flexibel is dat je je eigen werktijden kunt kiezen.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

DDD schreef:Zoiets hoeft niet alles te zeggen over de bereikbaarheid. Je kunt ook in je vrije tijd de telefoon aannemen natuurlijk als je werkgever zo flexibel is dat je je eigen werktijden kunt kiezen.
Dat laatste werkt natuurlijk niet. Althans niet bij de gemiddelde werkende ouder. Ouders werken niet voor niets schooltijden. Dat betekent dat na deze tijden kinderen aanwezig zijn thuis en/of andere activiteiten plaatsvinden met de kinderen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Ik vind dat op het eerste gezicht niet erg verstandig. Maar dat kan aan mij liggen. Ik geloof sowieso niet in 9 uur effectief werken op een dag. Mensen die van 9.00 tot 14.00 kunnen werken, zijn gemiddeld genomen vast effectiever, ook door de afwisseling en doordat ze gedwongen zijn om te plannen. Ik heb liever vier keer vijf uur, dan vier keer negen uur per dag.
Ik heb op sommige plaatsen het idee dat dat een soort taboe is. Eerlijk zijn over hoe effectief je bent in de tijd dat je werkt. Ik geloof inderdaad ook niet in die 9 uur per dag. Dan wordt het soms meer uren uitzitten, dan echt nog iets toevoegen.
Dat ligt ook aan de persoon. Ik ben geen 9 uur actief, maar mijn man kan dat daarentegen heel goed.

Of mensen productiever zijn als ze van 9.00 uur tot 14.00 uur werken, weet ik niet. Dat ligt wellicht ook aan het aantal dagen dat zij deze uren werken. Daarnaast is het ook voor externen fijn als iemand langer bereikbaar is.
Ik ben soms wel 12 uur op een dag actief. Maar dat wil daarmee niet zeggen dat ik veel productiever ben dan wanneer ik 9 uur actief zou zijn.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

merel schreef:
DDD schreef:Zoiets hoeft niet alles te zeggen over de bereikbaarheid. Je kunt ook in je vrije tijd de telefoon aannemen natuurlijk als je werkgever zo flexibel is dat je je eigen werktijden kunt kiezen.
Dat laatste werkt natuurlijk niet. Althans niet bij de gemiddelde werkende ouder. Ouders werken niet voor niets schooltijden. Dat betekent dat na deze tijden kinderen aanwezig zijn thuis en/of andere activiteiten plaatsvinden met de kinderen.
O dat kan prima hoor. Ik heb verschillende werkende ouders in mijn omgeving. Kinderen kunnen zich geregeld best een kwartier zelf vermaken. En als je de telefoon aanneemt terwijl je met kinderen bezig bent, vindt niemand het gek als je zo nu en dan even moet onderbreken.
Plaats reactie