Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Ik werk twee dagen van 8 uur en twee dagen van 9 uur. Geen idee of ik productief ben. Ik moet er vooral voor zorgen dat mijn collega’s productief zijn.

De rest van de (werk)uren in de week vul ik op met nevenfuncties :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

Wat ik me afvraag, zitten jullie nu ook tijdens werktijd op het forum? Of appen met familie/vrienden enzo? In mijn werk is dat niet mogelijk muv de pauzes.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Wel tijdens de tijd dat ik op mijn werk ben, maar ik houd mijn tijd per minuut bij en reken dat niet mee als werktijd. Ik zou het oneerlijk vinden omdat tijdens werktijd te doen. Bovendien werk ik op onregelmatige tijdstippen.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

DDD schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Zoiets hoeft niet alles te zeggen over de bereikbaarheid. Je kunt ook in je vrije tijd de telefoon aannemen natuurlijk als je werkgever zo flexibel is dat je je eigen werktijden kunt kiezen.
Dat laatste werkt natuurlijk niet. Althans niet bij de gemiddelde werkende ouder. Ouders werken niet voor niets schooltijden. Dat betekent dat na deze tijden kinderen aanwezig zijn thuis en/of andere activiteiten plaatsvinden met de kinderen.
O dat kan prima hoor. Ik heb verschillende werkende ouders in mijn omgeving. Kinderen kunnen zich geregeld best een kwartier zelf vermaken. En als je de telefoon aanneemt terwijl je met kinderen bezig bent, vindt niemand het gek als je zo nu en dan even moet onderbreken.
In het begin van de coronacrisis vond ik dat geen probleem. Inmiddels vind ik dat voor zakelijk verkeer niet meer kunnen.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

Eloesje schreef:Wat ik me afvraag, zitten jullie nu ook tijdens werktijd op het forum? Of appen met familie/vrienden enzo? In mijn werk is dat niet mogelijk muv de pauzes.
Het scheelt wat voor werk je doet natuurlijk. Ik zit heel de dag achter de computer, dus kan dan best eens een appje van familie lezen of beantwoorden. Op het forum ga ik niet op het werk, maar dat is echt wel meer dan even een minuutje natuurlijk.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

merel schreef:
DDD schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Zoiets hoeft niet alles te zeggen over de bereikbaarheid. Je kunt ook in je vrije tijd de telefoon aannemen natuurlijk als je werkgever zo flexibel is dat je je eigen werktijden kunt kiezen.
Dat laatste werkt natuurlijk niet. Althans niet bij de gemiddelde werkende ouder. Ouders werken niet voor niets schooltijden. Dat betekent dat na deze tijden kinderen aanwezig zijn thuis en/of andere activiteiten plaatsvinden met de kinderen.
O dat kan prima hoor. Ik heb verschillende werkende ouders in mijn omgeving. Kinderen kunnen zich geregeld best een kwartier zelf vermaken. En als je de telefoon aanneemt terwijl je met kinderen bezig bent, vindt niemand het gek als je zo nu en dan even moet onderbreken.
In het begin van de coronacrisis vond ik dat geen probleem. Inmiddels vind ik dat voor zakelijk verkeer niet meer kunnen.

En als de gesprekspartner nu zegt dat hij eigenlijk vrij is, je wel te woord wil staan en dat je anders morgenochtend terug moet bellen? Ik zou dan blij zijn dat zij (of hij) de telefoon überhaupt opneemt.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:

En als de gesprekspartner nu zegt dat hij eigenlijk vrij is, je wel te woord wil staan en dat je anders morgenochtend terug moet bellen? Ik zou dan blij zijn dat zij (of hij) de telefoon überhaupt opneemt.
Vrij is iets anders dan 'ik werk thuis, maar eigenlijk heb ik de kinderen om me heen/andere bezigheden, maar ik wil niet minder werken, want dan gaat mijn salaris ook omlaag'.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Precies. Maar als je tot twee uur werkt en daarna vrij bent, is dat anders. Dat was het gespreksonderwerp.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Precies. Maar als je tot twee uur werkt en daarna vrij bent, is dat anders. Dat was het gespreksonderwerp.
Nee, het ging erom dat Merel zei dat ze het niet meer acceptabel vond de telefoon op te nemen en 'de kinderen zijn druk' terwijl je gewoon aan het werk zou zijn als excuus te gebruiken.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Volgens mij heb je echt niet goed gelezen:
merel schreef:
DDD schreef:Zoiets hoeft niet alles te zeggen over de bereikbaarheid. Je kunt ook in je vrije tijd de telefoon aannemen natuurlijk als je werkgever zo flexibel is dat je je eigen werktijden kunt kiezen.
Dat laatste werkt natuurlijk niet. Althans niet bij de gemiddelde werkende ouder. Ouders werken niet voor niets schooltijden. Dat betekent dat na deze tijden kinderen aanwezig zijn thuis en/of andere activiteiten plaatsvinden met de kinderen.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door MGG »

Tot 10 uur per dag werken gaat prima. Nog 2 uur extra kan wel. Ik werk zelden meer dan 12 uur, omdat mijn productiviteit dan aanzienlijk daalt.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hoopvol »

Eloesje schreef:Wat ik me afvraag, zitten jullie nu ook tijdens werktijd op het forum? Of appen met familie/vrienden enzo? In mijn werk is dat niet mogelijk muv de pauzes.
Ik app, bel en forum wel op het werk. Dat is goed te doen en mijn werk lijdt er niet onder.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

Poffertjespan inbranden
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

een border aan het ontwerpen, niet eenvoudig
halfschaduw, kleur paars, wit en blauw
Sowieso phlox, kattenkruid, hysop, ijzerhard en zonnehoed
Nu nog wat structuur planten, denk aan pijpenstrootje en Japans bloedgras
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

Bertiel schreef:een border aan het ontwerpen, niet eenvoudig
halfschaduw, kleur paars, wit en blauw
Sowieso phlox, kattenkruid, hysop, ijzerhard en zonnehoed
Nu nog wat structuur planten, denk aan pijpenstrootje en Japans bloedgras

Leuk! Wij hebben ook een border met oa ijzerhard en zonnehoed. Heel veel plezier van.
Plaats reactie