Wat doen we vandaag?

MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door MGG »

-DIA- schreef:Vanmiddag hebben we wat rondgewandeld in en rond Hoge Hexel. Mooie temperatuur, wat frisjes, maar voor mij veel beter dan de hitte van afgelopen zomer.

Misschien nog iets over het kerkje in Hoge Hexel. In het kerkje van Hoge Hexel, eigendom van de PKN (Hervormd) Wierden, komt nu ook de Gereformeerde Gemeente van Wierden samen, omdat hun eigen kerkgebouw(tje) te klein wordt. Op zich een zeer verheugend feit, en ook dat ze gebruik mogen maken van de kerk in Hoge Hexel. Ik heb nog geen vastomlijnde plannen gehoord, maar het zou kunnen dat men in Wierden aan een andere plek van samenkomst zit, daar de kerk van de GG erg klein is, en dat men die kerk niet zomaar kan uitbreiden. Een nieuw kerkgebouw zou een heel dure optie zijn... Ik heb wel in die richting horen spreken, maar of er serieuze nieuwbouwplannen zijn heb ik niet gehoord. Wel zoekt men dus een ruimere locatie. De kerk in Hoge Hexel is nog niet zo lang geleden gerenoveerd, en het ziet er echt als een mooi kerkje uit met een klokkenstoel, die je meer in Noord-Nederland ziet.
Op basis van het ledenaantal zou je verwachten dat het prima past. (In 2015 hadden ze 88 leden in in 1-1-2022 67.) Een nieuwbouw is in deze tijd heel duur, maar als alle gemeente een keer collecteren, dan heb je een mooie bijdrage.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef:
-DIA- schreef:Vanmiddag hebben we wat rondgewandeld in en rond Hoge Hexel. Mooie temperatuur, wat frisjes, maar voor mij veel beter dan de hitte van afgelopen zomer.

Misschien nog iets over het kerkje in Hoge Hexel. In het kerkje van Hoge Hexel, eigendom van de PKN (Hervormd) Wierden, komt nu ook de Gereformeerde Gemeente van Wierden samen, omdat hun eigen kerkgebouw(tje) te klein wordt. Op zich een zeer verheugend feit, en ook dat ze gebruik mogen maken van de kerk in Hoge Hexel. Ik heb nog geen vastomlijnde plannen gehoord, maar het zou kunnen dat men in Wierden aan een andere plek van samenkomst zit, daar de kerk van de GG erg klein is, en dat men die kerk niet zomaar kan uitbreiden. Een nieuw kerkgebouw zou een heel dure optie zijn... Ik heb wel in die richting horen spreken, maar of er serieuze nieuwbouwplannen zijn heb ik niet gehoord. Wel zoekt men dus een ruimere locatie. De kerk in Hoge Hexel is nog niet zo lang geleden gerenoveerd, en het ziet er echt als een mooi kerkje uit met een klokkenstoel, die je meer in Noord-Nederland ziet.
Op basis van het ledenaantal zou je verwachten dat het prima past. (In 2015 hadden ze 88 leden in in 1-1-2022 67.) Een nieuwbouw is in deze tijd heel duur, maar als alle gemeente een keer collecteren, dan heb je een mooie bijdrage.
Misschien veel belangstellenden?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

MGG schreef:
-DIA- schreef:Vanmiddag hebben we wat rondgewandeld in en rond Hoge Hexel. Mooie temperatuur, wat frisjes, maar voor mij veel beter dan de hitte van afgelopen zomer.

Misschien nog iets over het kerkje in Hoge Hexel. In het kerkje van Hoge Hexel, eigendom van de PKN (Hervormd) Wierden, komt nu ook de Gereformeerde Gemeente van Wierden samen, omdat hun eigen kerkgebouw(tje) te klein wordt. Op zich een zeer verheugend feit, en ook dat ze gebruik mogen maken van de kerk in Hoge Hexel. Ik heb nog geen vastomlijnde plannen gehoord, maar het zou kunnen dat men in Wierden aan een andere plek van samenkomst zit, daar de kerk van de GG erg klein is, en dat men die kerk niet zomaar kan uitbreiden. Een nieuw kerkgebouw zou een heel dure optie zijn... Ik heb wel in die richting horen spreken, maar of er serieuze nieuwbouwplannen zijn heb ik niet gehoord. Wel zoekt men dus een ruimere locatie. De kerk in Hoge Hexel is nog niet zo lang geleden gerenoveerd, en het ziet er echt als een mooi kerkje uit met een klokkenstoel, die je meer in Noord-Nederland ziet.
Op basis van het ledenaantal zou je verwachten dat het prima past. (In 2015 hadden ze 88 leden in in 1-1-2022 67.) Een nieuwbouw is in deze tijd heel duur, maar als alle gemeente een keer collecteren, dan heb je een mooie bijdrage.
Ik kom er alleen met weekdiensten, en dan zit de kerk overvol. Maar dan zijn er ook nogal wat mensen uit Rijssen bij. Het gebeurde niet zelden dat we een plekje in de consistoriekamer kregen, of in hal. Ik denk dat dit niet meer mag uit veiligheidsoverwegingen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Kijk, dat voordeel heb je als je een regionale krant leest. Ik krijg deze krant wel van mijn broer, maar dan lees ik daar toch ook niet alles. Mooi om zo te lezen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door newton »

Met een goedgevulde Bovenkerk heerlijk meezingen met hymn 408.
Wat een verademing, na het dweilorkest met sinterklaasliedjes, heerlijk tot rust komen met de lange lijnen van Sicut Cervus van Palestrina.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

newton schreef:Met een goedgevulde Bovenkerk heerlijk meezingen met hymn 408.
Wat een verademing, na het dweilorkest met sinterklaasliedjes, heerlijk tot rust komen met de lange lijnen van Sicut Cervus van Palestrina.
Als ik zo deze pagina's en andere wat doorlees moet ik bijna denken dat ik een soortement van 'cultuurbarbaar' ben.... Ik lees nog boeken en muciseer zelf...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

newton schreef:Met een goedgevulde Bovenkerk heerlijk meezingen met hymn 408.
Wat een verademing, na het dweilorkest met sinterklaasliedjes, heerlijk tot rust komen met de lange lijnen van Sicut Cervus van Palestrina.
Dan waren wij op dezelfde plek, was een prachtige evensong en inderdaad een behoorlijke opkomst.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Morgen hopen we naar Leiden te gaan. Onze oudste zoon promoveert. Als je het leuk vindt: er is een livestream.

Het onderwerp is: Computational Modeling of Cellular Dynamics in Tumor Cell Migration
(Ik denk niet dat ik er veel van zal begrijpen....)
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Knap! Om trots op te zijn. En dankbaar
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

Dat is een bijzondere dag voor jullie. Inderdaad wat knap. En het proefschrift al gelezen? ;)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Leuk hoor. Geniet ervan.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

helma schreef:Morgen hopen we naar Leiden te gaan. Onze oudste zoon promoveert. Als je het leuk vindt: er is een livestream.

Het onderwerp is: Computational Modeling of Cellular Dynamics in Tumor Cell Migration
(Ik denk niet dat ik er veel van zal begrijpen....)
Mooi, iets om dankbaar naar toe te leven.

Ik heb vandaag een scriptie gecorrigeerd van onze zoon over de ziekte van Leigh. Gelukkig had ik alleen maar de tekst te beoordelen en niet de inhoud…
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

https://www.universiteitleiden.nl/weten ... m-promotie


Het is wel een mooie prestatie ja, zeker om dankbaar voor te zijn. @lilian ik snapte het dankwoord...de rest niet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Verwondering.
Toen ik uit de narcose ontwaakte, en er even later een verpleegkundige me aansprak zei ze: Het is al gebeurd, en er is niets verontrustends gevonden.
Ik was nog niet goed wakker. Langzaam werd ik me bewust waar ik was. Verwondering.
Nadat ik wat meer wakker werd kreeg ik een boterham met kaas en een kopje thee.
Ik schreef verwondering.
Maar nu kan ik niet genoeg dankbaar zijn.
Verlegenheid.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie