Wat doen we vandaag?

Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:Jaja, maar daar begint het meestal mee hé?. Als ze over 5 jaar naar een musical willen van één of andere popster, leg dan nog maar eens uit dat het nu zo onschuldig was.
Hahaha. Jaja, pas maar op als je ze champignons geeft. Als ze over 5 jaar paddo’s willen, legt het dan maar eens uit.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Maar goed, ik ben het er niet mee eens. Ik moest net denken aan die glijbaan, waar ds. Van Aalst ooit eens over schreef in de Saambinder.

Uiteindelijk is gebleken dat hij het bij het rechte eind had.

We spreken elkaar over 10 jaar nog weleens, b.l.e.w.
Dat ging over de legging toch? Daar hoor je inderdaad nooit meer over.
Inderdaad. Dat is nu precies wat ik bedoel.

Ik was pas ergens waar het ging over hoe lastig het is als je als vrouw niet mee wenst te doen met de wereldgelijkvormigheid omtrent de kleding. Ze zeiden dat het als vrouw erg lastig geworden is om dat uit te leggen omdat ze zich steeds meer eenling voelen, omdat bepaalde kleding ook binnen de reformatorische gezindte terrein heeft gewonnen en steeds meer als normaal wordt gezien.

En dat is met zo'n musical ook. En ik vrees over enkele decennia met de vrouw in het ambt ook. Zo zijn er tientallen voorbeelden te benoemen.

Dus vandaar dat ik wat prikkelend reageer. We hoeven niet alles normaal te moeten vinden. Dat moet tegenwoordig zo snel. De laatste reactie van broeder Anker bevestigt dat weer duidelijk.

Het is een glijbaan die nooit stopt. Nooit. Vandaar dat ik liever stijf langs de berghelling loop dan net langs het randje. Begrijp je? Voor je het weet lig je in het ravijn. En daar kom je erg lastig weer uit.
Zeker. Zo liepen de Farizeen ook net op het randje van de brede weg. Laten we daar toch ook maar voor uit kijken. Zeker met het borstkloppen hoe goed we wel niet lopen op de juiste plek.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Jaja, maar daar begint het meestal mee hé?. Als ze over 5 jaar naar een musical willen van één of andere popster, leg dan nog maar eens uit dat het nu zo onschuldig was.
Hahaha. Jaja, pas maar op als je ze champignons geeft. Als ze over 5 jaar paddo’s willen, legt het dan maar eens uit.
Wat?? Champignons?? Weet je wel op welke glijbaan je dan zit?
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Jaja, maar daar begint het meestal mee hé?. Als ze over 5 jaar naar een musical willen van één of andere popster, leg dan nog maar eens uit dat het nu zo onschuldig was.
Hahaha. Jaja, pas maar op als je ze champignons geeft. Als ze over 5 jaar paddo’s willen, legt het dan maar eens uit.
Wat?? Champignons?? Weet je wel op welke glijbaan je dan zit?
Vandaag zelf shiitake. Ik denk dat ik er bijna uitvlieg.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:Zeker. Zo liepen de Farizeen ook net op het randje van de brede weg. Laten we daar toch ook maar voor uit kijken. Zeker met het borstkloppen hoe goed we wel niet lopen op de juiste plek.
Eens. Deze week heb ik drie Bijbelvertellingen mogen doen in mijn klas. In 2 van die Bijbelvertellingen hadden de Farizeeën een rol. Bij de eerste vertelling ging het om de verlamde man die door het dak neergelaten werd. De Farizeeën waren daar met een vijandig hart, ondanks al hun rechtzinnigheid. Ze wilden Jezus vangen op Zijn woorden. Bij de tweede vertelling ging het om de man met de verdorde hand. De rechtzinnige Farizeeën vonden dat die genezing best een dag kon wachten. Jezus wees hun terecht. Ik moest er sterk aan denken in dit gesprekje vandaag. Hoevelen steven met een rugzak vol rechtzinnigheid af op een eeuwig verderf.

Wat onuitsprekelijk heerlijk dat ik mijn kinderen mocht wijzen op een vergevende en goeddoende Heere Jezus.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:Zeker. Zo liepen de Farizeen ook net op het randje van de brede weg. Laten we daar toch ook maar voor uit kijken. Zeker met het borstkloppen hoe goed we wel niet lopen op de juiste plek.
Eens. Deze week heb ik drie Bijbelvertellingen mogen doen in mijn klas. In 2 van die Bijbelvertellingen hadden de Farizeeën een rol. Bij de eerste vertelling ging het om de verlamde man die door het dak neergelaten werd. De Farizeeën waren daar met een vijandig hart, ondanks al hun rechtzinnigheid. Ze wilden Jezus vangen op Zijn woorden. Bij de tweede vertelling ging het om de man met de verdorde hand. De rechtzinnige Farizeeën vonden dat die genezing best een dag kon wachten. Jezus wees hun terecht. Ik moest er sterk aan denken in dit gesprekje vandaag. Hoevelen steven met een rugzak vol rechtzinnigheid af op een eeuwig verderf.

Wat onuitsprekelijk heerlijk dat ik mijn kinderen mocht wijzen op een vergevende en goeddoende Heere Jezus.
Dat laatste zeker. Dat lijkt me een zeer mooie (en ook verantwoordelijke) taak als docent.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door CvdW »

Interessant om de discussie te volgen. De één mag meer dan de ander.
Als voorbeeld: Jan Maat gaf aan 'vol is vol' en moest het veld ruimen. Frits Bolkestein gaf aan 'het wordt wel erg druk in Nederland' en hij mocht blijven. Ze bedoelden hetzelfde.
Er wordt met aanziens des persoons gewerkt en dat is niet Bijbels.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:Interessant om de discussie te volgen. De één mag meer dan de ander.
Als voorbeeld: Jan Maat gaf aan 'vol is vol' en moest het veld ruimen. Frits Bolkestein gaf aan 'het wordt wel erg druk in Nederland' en hij mocht blijven. Ze bedoelden hetzelfde.
Er wordt met aanziens des persoons gewerkt en dat is niet Bijbels.
Jan Maat? Broer van Piet?
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Maar goed, ik ben het er niet mee eens. Ik moest net denken aan die glijbaan, waar ds. Van Aalst ooit eens over schreef in de Saambinder.

Uiteindelijk is gebleken dat hij het bij het rechte eind had.

We spreken elkaar over 10 jaar nog weleens, b.l.e.w.
Dat ging over de legging toch? Daar hoor je inderdaad nooit meer over.
Inderdaad. Dat is nu precies wat ik bedoel.

Ik was pas ergens waar het ging over hoe lastig het is als je als vrouw niet mee wenst te doen met de wereldgelijkvormigheid omtrent de kleding. Ze zeiden dat het als vrouw erg lastig geworden is om dat uit te leggen omdat ze zich steeds meer eenling voelen, omdat bepaalde kleding ook binnen de reformatorische gezindte terrein heeft gewonnen en steeds meer als normaal wordt gezien.

Het is een glijbaan die nooit stopt. Nooit. Vandaar dat ik liever stijf langs de berghelling loop dan net langs het randje. Begrijp je? Voor je het weet lig je in het ravijn. En daar kom je erg lastig weer uit.
Dat zal een achterhaalde lezing zijn geweest. Op dit moment kan je juist als reformatorische vrouw volop kleding vinden, niets te klagen.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Jaja, maar daar begint het meestal mee hé?. Als ze over 5 jaar naar een musical willen van één of andere popster, leg dan nog maar eens uit dat het nu zo onschuldig was.
Hahaha. Jaja, pas maar op als je ze champignons geeft. Als ze over 5 jaar paddo’s willen, legt het dan maar eens uit.
:haha
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

pierre27 schreef:
merel schreef:
windorgel schreef:
CvdW schreef:Ik weet niet beter dan dat alle scholen een musical hebben in groep 8.
Zo'n zin intrigeert mij.
Op reformatorische basisscholen niet hoor.
Dat weet ik niet. Ik ben niet zo bekend met reformatorisch onderwijs. Ik zat zelf vroeger op een behoudende christelijke school en ook daar was de musical een vast onderdeel van groep 8.
Goed je nuance, het leek even of je ook dit bedoelde voor de ongeveer 200 reformatorische basisscholen.
Daarom schreef ik ook ' ik weer niet beter dan dat alle scholen een musical hebben', maar wellicht heet het anders vanwege de associatie met verderfelijke zaken. Ik begrijp uit dit topic dat het zingen met danspasjes in reformatorische kringen zingen met bewegingen heet. :D
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

Wij hadden iets van een bonte avond op schoolkamp.. Zonder danspasjes maar toch hoop ik dat er geen beelden van zijn.. :)
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Lekker in het Zeeuwse op kantoor ipv in de randstad ivm aangekondigde protesten.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door CvdW »

merel schreef:.....

Daarom schreef ik ook ' ik weer niet beter dan dat alle scholen een musical hebben', maar wellicht heet het anders vanwege de associatie met verderfelijke zaken. Ik begrijp uit dit topic dat het zingen met danspasjes in reformatorische kringen zingen met bewegingen heet. :D
Schijnbaar komt het niet in gedachten op dat er ook scholen zijn waar geen musicals worden gehouden, ook niet onder een andere naam.
Laatste alinea vind ik niet volwassen overkomen.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

CvdW schreef:
merel schreef:.....

Daarom schreef ik ook ' ik weer niet beter dan dat alle scholen een musical hebben', maar wellicht heet het anders vanwege de associatie met verderfelijke zaken. Ik begrijp uit dit topic dat het zingen met danspasjes in reformatorische kringen zingen met bewegingen heet. :D
Schijnbaar komt het niet in gedachten op dat er ook scholen zijn waar geen musicals worden gehouden, ook niet onder een andere naam.
Laatste alinea vind ik niet volwassen overkomen.
Dat vind ik dan wel weer humor..
Plaats reactie