Tijdschrift / opinieblad

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Tijdschrift / opinieblad

Bericht door Zita »

Ik ben op zoek naar een tijdschrift, maar weet niet welke. Op dit moment lees ik Elsevier. Aardig, maar allemaal wel eenzijdig belicht (VVD is goed, PvdA is dom, Wilders doet dom maar is ook weer niet gek, de rest telt niet mee), weinig diepte-interviews, erg smal gebied (economisch/politiek, met achterin wat dom geblaat). Van mij mag het iets diepgaander, kritischer, met meer aandacht voor maatschappij, en bij voorkeur ook voor letteren (literatuur, geschiedenis), maar ook weer niet zo'n niet-actueel a-politiek studeerkamerblaadje, of zo'n geitenwollensokken-SP-GroenLinks-blad. (NRC-next lees ik op het moment ook, want het zou bedoeld zijn voor de nu.nl-lezer, die het nieuws al kent, maar achtergronden, opinie en kwaliteit wil. Die drie dingen ontbreken helaas in Next. 't Is een prutkrant van de onderste plank, maar dat terzijde, want ik zoek een tijdschrift en geen krant. Het volgende krantenproefabonnement wordt ND of Trouw, dat zal al een hele verbetering zijn)
Is de Groene Amsterdammer leuk? Of HPdeTijd? Of is er nog iets anders?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Tiberius »

Misschien is de Daniël dan wat voor jou?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door vlinder »

Tiberius schreef:Misschien is de Daniël dan wat voor jou?
:humhihi
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:Misschien is de Daniël dan wat voor jou?
::tilt ::tilt ::tilt
De Gezinsgids zou ook nog kunnen :langue
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door dennis »

Je hebt natuurlijk CV Koers.
Af en toe neem ik een proefabonnement, maar ik ben er niet enthousiast over.
HP De tijd.. mmm. Wel leuk is het historisch nieuwsblad, maar dat is weer geen echt opinieblad natuurlijk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Zita »

dennis schreef:Je hebt natuurlijk CV Koers.
Af en toe neem ik een proefabonnement, maar ik ben er niet enthousiast over.
HP De tijd.. mmm. Wel leuk is het historisch nieuwsblad, maar dat is weer geen echt opinieblad natuurlijk.
CV Koers is soms net de Eva voor mannen. Ik vind het blad ook nog es vrij duur voor de middelmatige kwaliteit die ze bieden. De onderwerpen zijn wel zo ongeveer wat ik zoek, dus ik neem misschien toch maar zo'n proefabonnementje. Wapenveld zou ook nog wel een optie kunnen zijn, bedenk ik net. Iets minder bladerig (in de zin van onderuit met een bak thee en een tijdschrift op de bank) maar wel echte kwaliteit.
Cantate
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 jul 2009, 12:03

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Cantate »

Zita schreef:Ik ben op zoek naar een tijdschrift, maar weet niet welke. Op dit moment lees ik Elsevier. Aardig, maar allemaal wel eenzijdig belicht (VVD is goed, PvdA is dom, Wilders doet dom maar is ook weer niet gek, de rest telt niet mee), weinig diepte-interviews, erg smal gebied (economisch/politiek, met achterin wat dom geblaat). Van mij mag het iets diepgaander, kritischer, met meer aandacht voor maatschappij, en bij voorkeur ook voor letteren (literatuur, geschiedenis), maar ook weer niet zo'n niet-actueel a-politiek studeerkamerblaadje, of zo'n geitenwollensokken-SP-GroenLinks-blad. (NRC-next lees ik op het moment ook, want het zou bedoeld zijn voor de nu.nl-lezer, die het nieuws al kent, maar achtergronden, opinie en kwaliteit wil. Die drie dingen ontbreken helaas in Next. 't Is een prutkrant van de onderste plank, maar dat terzijde, want ik zoek een tijdschrift en geen krant. Het volgende krantenproefabonnement wordt ND of Trouw, dat zal al een hele verbetering zijn)
Is de Groene Amsterdammer leuk? Of HPdeTijd? Of is er nog iets anders?
Probeer Vrij Nederland eens. Bevat de onderwerpen die je noemt, met name ook Letteren, en is behoorlijk diepgravend.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door rekcor »

Ik heb sinds jaar en dag de ISS bladenmix: http://www.iss-online.nl/studenten-tijd ... ix/28/wirr

De ene week krijg ik dan de Elsevier, de week erop de Groene, de week erop VN, de week erop Time Europe (vroeger kreeg ik ook nog HP/de Tijd, maar dat vind ik een oppervlakkig sensatieblaadje). Je kunt dus zelf bepalen welke bladen in jouw mix zitten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door -DIA- »

Donald Duck is wel een bekend blad... Ik heb het echter altijd niet in zijn geheel gelezen, vandaar dat ik me niet voldoende capabel acht om een verantwoorde recensie in dezen te geven...
Mogelijk dat u een ander blad wenst, dan zou ik ook nog kunnen wijzen op een goed geinformeerd en goed gereformeerd blad als BimBam.
;)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:Donald Duck is wel een bekend blad... Ik heb het echter altijd niet in zijn geheel gelezen, vandaar dat ik me niet voldoende capabel acht om een verantwoorde recensie in dezen te geven...
Mogelijk dat u een ander blad wenst, dan zou ik ook nog kunnen wijzen op een goed geinformeerd en goed gereformeerd blad als BimBam.
;)
:haha
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:dan zou ik ook nog kunnen wijzen op een goed geinformeerd en goed gereformeerd blad als BimBam.
Neee, DIA, jij hoort nu de klok luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:dan zou ik ook nog kunnen wijzen op een goed geinformeerd en goed gereformeerd blad als BimBam.
Neee, DIA, jij hoort nu de klok luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.
Oops! Sorry, sorry, sorry!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Leo Jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012, 19:38

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Leo Jansen »

Uit een topic blijkt dat aardig wat mensen een huisdier hebben. Dan is een aanrader "hart voor dieren". Echt de moeite waard. Elke maand 1, en ik lees 'm achter elkaar door, leuk tijdverdrijf.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: tijdschrift / opinieblad

Bericht door Germanicus »

Zita schreef:Ik ben op zoek naar een tijdschrift, maar weet niet welke. Op dit moment lees ik Elsevier. Aardig, maar allemaal wel eenzijdig belicht (VVD is goed, PvdA is dom, Wilders doet dom maar is ook weer niet gek, de rest telt niet mee), weinig diepte-interviews, erg smal gebied (economisch/politiek, met achterin wat dom geblaat). Van mij mag het iets diepgaander, kritischer, met meer aandacht voor maatschappij, en bij voorkeur ook voor letteren (literatuur, geschiedenis), maar ook weer niet zo'n niet-actueel a-politiek studeerkamerblaadje, of zo'n geitenwollensokken-SP-GroenLinks-blad. (NRC-next lees ik op het moment ook, want het zou bedoeld zijn voor de nu.nl-lezer, die het nieuws al kent, maar achtergronden, opinie en kwaliteit wil. Die drie dingen ontbreken helaas in Next. 't Is een prutkrant van de onderste plank, maar dat terzijde, want ik zoek een tijdschrift en geen krant. Het volgende krantenproefabonnement wordt ND of Trouw, dat zal al een hele verbetering zijn)
Is de Groene Amsterdammer leuk? Of HPdeTijd? Of is er nog iets anders?
Alle adviezen ten spijt zou ik er toch voor kiezen Elsevier te blijven lezen.
Hier beneden is het niet.
Plaats reactie