Berichtdoor Van Ewijk » 02 Jul 2022, 21:26
Vandaag een portemonnee gevonden op straat.
Ik raap het op, maak hem open en behalve contact geld zat er een hoeveelheid pasjes in.
ID-kaart, betaalpas, rijbewijs en pasje van de sportschool.
Op die laatste stond een adres.
Het was van een jongeman begin twintig aan de andere van de stad.
Omdat ik zelf weet wat het is om dergelijke dingen te verliezen en de angst voor misbruik ken.
Gelukkig terug gegeven door iemand die me destijds achterna fietste.
Ik besloot de dag van dit figuur goed te maken en zette het op een fietsen.
Na een half uurtje kwam ik aan bij een twee onder één kap woning waar ik aanbelde maar helaas niemand thuis.
Aangezien ik niet op persoonlijke eer en dank zit te wachten controleer ik voor de zekerheid nogmaals het adres en gooi de beurs door de brievenbus.
Dan heeft de eigenaar maar vreugde bij thuiskomst.
Ik stap net op de fiets om weg te rijden, komt de desbetreffende jongeman daar hijgend aan rennen.
Keurige verschijning, strak in het pak maar enigszins zenuwachtig.
Hij sprak me kortademig aan met de vraag wat ik net door de deur gegooid had.
Ik zei hem dat hij gerust kom zijn, ik had zijn portefeuille terug gevonden en die kon ie zo oppakken als ie de deur open deed.
Dat was juist het probleem....hoewel dankbaar voor het terugbrengen was het niet mogelijk de deur te openen omdat zijn huissleutel in het zijvakje van de desbetreffende portemonnee zat.
Hij kwam net bij zijn ouders vandaan om om de reservesleutels te vragen maar die waren net vertrokken naar de camping.
Hij liep daar net vandaan toen ie mij in de verte van de fiets af stappen en naar zijn voordeur lopen.
Nu reste hem niets anders dan om alsnog de slotenmaker te bellen...
Na een dankbetuiging in ontvangst te hebben genomen stapte ik maar weer op de fiets om mijn weg huiswaarts te vervolgen...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''