Sv met kanttekeningen geschikt als studiebijbel?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Sv met kanttekeningen geschikt als studiebijbel?

Bericht door Van Ewijk »

Zo gebruik ik hem althans wel.
Of heb je zoiets nodig als de HSV of NBG studiebijbel?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Sv met kanttekeningen geschikt als studiebijbel?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:Zo gebruik ik hem althans wel.
Of heb je zoiets nodig als de HSV of NBG studiebijbel?
Ik vind zelf de Statenbijbel met kanttekeningen niet het beste om bv. aantekeningen te maken.
Je kunt uit de kanttekeningen veel leren, en noteren. Ik zou dat doen in bv. een apart schrift.
Verder kan de BMU (Bijbel met Uitleg in sommige gevallen ook verhelderend zijn, vooral voor mensen die niet opgegroeid zijn met de SV.
De HSV zou je eventueel naast de SV kunnen lezen, maar ik geeft zelf altijd de voorkeur aan de SV vanwege de nauwkeurigheid van de vertaling. Nauwkeurigheid is voor mij het eerste waaraan voldaan moet worden.
Verder zoals ik zei, de SV met kanttekeningen is heel geschikt als studiebijbel. Maar niet om er aantekeningen bij te maken, dan wordt het te snel rommelig. Daarom kies ik voor een apart schrift.
Of voor je pc maak ik wel eens wat aantekeningen in een Word-document.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Sv met kanttekeningen geschikt als studiebijbel?

Bericht door Roos2018 »

Persoonlijk vind ik de SV met KT heel waardevol als studiebijbel - ongeacht of we het OT in de grondtaal lezen.
De vele verwijsteksten in de KT laten een gedegen kennis van de opstellers van de SV zien, en alleen al daarom zou ik van die rijkdom willen gebruik maken voor studie.

Dus ja: ik vind de SV met KT geschikt als studiebijbel.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Sv met kanttekeningen geschikt als studiebijbel?

Bericht door Nasrani »

Roos2018 schreef:Persoonlijk vind ik de SV met KT heel waardevol als studiebijbel - ongeacht of we het OT in de grondtaal lezen.
De vele verwijsteksten in de KT laten een gedegen kennis van de opstellers van de SV zien, en alleen al daarom zou ik van die rijkdom willen gebruik maken voor studie.

Dus ja: ik vind de SV met KT geschikt als studiebijbel.
Deze website heeft nog veel meer tekstverwijzingen: https://tsk-online.com/
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie