Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door -DIA- »

Wie is Christian Verwoerd? Ik zie nogal wat van hem gepubliceerd, ook via YouTube, bv over de antichrist?
Het valt op dat hij eigenlijk 'vertrouwd' overkomt. maar toch zie ik dat er hier iets niet klopt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef:Wie is Christian Verwoerd? Ik zie nogal wat van hem gepubliceerd, ook via YouTube, bv over de antichrist?
Het valt op dat hij eigenlijk 'vertrouwd' overkomt. maar toch zie ik dat er hier iets niet klopt.
Een zanger. Ooit is op een lezing geweest van hem. Nog wat kritische vragen gesteld destijds.

Steeds meer ga ik inzien dat ik minder en minder moet praten over andere mensen (dominees, kandidaten, ouderlingen en dus ook zangers) dus daarom ga ik nu niet ook zeggen wat ik van hem vind. Alhoewel ik ook wel begrijp dat jij oprechte vragen hebt hoor! Dus het is meer voor mijzelf dat ik inhoudelijk geen antwoord geef.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ga er ook geen mening over geven. Feitelijke informatie is te vinden hieronder.

Zijn eigen website:
https://www.christianverwoerd.nl/

Website van zijn vader:
https://weguitbabylon.nl/

Website van zijn gemeente:
https://www.messiaansegemeentenieuwlekkerland.nl/

Wijlen zijn grootvader H.J. Verwoerd:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... cea9f1de0a
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 24 jun 2020, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Wie is Christian Verwoerd? Ik zie nogal wat van hem gepubliceerd, ook via YouTube, bv over de antichrist?
Het valt op dat hij eigenlijk 'vertrouwd' overkomt. maar toch zie ik dat er hier iets niet klopt.
Wat 'zie' je dat niet klopt?
Ik zeg niet gelijk dat ik het niet met je eens ben, maar je moet het wel onderbouwen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door -DIA- »

Ik acht het zelf gevaarlijk, met name voor jongeren die het door allerlei logisch klinkende verklaringen in verstrikt raken.
Verder heb ik er nu ook genoeg van gehoord, en het bevestigd wel dat de wereld nogal religieus is, ondanks de afval in de kerken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door eilander »

Ik heb je pas per PB bij een ander onderwerp erop gewezen, ik doe het nu in het openbaar: waarom lok je dit uit, DIA?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je weet zelf als geen ander hoe moeizaam dit soort discussies hier lopen. Dan begrijp ik niet dat je hierover begint. Notabene met een vraag in je posting, maar met een conclusie in de topictitel.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Ik heb je pas per PB bij een ander onderwerp erop gewezen, ik doe het nu in het openbaar: waarom lok je dit uit, DIA?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je weet zelf als geen ander hoe moeizaam dit soort discussies hier lopen. Dan begrijp ik niet dat je hierover begint. Notabene met een vraag in je posting, maar met een conclusie in de topictitel.
Omdat ik hier een groot gevaar zie. Juist door vertrouwde klanken kun je vooral jongeren, en die niet alleen, aftrekken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
eilander schreef:Ik heb je pas per PB bij een ander onderwerp erop gewezen, ik doe het nu in het openbaar: waarom lok je dit uit, DIA?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je weet zelf als geen ander hoe moeizaam dit soort discussies hier lopen. Dan begrijp ik niet dat je hierover begint. Notabene met een vraag in je posting, maar met een conclusie in de topictitel.
Omdat ik hier een groot gevaar zie. Juist door vertrouwde klanken kun je vooral jongeren, en die niet alleen, aftrekken.
Of jongeren erbij betrekken...
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
eilander schreef:Ik heb je pas per PB bij een ander onderwerp erop gewezen, ik doe het nu in het openbaar: waarom lok je dit uit, DIA?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je weet zelf als geen ander hoe moeizaam dit soort discussies hier lopen. Dan begrijp ik niet dat je hierover begint. Notabene met een vraag in je posting, maar met een conclusie in de topictitel.
Omdat ik hier een groot gevaar zie. Juist door vertrouwde klanken kun je vooral jongeren, en die niet alleen, aftrekken.
Of jongeren erbij betrekken...
Het is bekend, dat jongeren soms meer openstaan voor wat anders, evenzo is het ook zo dat vooral jongeren vaak vatbaarder zijn voor het Woord en raken niet zelden in een overtuiging. Dan is het nodig dat ze goed geleid worden. Een teer geweten kan bij het ouder worden minder worden of zelfs weggenomen worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door Vervolgde »

eilander schreef:Ik heb je pas per PB bij een ander onderwerp erop gewezen, ik doe het nu in het openbaar: waarom lok je dit uit, DIA?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je weet zelf als geen ander hoe moeizaam dit soort discussies hier lopen. Dan begrijp ik niet dat je hierover begint. Notabene met een vraag in je posting, maar met een conclusie in de topictitel.
Om niet het gevaar te lopen het modereerbeleid aan te tasten daarom een vraag: Zou het kunnen dat de discussies zo moeizaam lopen omdat de grenzen van de gezonde leer op het forum onvoldoende duidelijk zijn en niet worden geborgd (zie de discussies over de doop)?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Omdat ik hier een groot gevaar zie. Juist door vertrouwde klanken kun je vooral jongeren, en die niet alleen, aftrekken.
En dat gevaar is niet denkbeeldig.
Ik ken deze man niet, noch zijn liederen, dus ik kan op inhoud niet reageren.
Maar het is vaak makkelijk(er) in het oor klinkende muziek, die al snel meegezongen kan worden.
In zijn algemeenheid: De teksten zijn vaak vreugdevol, mensen worden aangezet tot activisme.
Gerard Slurink had een vraag beantwoord op RW over hem en zijn muziek.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... n-verwoerd
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
-DIA- schreef: Omdat ik hier een groot gevaar zie. Juist door vertrouwde klanken kun je vooral jongeren, en die niet alleen, aftrekken.
En dat gevaar is niet denkbeeldig.
Ik ken deze man niet, noch zijn liederen, dus ik kan op inhoud niet reageren.
Maar het is vaak makkelijk(er) in het oor klinkende muziek, die al snel meegezongen kan worden.
In zijn algemeenheid: De teksten zijn vaak vreugdevol, mensen worden aangezet tot activisme.
Gerard Slurink had een vraag beantwoord op RW over hem en zijn muziek.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... n-verwoerd
Dat is een kwestie van smaak, ik ben niet zo'n heel grote liefhebber van deze muziestijl, ik vind het vaak lijzig, maar veel teksten zijn heel erg mooi en echt niet altijd vreugdevol.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
eilander schreef:Ik heb je pas per PB bij een ander onderwerp erop gewezen, ik doe het nu in het openbaar: waarom lok je dit uit, DIA?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je weet zelf als geen ander hoe moeizaam dit soort discussies hier lopen. Dan begrijp ik niet dat je hierover begint. Notabene met een vraag in je posting, maar met een conclusie in de topictitel.
Omdat ik hier een groot gevaar zie. Juist door vertrouwde klanken kun je vooral jongeren, en die niet alleen, aftrekken.
Of jongeren erbij betrekken...
Het is bekend, dat jongeren soms meer openstaan voor wat anders, evenzo is het ook zo dat vooral jongeren vaak vatbaarder zijn voor het Woord en raken niet zelden in een overtuiging. Dan is het nodig dat ze goed geleid worden. Een teer geweten kan bij het ouder worden minder worden of zelfs weggenomen worden.
Dat laatste zeker. Helaas gebeurt dat in hoge mate bij ouderen die toch onder die waarheid opgevoed zijn en er het hele leven onder zitten.

Mooi dat jongeren vatbaarder zijn voor het Woord. Dat legt een grote verantwoordelijkheid bij dominees en kerkenraden (en 'gewone' gemeenteleden).
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Een vreemde leer, en vertrouwde klanken

Bericht door Bezorgd »

En zo gaat DIA weer voort.

Zonder ook maar één !! argument te noemen.

Maar zeg er niets van , want we moeten DIA zachtkens behandelen...
Gesloten