Bijbel over doktoren/wetenschap

Plaats reactie
Diviance
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2020, 19:43

Bijbel over doktoren/wetenschap

Bericht door Diviance »

Hallo iedereen!

Na een tijd zoeken, maar het toch niet kunnen vinden, besluit ik om hier een topic over aan te maken in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

Enkele weken geleden stuitte ik op een Bijbeltekst waarin iets stond als "dat de kennis van doktoren/wetenschap als een gift van God beschouwd kunnen worden".

Nu is dit niet de exacte Bijbeltekst, maar het was iets in die trand.

Dit ging meer over de geneeskundige kennis van de doktoren.

Ik dacht dat dit uit Tessalonicenzen kwam, maar ik kan het simpelweg niet vinden en begin me af te vragen of ik dit nou heb gedroomd :quoi

Kunnen jullie me hierin helpen?

Alvast hartelijk dank!
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Bijbel over doktoren/wetenschap

Bericht door gallio »

Diviance schreef:Hallo iedereen!

Na een tijd zoeken, maar het toch niet kunnen vinden, besluit ik om hier een topic over aan te maken in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

Enkele weken geleden stuitte ik op een Bijbeltekst waarin iets stond als "dat de kennis van doktoren/wetenschap als een gift van God beschouwd kunnen worden".

Nu is dit niet de exacte Bijbeltekst, maar het was iets in die trand.

Dit ging meer over de geneeskundige kennis van de doktoren.

Ik dacht dat dit uit Tessalonicenzen kwam, maar ik kan het simpelweg niet vinden en begin me af te vragen of ik dit nou heb gedroomd :quoi

Kunnen jullie me hierin helpen?

Alvast hartelijk dank!
Hallo, en welkom !!

In welke bijbelvertaling las je dit ? Want ik kan deze tekst niet vinden. Misschien bedoel je deze:

Prediker 2:26 Want Hij geeft wijsheid, en wetenschap, en vreugde den mens, die goed is voor Zijn aangezicht.
Diviance
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2020, 19:43

Re: Bijbel over doktoren/wetenschap

Bericht door Diviance »

Bedankt voor je reactie!

Ik dacht dat dit op https://bijbel.eo.nl/ was.
De Bijbeltekst die jij noemt, was het niet, maar toch bedankt!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bijbel over doktoren/wetenschap

Bericht door refo »

Misschien is een meer parafraserende vertaling gebruikt. Op dit forum wordt meestal de (herziene) Statenvertaling gebruikt.
Plaats reactie