De eerste keer dat u met de bijbel in aanraking kwam?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

De eerste keer dat u met de bijbel in aanraking kwam?

Bericht door Van Ewijk »

Diegenen die van huis uit christelijk zijn opgevoed zullen hun hele leven niet beter geweten hebben.
misschien voor hen wat moeilijker om precies te weten wanneer en op welke leeftijd ze kennis maakten met de bijbel en het lezen er van.
welk hoofdstuk? werd je voorgelezen of las je zelf? wat was het betreffende bijbelgedeelte? begreep je wat er verteld werd?
Voor mensen die op latere leeftijd mee zijn begonnen ligt dat moment wat duidelijker in het geheugen.
Ik kreeg op mijn 19e mijn eerste bijbel, de Groot nieuws bijbel.
Om het simpel te houden leek het me gewoon het beste om bij het begin te beginnen, dus van Genesis tot openbaring.
Het compleet lezen heeft zeker een jaar geduurd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De eerste keer dat u met de bijbel in aanraking kwam?

Bericht door Geytenbeekje »

Van Ewijk schreef:Diegenen die van huis uit christelijk zijn opgevoed zullen hun hele leven niet beter geweten hebben.
misschien voor hen wat moeilijker om precies te weten wanneer en op welke leeftijd ze kennis maakten met de bijbel en het lezen er van.
welk hoofdstuk? werd je voorgelezen of las je zelf? wat was het betreffende bijbelgedeelte? begreep je wat er verteld werd?
Voor mensen die op latere leeftijd mee zijn begonnen ligt dat moment wat duidelijker in het geheugen.
Ik kreeg op mijn 19e mijn eerste bijbel, de Groot nieuws bijbel.
Om het simpel te houden leek het me gewoon het beste om bij het begin te beginnen, dus van Genesis tot openbaring.
Het compleet lezen heeft zeker een jaar geduurd.
Wat viel u op ?
Wat vond u er van ?
Waren er bijv vooroordelen hier over weggevaagd ?
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: De eerste keer dat u met de bijbel in aanraking kwam?

Bericht door amateur-theoloog »

Je kunt de naam van dit topic ("De eerste keer dat u met de bijbel in aanraking kwam?") ook anders lezen: niet wanneer ging u (voor het eerst) in de Bijbel lezen, maar wanneer ging de Bijbel u (voor het eerst) lezen …?
Ernstige vraag die we voor- en in onszelf maar moeten beantwoorden.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: De eerste keer dat u met de bijbel in aanraking kwam?

Bericht door Boertje »

De eerste keer zal wel geweest zijn toen ik gedoopt werd, al kan ik mij daar niet veel van herinneren :super
Plaats reactie